Burger King iese de pe piața locală

Piața localurilor de tip fast-food din România valorează aproximativ 500 de milioane de euro și este în continuă creștere.
Miercuri
20.06.2012
Atlantic Restaurant System, operatorul francizei Burger King în România, a intrat în insolvenţă.
 

Compania închide în această săptămână ultimele două unități pe care le mai avea pe piața locală, marcând ieșirea lanțului american de tip fast-food din țara noastră, informează ZF. Restaurantele Burger King din Băneasa Shopping City, Plaza România și București Mall au fost închise recent. Burger King a fost adus în România de oamenii de afaceri Eli Davidai și Marius Nasta, în aprilie 2008, cu 13 ani mai târziu față de principalul său concurent la nivel mondial, McDonald's.

Compania Atlantic Restaurant System avea în anul 2010 datorii de peste 22 mil. lei şi pierderi de peste 5 mil. lei, potrivit Wall-street. Ultimele date disponibile pe Ministerul Finanțelor arată că pierderile înregistrate de Burger King au crescut de la 1,1 mil. euro în 2009 la 1,27 mil. euro în 2010.

Specialiştii în retail, citaţi de Dailybusiness, nu au fost luaţi prin surprindere de ieşirea de pe piaţa locală a fast-food-ului american, întrucât Burger King nu şi-a adaptat meniurile şi preţurile la piața românească şi nu a investit suficient în promovare.

În anul 2011, în România funcţionau 6854 de magazine de tip fast-food, potrivit unui raport realizat de Euromonitor. Principalii competitori Burger King din piaţa românească erau McDonald's, KFC, franciză controlată de omul de afaceri Puiu Popovici, şi nou venitul Subway.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist