De la conceptul “5 to go” la cel de “social bar”
În noiembrie 2016, Radu Savopol îşi exprima speranţa că va închide anul financiar cu un număr de 35 de cafenele deschise. La 1 ianuarie 2017, lanţul de cafenele „5 to go” număra 35 de unităţi şi alte 5 aflate în diverse stadii de pregătire. Radu Savopol spunea atunci că deschiderea spre comunicarea cu clientul, factor esențial în fidelizarea clienților pentru o cafenea, le-a adus multe sugestii de la francizați, pe de o parte, dar și de la consumatori. Pe baza acestor sugestii, dar şi cu un aport creativ propriu substanţial, compania vine pe piaţă în 2017 cu concepte noi, inedite pentru zona de horeca, Unul dintre concepte, care poartă denumirea de ”5 to go coffee spot”, se bazează pe parteneriate cu lanțuri mari de magazine care dețin galerie comercială sau cu lanțuri de magazine de nișă, cum sunt cele de electronice și electrocasnice. Este un concept de horeca în retail, fiecare dintre cele două sprecializări generând trafic şi creşterea vânzărilor. O altă direcţie de business, despre care nu s-a vorbit până acum, are în vedere conceptul de „social bar” şi nevoia oamenilor de a lucra, de a comunica şi chiar de a stabili întâlniri de business într-un mediu mai deschis spre comunicare şi mai puţin scorţos. De aici vine şi denumirea noului proiect -„Dialogue”.
Cum a încheiat anul 2016 reţeaua de cafenele „5 to go”?
Radu Savopol, co -fondatorul brandului „5 to go” : Aşa cum estimam încă din toamna anului trecut. Ba chiar ceva mai bine, pentru că vânzările au crescut cu aproximativ 20 %, peste aşteptările noastre. Păcat că începutul acesta de an a fost mai slab decât lunile ianuarie din anii anteriori. Au fost multe zile libere care au modificat obiceiurile de consum tradiţionale pentru această perioadă a anului. „5 to go” a încheiat 2016 cu 35 de cafenele în reţea, iar alte cinci sunt în stadiul de pregătire pentru a fi deschise. Consider că ne- am atins obiectivele planificate.
Cum arată obiectivele pentru anul acesta?
Ne propunem să dublăm numărul de cafenele în reţeaua „5 to go”, vrem să ajungem la 70- 80 până la sfârşitul anului. Din punct de vedere al vânzărilor, dacă ritmul de expansiune va fi echilibrat pe parcursul anului, înseamnă tot o dublare. Vom încerca să fim deschişi şi la anumite tipuri de deschideri derivate din conceptul „to go”. Chiar săptămâna asta, luni, am deschis în mall-ul Promenada o locaţie în parteneriat cu FruFru. Ei vând produsele lor, noi vindem produsele noastre pe bază de cafea.
Vorbeaţi la sfârşitul anului 2016 de concepte noi - ”5 to go +” şi ”5 to go coffee spot”. Ce planuri aveţui cu ele?
Spuneam la sfârşitul anului trecut că avem o ușoară schimbare a perspectivei asupra businessului. Vorbim acum despre Grupul 5togo. Această schimbare se datorează unor noi concepte, derivate din conceptul de cafenea “to go” care deja ne-a propulsat în rândul celor mai iubite și de succes brand-uri românești contemporane. Noile concepte sunt deja lansate, pentru ”5 to go coffee spot” existând discuţii avansate pentru două locaţii ce vor fi deschise. Prin conceptul ”5 to go coffee spot” noi accesăm zone cu trafic de consumatori, cum ar fi într-un mall sau în galeria comercială a unui supermarket, zone în care chiriile sunt mari și nu ar putea fi acoperite din vânzările conceptului ”5 to go”. Dar la rândul nostru suntem generatori de trafic pentru magazinul respectiv.
Veţi focusa activitatea companiei pe expansiunea “5 to go” si ”5 to go coffee spot” ?
Nu, vom orienta activitatea în mai multe direcţii, tocmai de aceea spuneam că vorbim despre Grupul 5togo. Expansiunea reţelei “5 to go” si lansarea primelor locaţii”5 to go coffee spot” reprezintă doar o componentă a acestor activităţi. Încercăm în paralel să dezvoltăm o altfel de relaţie comercială cu furnizorii, inovăm şi căutăm să dezvoltăm produse proprii. În plus, avem discuţii avansate pentru parteneriate pe HoReCa în Cehia şi Polonia. Nu în ultimul rând, la începutul primăverii vom lansa un proiect total nou, ce reprezintă o altă direcţie de business, despre care nu s-a vorbit până acum, şi care are în vedere conceptul de „social bar” şi nevoia oamenilor de a lucra, de a comunica şi chiar de a stabili legături de business într-un cadru informal . Denumirea noului proiect -„Dialogue” – este în linie cu ceea ce doreşte să devină acest brand, a cărui primă locaţie se va deschide pe 1 martie 2017 într-un business tower în Piaţa Rosetti.
Articole citite
Un concept autohton, franciză profitabilă
/30.11.2025
Dogu este un concept care a devenit o franciză de success și are deja un nume pe piața din România.
Franciza Latte Coffee To Go s-a născut din dorința de a aduce pe piață o soluție modernă, accesibilă și profitabilă pentru cei care vor să înceapă o afacere în domeniul cafelei, dar fără costurile și complexitatea unei cafenele clasice.
Halloween, o sărbătoare așteptată de milioane de oameni, este pentru ciocolateriile Leonidas un prilej de a pune la dispoziția francizaților produse unice, care aduc clienților lor o savoare unică, dar și bucurie.
Franciza Plug In Cafe, construitǎ din pasiunea pentru cafea a Alka Group, este un concept inovativ. Mirel Ciorogariu, un francizat de succes, ne povestește despre avantajele acestui business.
Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.
Cele mai citite
Investiția în franciză, cât costă și de ce?
/06.06.2025
Cum se calculează valoarea reală a unei investiții într-o franciză? Câteva sfaturi despre cum să verificați costurile inițiale și cele de pe parcursul derulării unei afaceri de acest fel.
Francizele săli de sport sunt în creștere în toată Europa, oferind modele de afaceri flexibile pentru pasionații de fitness. Aflați cum puteți să vă alăturați acestui trend.
Franciza este un model de afaceri care oferă avantaje semnificative atât francizorilor, cât și partenerilor lor.
Au trecut 17 ani de când McDonald’s deschidea prima unitate în franciză din România.
Tucano Coffee este una dintre cele mai recente francize de cafenele, care s-a dezvoltat rapid în ultimii ani, promovând dragostea pentru cafeaua de înaltă calitate.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari