Franciză cu ştaif şi miros îmbietor

Rodica şi Florian Mitriş au găsit calea antreprenoriatului ca soluţie pentru o familie unită şi prosperă. Iar în cadrul acestei soluţii, achiziţia francizelor Fornetti joacă un rol foarte important.
Vineri
12.05.2017
Soţii Rodica şi Florian Mitriş ţintesc spre o reţea de locaţii Fornetti
 

O nouă locaţie din franciza Fornetti a fost deschisă la sfârşitul lunii aprilie în Mall Veranda din Bucureşti. Amplasamentul sub formă de insulă pe aleea centrală de acces, designul şi cromatica amplasamentului scot în evidenţă locaţia în raport cu şirul de magazine din galeria comercială. Dar mai mult decât atât, ies în evidenţă cei doi antreprenori ce robotesc în jurul insulei, pregătind ultimele detalii înainte de a întâmpina primii cumpărători. Sunt cu mult diferiţi de majoritatea antreprenorilor din industria de brutărie şi patiserie. Spilcuiţi, chiar dacă îmbrăcaţi sport, cu un vocabular mult peste media locuitorilor din Bucureşti şi cu un accent bănăţean estompat de ritmul lent de vorbire, cei doi ies în evidenţă în mulţimea de persoane ce pregătesc lansarea magazinului.

Cei doi soţi, Rodica şi Florin Mitriş, sunt implicaţi împreună în această afacere, el fiind cel care se ocupă de partea de dezvoltare, în timp ce soţia preia partea de administrare a businessului. Ea, absolventă de studii economice şi cu un backround impresionant în calitate de consultant KPMG, el, abasolvent al Facultăţii de Calculatoare, cei doi soţi au ales calea antreprenoriatului pe rând. Mai întâi Florin Mitriş, care a transformat pasiunea pentru căţărare şi rafting într-o afacere rentabilă, dar care îi ocupa tot timpul. Apoi Rodica Mitriş, într-un moment în care a constatat că presiunea jobului într+o companie multinaţională nu este compatibilă cu statutul de mamă, de membru al unei familii.

De ce, cum şi când aţi ales franciza Fornetti?

Florin Mitriş: Eu activez în mediul de business cam de 11 ani, iar patiseria este al treilea domeniu de activitate ]n care am fost implicat, de această dată implicarea a fost mai mult pentru soţia mea, împreună cu ea am început businessul Fornetti. Am cumpărat prima franciză în 2010 şi am ajuns la a cincea locaţie deschisă ieri. În momentul ăsta trei din cele cinci locaţii funcţionează, două au fost închise din motove de rentabilitate. Am deschis, am închias dacă nu a mers, am deschis în altă locaţie.... Acum funcţionăm cu două locaţii în Reşiţa şi locaţia din Mall Veranda în Bucureşti, iar zilele acestea am semnat contractul pentru încă două locaţii în Bucureşti.

Din ce motive franciza Fornetti în anumite locaţii nu a funcţionat?

Una dintre locaţii, era exact primul magazin pe care l-am achiziţionat şi care a funcţionat fără probleme timp de patru ani. Dar proprietarul spaţiului nu a mai vrut să prelungească contractul de închiriere. Avrut proprietarul să facă altceva cu spaţiul respectiv. A doua locaţie a fost în Timişoara, am deschis într-o locaţie bună, dar se făceau lucrări pe strada respectivă. Lucrările au durat aproape doi ani şi au distrus practic vadul comercial din zonă şi am fost nevoiţi să închidem. Pentru cei care sunt interesaţi de un astfel de business, este bine de ştiut că e necesar un spaţiu în care oamenii, clienţii să vină în contact direct cu magazinul. Un magazin Fornetti nu va funcţiona niciodată în spatele unui bloc, dacă nu trec oamenii nu simt mirosul, nu văd în vitrină produsul, atunci vânzările nu sunt satisfăcătoare.

Cum fac faţă concurenţei magazinele Fornetti ?

Avantajul produselor Fornetti este că au o calitate inaltă şi această calitate este standardizată prin faptul că produsele semipreparate vin congelate de la aceeaşi fabrică. Dacă în ceea ce priveşte alte produse de patiserie, calitatea diferă de la un magazin la altul, produsele Fornetti au aceeaşi calitate, de la orice magazin le-ai cumpăra. Tot vorbim despre Mc Donalds şi despre fatul că oriunde ai consuma un hamburger, din Japonia în Europa sau SUA, calitatea produsului este aceeaşi, gustul este acelaşi. La fel, pentru Fornetti găseşti aceeaşi calitate a produsului indiferent de zi, indiferent de locaţie.

Spuneaţi că înainte de a achiziţiona franciza Fornetti eraţi implicat şi în alte businessuri. Erau businessuri tot în HORECA?

Încă mai sunt implicat şi în alte businessuri, dar nu în HORECA. Prima dată am deschis o firmă de activităţi sportive, făceam rafting, căţărare, team buildinguri. Am renunţat pe parcurs, activitatea ocupa 7 zile din 7, pe măsură ce ai familie şi copii trebuie să gestionezi altfel timpul alocat job-ului. Apoi am înfiinţat o firmă de construcţii, cu care am şi acum lucrări în Timişoara. Eu mă ocup de firma de construcţii şi pe partea de dezvoltare a reţelei de magazine Fornetti, în timp ce soţia se ocupă de administrarea afacerii cu magazinele Fornetti.

Cum decurge parteneriatul cu francizorul Fornetti?

Avem o relaţie foarte bună cu Fornetti, tot timpul am simţit că avem suportul lor în ceea ce facem. Poate şi faptul să lucrăm de şapte ani împreună constituie un avantaj, am ajuns să-i cunoaştem, ei vin, verifică respectarea standardelor de lucru, te încureajează şi îţi oferă suport pentru rezolvarea problemelor ce apar pe parcurs. Pe parcursul celor 7 ani am trecut prin 2 sau chiar trei rebranduiri, care au constat în remodelarea magazinelor, iar aceste rebranduiri au şi adus fiecare câte o creştere de vânzări. Uneori am fost puţin reticent, mă gândeam că iar trebuie să investesc nişte bani, dar la final constatam că investiţia a fost pe deplin justificată.

În ce constau verificările celor de la Fornetti?

Se verifică în primul rând produsele, dacă sunt coapte la standardele şi specificaţiile Fornetti. Cuptoarele vin de la ei, au setate programele şi tot ce trebuie să faci ca francizat este să respecţii timpii şi temperatura de coacere, pentru a nu avea produse ori mai crude, ori prea coapte. Ei verifică exact ceea ce eu admir la acest business, faptul că oferim un produs de calitate pe care consumatorul îl poate găsi la fel în orice puct de vânzare.

Nu vă încurcă această poziţionare a magazinelor, la Reşiţa şi Bucureşti, plus afacerea în construcţii în Timişoara?

Avem un sistem de monitorizare implementat în magazinele Fornetti, cu camere video, avem tot timpul o cameră orientată pe vitrina de produse, o alta spre cuptoare. Soţia mea sună şi, în fiecare dimineaţă, întreabă dece nu este un produs în vitrină, cât timp mai stă alt produs la cuptor...Şi dacă am fi avut toate locaţiile într-un oraş, tot monitorizarea cu camere video este cea mai eficientă, pentru că poţi supraveghea simultan toate punctele de lucru. La început trainuim personalul, aţi văzut că soţia mea vinde acum în acest punct de lucru, pentru a-i învăţa pe viitorii vînzători cum să procedeze. Este cea mai buină vânzătoare pe care am văzut-o în viaţa mea.

Preţul de achiziţie a francizei este diferit pentru diverse tipuri de locaţie sau este identic?

Nu sunt diferenţe. Franciza este 500 de euro, indiferent de ce fel de spaţiu deschizi. Ei fac un proiect, stabilesc cum ar trebui amenajat, iar francizatul suportă cheltuielile. Fornetti suportă cheltuielile de proiectare, francizatul suportă cheltuielile de implementare. Costul mediu pentru amenajarea unui spaţiu comercial Fornetti poate fi între 5 şi 15 mii de euro, în acest preţ intrând şi dotarea tehnică de la Fornetti. Pentru cei care achiziţionează mai multe francize, pentru mai multe locaţii, există şi un sistem de discounturi.


Carol Popa
ziarist