Bucătăriile fantomă, un nou trend
Ultimii ani au fost dificili pentru proprietarii de afaceri din întreaga lume. Obligativitatea închiderii bruște a magazinelor și incertitudinea care a persistat o lungă perioadă de timp au împins multe întreprinderi în pragul falimentului, iar asupra multora au avut efecte dezastruoase, greu de recuperat. Pandemia a impus o regândire operațională pentru ca firmele să poată supraviețui. În timp ce magazinele și restaurantele erau închise, serviciile de livrare au crescut exponential, așa că putem spune că a apărut un nou stil de afaceri.
Printre acestea se numără și Ghost Kitchens, bucătăriile concepute exclusiv pentru livrare. Așa că, nu le vei găsi pe strada mare. Nu există nici chelneri, reclama luminoase, meniuri cartonate, săli mai mult sau mai puțin aspectuase și nici mese și scaune. Prozaic vorbind, au fost excluse din afacere toate aceste costuri suplimentare. Pe lângă faptul că este mai ieftin de creat și de operat, o bucătărie fantomă poate fi înființată rapid. Tot ce ai nevoie este o bucătărie cu acces la livrare și un permis de igienă certificat.
Denumite și „bucătării virtuale” sau „bucătării micro-cloud”, bucătăriile fantomă funcționează pentru a onora comenzile la pachet pentru aplicații de livrare terță parte, cum ar fi Glovo sau FoodPanda. Proprietarii acestor bucătării își propun să profite de pe urma schimbării culturale către mâncarea la pachet, care se estimează că va ajunge la un trilion de dolari până în 2030.
Întrucât acest trend este încă în stadiu incipient, nu există multe exemple de acest tip de rețea de franciză pe piață. Prin urmare, atunci când deshid o bucătărie fantomă, antreprenorii se pot confrunta cu un set de provocări. Apariția bucătăriilor fantomă a multiplicat livrarea la pachet a mâncărurilor tradiționale, cum ar fi cele în stil japonez, chinezesc, thailandez, mexican, Italian, american etc.
În mod surprinzător, în cazul bucătăriilor fantomă, atragerea consumatorilor nu este cea mai mare problemă. Provocarea constă în construirea mărcii. Este greu pentru clienți să se identifice cu un restaurant pe care nu îl văd niciodată. De asemenea, proprietarii se confruntă cu provocarea de a menține controlul calității, deoarece mâncarea este livrată de obicei de o terță parte. Investiția în ambalaje și branding de mai bună calitate este o modalitate pe care o recomandăm pentru a rezolva cele două probleme.
Este ușor de observat că bucătăriile fantomă sunt o modalitate de afacere inovatoare, eficientă din punct de vedere al costurilor și al riscurilor. O schimbare în cultura muncii înseamnă că mesele la pachet sunt mai cerute ca oricând. Aceasta pare a fi mai mult decât o tendință, fiind vorba despre un fenomen interesant de urmărit și de speculat.
 Cheltuieli generale reduse  / Spune adio chiriilor mari, utilităților în exces, salariilor suplimentare și costurilor mari de instalare
                                Cheltuieli generale reduse  / Spune adio chiriilor mari, utilităților în exces, salariilor suplimentare și costurilor mari de instalare                            Articole citite
 Plug In Cafe, o francizǎ cu viziune
                                                /21.10.2025
                                             
                                                Plug In Cafe, o francizǎ cu viziune
                                                /21.10.2025
                                            
                                            Franciza Plug In Cafe, construitǎ din pasiunea pentru cafea a Alka Group, este un concept inovativ. Mirel Ciorogariu, un francizat de succes, ne povestește despre avantajele acestui business.
Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.
Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.
We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.
Una dintre cele mai flexible francize gastronomice românești, Famous Waffles, oferă antreprenorilor posibilitatea să i se alăture în condiții deosebit de avantajoase.
Cele mai citite
 Limbajul culorilor în mediul de afaceri
                                                /11.08.2012
                                             
                                                Limbajul culorilor în mediul de afaceri
                                                /11.08.2012
                                            
                                            Culoarea hainelor pe care le purtăm ne poate influenţa succesul sau insuccesul în afaceri.
Francizele săli de sport sunt în creștere în toată Europa, oferind modele de afaceri flexibile pentru pasionații de fitness. Aflați cum puteți să vă alăturați acestui trend.
Când pleci la drum, știi cum se calculează valoarea reală a unei investiții în franciză? Aspiranții ar trebui să știe ceva mai mult despre verificarea sustenabilității costurilor.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Grupul Petrolier Rompetrol a inaugurat recent două stații de carburanți în Republica Moldova.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari
 
                 
                                                                             
                                  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
 