Bucătăriile fantomă, un nou trend
Ultimii ani au fost dificili pentru proprietarii de afaceri din întreaga lume. Obligativitatea închiderii bruște a magazinelor și incertitudinea care a persistat o lungă perioadă de timp au împins multe întreprinderi în pragul falimentului, iar asupra multora au avut efecte dezastruoase, greu de recuperat. Pandemia a impus o regândire operațională pentru ca firmele să poată supraviețui. În timp ce magazinele și restaurantele erau închise, serviciile de livrare au crescut exponential, așa că putem spune că a apărut un nou stil de afaceri.
Printre acestea se numără și Ghost Kitchens, bucătăriile concepute exclusiv pentru livrare. Așa că, nu le vei găsi pe strada mare. Nu există nici chelneri, reclama luminoase, meniuri cartonate, săli mai mult sau mai puțin aspectuase și nici mese și scaune. Prozaic vorbind, au fost excluse din afacere toate aceste costuri suplimentare. Pe lângă faptul că este mai ieftin de creat și de operat, o bucătărie fantomă poate fi înființată rapid. Tot ce ai nevoie este o bucătărie cu acces la livrare și un permis de igienă certificat.
Denumite și „bucătării virtuale” sau „bucătării micro-cloud”, bucătăriile fantomă funcționează pentru a onora comenzile la pachet pentru aplicații de livrare terță parte, cum ar fi Glovo sau FoodPanda. Proprietarii acestor bucătării își propun să profite de pe urma schimbării culturale către mâncarea la pachet, care se estimează că va ajunge la un trilion de dolari până în 2030.
Întrucât acest trend este încă în stadiu incipient, nu există multe exemple de acest tip de rețea de franciză pe piață. Prin urmare, atunci când deshid o bucătărie fantomă, antreprenorii se pot confrunta cu un set de provocări. Apariția bucătăriilor fantomă a multiplicat livrarea la pachet a mâncărurilor tradiționale, cum ar fi cele în stil japonez, chinezesc, thailandez, mexican, Italian, american etc.
În mod surprinzător, în cazul bucătăriilor fantomă, atragerea consumatorilor nu este cea mai mare problemă. Provocarea constă în construirea mărcii. Este greu pentru clienți să se identifice cu un restaurant pe care nu îl văd niciodată. De asemenea, proprietarii se confruntă cu provocarea de a menține controlul calității, deoarece mâncarea este livrată de obicei de o terță parte. Investiția în ambalaje și branding de mai bună calitate este o modalitate pe care o recomandăm pentru a rezolva cele două probleme.
Este ușor de observat că bucătăriile fantomă sunt o modalitate de afacere inovatoare, eficientă din punct de vedere al costurilor și al riscurilor. O schimbare în cultura muncii înseamnă că mesele la pachet sunt mai cerute ca oricând. Aceasta pare a fi mai mult decât o tendință, fiind vorba despre un fenomen interesant de urmărit și de speculat.

Articole citite

Franciza Famous Waffles, cel mai îndrăgit brand românesc care oferă delicioasele gofre, îți dă acum posibilitatea să devii partener în condiții extrem de avantajoase.
Ai visat vreodată să ai propria ta afacere? Noi avem soluția perfectă! Într-o lume în care toți caută mâncare autentică și gustoasă, Ciorbe și Plăcinte este răspunsul pe care toți îl adoră.
Sărbătorile sunt un imbold pentru a alege o franciză care își dovedește maximul de potențial în aceste perioade de peste an. O astfel de franciză, definită de tradiție și rafinament, este Leonidas.
Imaginează-ți că deții propria cafenea, un loc unde fiecare ceașcă de cafea oferă un moment de bucurie și relaxare clienților tăi. Aceasta este povestea franciza First Cafe.
Franciza Crazy Bubble, cu zecile ei de puncte de desfacere pe tot teritoriul României, este o afacere deja consactată, cu o evoluție impresionantă în cei doar câțiva ani de la lansarea pe piața autohtonă.
Cele mai citite

Frachising Expo Paris, Franchise Expo Paris, un eveniment al Federației Franceze de Francize, organizat de Infopro Digital, cel mai mare târg de franciză din lume, își așteaptă vizitatorii în perioada 15-17 martie a.c.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Ce face un tânăr care a decis să-şi croiască singur un drum în viaţă? Achiziţionează o franciză „5 to go” şi se apucă serios de treabă!
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari