Used Products, o afacere sustenabilă

Norbert Kun-Makczi, director general al Used Products Franchise
Norbert Kun-Makczi, director general al Used Products Franchise / Franciza Used Products va deveni din ce în ce mai importantă în viitor, pe măsură ce consumatorii devin tot mai conștienți de impactul lor asupra mediului și caută alternative sustenabile, la o calitate bună și la prețuri avantajoase
Joi
25.07.2024
Franciza Used Product este un concept care, cu siguranță, va fi din ce în ce mai mult implementat în viitorii ani.
 

Prognoza intervine în contextul creșterii accelerate, în ultimii ani, a procentului de reintroducere  a unor produse electronice, electrocasnice și gadget-uri în ciclul comercial.

Mai multe despre acest business care devine tot mai interesant ne vorbește Norbert Kun-Makczi, directorul general al Used Products Franchise.

Ce presupune investiția inițială și din ce este compusă? În cât timp apreciați că va fi recuperată aceasta și afacerea va deveni profitabilă?

Investiția inițială pentru deschiderea unei francize Used Products include taxa de franciză, costurile de amenajare a spațiului comercial, achiziția de echipamente și stocuri inițiale, precum și bugetul de marketing pentru lansare. Suma exactă poate varia în funcție de locație și dimensiunea magazinului, dar în general, se situează între 60.000 și 150.000 de euro. În funcție de dimensiunea magazinului și de contextul pieței locale, estimăm că investiția inițială poate fi recuperată în aproximativ doi ani”, spune acesta.

Ce calități trebuie să aibă partenerii de franciză și ce sprijin le acordați?

Partenerii de franciză trebuie să fie motivați, orientați spre client și să aibă abilități bune de gestionare a afacerilor. Experiența în retail sau management este un avantaj, dar nu este o condiție obligatorie. O atitudine proactivă și capacitatea de a urma proceduri standardizate sunt esențiale. Oferim sprijin continuu partenerilor noștri, incluzând: training inițial și continuu, suport în alegerea și amenajarea locației,  asistență în marketing și promovare și acces la sistemul nostru de gestionare a stocurilor și vânzărilor. De asemenea, oferim consiliere permanentă pentru optimizarea operațiunilor și creșterea profitabilității, acces la platforma de vânzări internă usedproducts.ro și dreptul de utilizare a numelui și a brandului recunooscut național și internațional”, a adăugat Norbert Kun-Makczi

Care este procedura de preluare și vânzare a produselor și dacă există garanții, odată cumpărate de către clienți.

Procedura de preluare a produselor implică achizitionarea acestora de la clientii care vizitează magazinele fizice și online. Evaluarea se face prin verificarea prețului mediu online la persoanele fizice, dar și prețul unui produs nou. Ulterior se face o testare mecanică și estetică, iar dacă produsele sunt conforme, se face un contract de vânzare-cumpărare între magazin și client, și poate fi procesat de magazin”, a explicat directorul general al Used Products Franchise.

Acesta crede că afacerea "Used Products" va deveni din ce în ce mai importantă în viitor, pe măsură ce consumatorii devin tot mai conștienți de impactul lor asupra mediului și caută alternative sustenabile. Creșterea interesului pentru reciclare și achiziții responsabile sugerează că piața pentru produse second-hand va continua să crească. În plus, oferind produse de calitate la prețuri accesibile, ne poziționăm într-un segment atractiv pentru o gamă largă de consumatori.

Așadar, franciza Used Products este o afacere sustenabilă, un concept inițiat în Țările de Jos, care presupune vânzarea și achiziția foarte avantajoasă de telefoane și tablete, console, laptop-uri, echipamente foto / video, televizoare, unelte, electrocasnice sau diverse gadget-uri. În Olanda, la momentul de față se regăsesc peste 50 de magazine Used Products profitabile. Olandezii au ajuns la acest nivel după 25 de ani de dezvoltare continuă. Obiectivul master francizorului din România este să ajungă la numărul acela de magazine într-un timp semnificativ mai scurt, întrucât brandul Used Products este recunoscut deja pe plan european.

Businessul este într-o continuă creștere. Primul magazin deschis în România, cel din Cluj-Napoca, depășește deja pragul de un milion de euro din încasări. Al doilea magazin, deschis la sfârșitul anului trecut în Timișoara, a depășit și el pragul de 5-0.000 de euro, urmat de shopul din Capitală, care va ajunge la o cifră de afaceri apropiată.


Ștefan Pricop
Business Development Manager

Subiecte populare in Forum

Franciza care te face fericit

Ma bucur sa aud ca o companie bio romaneasca...vrea sa-si extinda portile peste hotare..E de bine

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Creşteri pe toată linia pentru Ikea

Mă bucur că drumul celor de la Ikea este ascendent...Înseamnă ca produsele lor sunt bune...

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Creşteri pe toată linia pentru Ikea

Parcurg zilnic articolele din prezentul site si norii negri care imi dau destul de des tarcoale dispar pentru ca ceva ii imprastie...

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Franciza care te face fericit

Fericire in fiecare zi...numai in basme dar si acolo apar zmei.vrajitoare ...se vede tineretea autorului articolului

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Franciza care te face fericit

Roata fericirii cu ariile ei interesante,toti avem nevoie de asa ceva dar cand auzi din mai multe surse chiar o doresti cu toata fiinta

3 Declaratii
Final 19.02.2015
Creşteri pe toată linia pentru Ikea

Din discutiile purtate produsele Ikea se bucura de calitate si diversitate superioara si atunci este normal ca desfacerile sa creasca

3 Declaratii
Final 16.02.2015
1 milion de euro pentru o benzinărie

Se vor afla si dedesubturile ,de ce s-a urmarit distrugerea a tot ce insemna productie,si cui a folosit

2 Declaratii
Final 09.02.2015
Babo, o afacere cu suflet

Foarte putini opameni se pot lauda ca au realizat tot ce au visat in copilarie ,perseverenta ar fi unul din secrete dar sustinerea vine de pe aceleasi meleaguri ?

2 Declaratii
Final 09.02.2015