Ambițiile de acasă
Ambițiile de acasă / Fondatorii Donuteriei au depășit granițele țării, dar cred că franciza lor se poate dezvolta spectaculos și acasă, pe piața din România
Joi
07.04.2022
Expansiunea francizei Donuterie în Europa este completată de cea în România, țara de origine. Afacerea, susținută permanent de francizor și care are un profit semnificativ, este la îndemâna noilor parteneri.
 

Deși afacerea a început să meargă bine în Franța, Belgia și Marea Britanie, deținătorii brandului continuă să caute și în România parteneri care să li se alăture. Cheia succesului francizei constă în folosirea unor ingredient de calitate, de oferirea de produse proaspete, handmade, coapte pe tot parcursul zilei. Produsul este ușor de servit iar personalul este prietenos, fiind într-un permanent în dialog cu cei care le trec pragul. Mai mult, brandul este unul foarte interesant și într-o continua dezvoltare.

Prima Donuterie și-a deschis porțile în 2014 în orașul Târgu Mureș. Scopul proprietarilor a fost să creeze un concept care să-i facă pe oameni să se simtă bine, să le placă oferta lor. Primele luni au fost de testare: care este oare cel mai bun aluat, care sunt cele mai gustoase toppinguri? Rezultatul a fost că, ulterior identificării celei mai bune formule, clienții se pot bucura de gogoși clasice mari, dar pot cumpăra și mini-gogoși din toate locațiile mărcii.

De la înființare și mai ales după introducerea sistemului de franciză, conceptul a crescut considerabil, ceea ce dovedește că eforturile au dat roade. Piața internă este în plină dezvoltare, dar și cea externă este promițătoare.

Francizorul oferă noilor săi partneri cunoștințele acumulate, îi ajută să găsească  locul potrivit pentru sediu, să rezolve problema designului. Fiecare nou franziat primește Manualul de operare, compus din manualul managerului, cel al angajatului și manualul francizei.

În același timp, este pusă la dispoziție o soluție software pentru managementul vânzărilor, producție, planificare și analiza datelor. În momentul intrării în sistemul de franciză, noul partener va avea acces și la rețeaua de furnizori a francizorului.

Investiția este cuprinsă între 35.000 și 45.000 de euro. Suma finală depinde de starea localului și de dacă zona are suficient spațiu pentru așezarea meselor conform standardelor rețelei. Investiția include toate costurile echipamentelor și costurile de pornire. Magazinele Donuterie pot fi amplasate atât în ​​centrele comerciale, cât și, de exemplu, în zonele pietonale din centrul orașului.

Solicitantul unei licențe de franciză poate să nu aibă experiență în domeniul gastronomic. Cu toate acestea, este clar că acestea pot fi un avantaj pentru el. Francizatul se așteaptă ca francizorul să adopte un plan de extindere în zona care i-a fost încredințată, luând în considerare utilizarea potențialului său. Avantajul este cunoașterea aprofundată a pieței locale și a obiceiurilor de cumpărare ale oamenilor din regiune. Solicitantul unei licențe trebuie să țină cont de faptul că funcționarea sucursalei sale necesită implicarea sa totală în gestionarea zilnică a acesteia.

Business Card Donuterie

Investiție între 35.000 și 45.000 de euro

Tipul locației: spații comerciale, magazine stradale în zone pietonale

Unități în România: 24

Unități francizate în Europa: Franța – 6, Belgia – 4, Marea Britanie - 1


Ștefan Pricop
Business Development Manager