Burger King iese de pe piața locală

Piața localurilor de tip fast-food din România valorează aproximativ 500 de milioane de euro și este în continuă creștere.
Miercuri
20.06.2012
Atlantic Restaurant System, operatorul francizei Burger King în România, a intrat în insolvenţă.
 

Compania închide în această săptămână ultimele două unități pe care le mai avea pe piața locală, marcând ieșirea lanțului american de tip fast-food din țara noastră, informează ZF. Restaurantele Burger King din Băneasa Shopping City, Plaza România și București Mall au fost închise recent. Burger King a fost adus în România de oamenii de afaceri Eli Davidai și Marius Nasta, în aprilie 2008, cu 13 ani mai târziu față de principalul său concurent la nivel mondial, McDonald's.

Compania Atlantic Restaurant System avea în anul 2010 datorii de peste 22 mil. lei şi pierderi de peste 5 mil. lei, potrivit Wall-street. Ultimele date disponibile pe Ministerul Finanțelor arată că pierderile înregistrate de Burger King au crescut de la 1,1 mil. euro în 2009 la 1,27 mil. euro în 2010.

Specialiştii în retail, citaţi de Dailybusiness, nu au fost luaţi prin surprindere de ieşirea de pe piaţa locală a fast-food-ului american, întrucât Burger King nu şi-a adaptat meniurile şi preţurile la piața românească şi nu a investit suficient în promovare.

În anul 2011, în România funcţionau 6854 de magazine de tip fast-food, potrivit unui raport realizat de Euromonitor. Principalii competitori Burger King din piaţa românească erau McDonald's, KFC, franciză controlată de omul de afaceri Puiu Popovici, şi nou venitul Subway.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Franciză pregătită de Halloween /27.10.2025

Halloween, o sărbătoare așteptată de milioane de oameni, este pentru ciocolateriile Leonidas un prilej de a pune la dispoziția francizaților produse unice, care aduc clienților lor o savoare unică, dar și bucurie.

Plug In Cafe, o francizǎ cu viziune /21.10.2025

Franciza Plug In Cafe, construitǎ din pasiunea pentru cafea a Alka Group, este un concept inovativ. Mirel Ciorogariu, un francizat de succes, ne povestește despre avantajele acestui business.

Latte Caffee To Go, o afacere din care ai doar de câștigat /01.10.2025

Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.

Un concept românesc, franciză de succes /25.09.2025

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.

Plug In Cafe - un concept inovativ de cafenele care se adresează nevoilor unei lumi în continuă mișcare /04.08.2025

We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.