Schimbări strategice la Fornetti

Fornetti România
Fornetti România / “Deschiderea magazinelor noi reprezintă o prioritate. Plănuim deja deschiderea, în luna iulie, a 5 noi puncte în București” – declară Alexandru Trăilescu, Manager Comercial pentru regiunea București.
Miercuri
11.07.2018
Lanţul de patiserii Fornetti s-a extins rapid prin intermediul francizei, numărând acum aproape 800 de unităţi.
 

Intrată pe piaţa din România în anul 2001, Fornetti este una dintre cele mai cunoscute francize din ţara noastră. Anul trecut, compania a deschis 118 magazine, iar anul acesta planul este de a deschide cel puţin 80 de locații noi, astfel că Fornetti România reprezintă compania care deţine cel mai extins lanţ de patiserii de pe plan local.

Structura organizațională din România a suferit câteva modificări în 2018, dintre care astăzi ne vom referi la cea care vizează promovarea lui Alexandru Trăilescu în poziția de Manager Comercial pentru regiunea București.

PROFIT system: Am aflat că ați preluat recent funcția de Manager Comercial pentru regiunea București, în cadrul Grupului Fornetti. Felicitări și mult succes! Ne puteți spune de când v-ați alăturat Grupului Fornetti și care a fost evoluția profesională în cadrul Grupului?

Alexandru Trăilescu: „Da, de curând am preluat această nouă funcție. Vă mulțumesc! Mi-am început activitatea în cadrul companiei cu mai bine de 4 ani în urmă, în ianuarie 2014, în funcția de reprezentant comercial pentru regiunea de vest. Necesitatea unei noi viziuni asupra unei zone defavorizate a dus la decizia conducerii de a prelua, după doar 1 an, regiunea de sud care cuprinde 6 județe. Mărirea portofoliului de clienți, modernizarea tuturor magazinelor și creșterea vânzărilor cu peste 25% în noua zonă a condus la promovarea într-o nouă poziție. Astfel, în martie 2017, am devenit Specialist Marketing Dezvoltare al Diviziei de Franciză și Concept, iar după parteneriate începute la nivel național și după deschiderea a mai bine de 30 de magazine Fornetti, în luna iunie a acestui an, am fost avansat ca Manager Comercial.”

PROFIT system: Care considerați că sunt ingredientele principale care au consolidat succesul rețelei de franciză Fornetti?

Alexandru Trăilescu: „Ca să fiu cât mai sincer, pot spune că succesul provine din două aspecte: primul aspect se referă la simplitatea sistemului de franciză. Experiența ne-a învățat faptul că lucrurile simple funcționează întotdeauna, la fel cum este și în cazul unei rețele de franciză. Cu cât partenerul de franciză are mai puține lucruri de făcut, cu atât este mai mulțumit și mai implicat în dezvoltarea business-ului. Al doilea aspect vizează echipa comercială și de marketing cu care nu multe alte companii se pot lăuda.

PROFIT system: Ținând cont că ați preluat rolul de Manager Comercial, ne puteți spune care vor fi acțiunile strategice prioritare pe care le aveți în vedere în următoarea perioadă de timp?

Alexandru Trăilescu: „Pentru început, finalizarea procesului de modernizare a magazinelor din regiunea București până la începutul lunii august. Ne dorim o imagine unitară, unică, pe care clienții o pot identifica cu brandul Fornetti. Totodată, deschiderea magazinelor noi reprezintă o prioritate. Plănuim deja deschiderea, în luna iulie, a 5 noi puncte în București. Colaborarea reprezentanților comerciali cu agenții imobiliare ne oferă acces la informații utile despre spațiile cu trafic pietonal intens.”

PROFIT system: Ce părere aveți despre concurența care există în România pe segmentul patiseriilor?

Alexandru Trăilescu: „Întodeauna am spus despre concurență faptul că este un lucru extrem de benefic. Imaginați-vă cum ar arăta o patiserie din anii ’90 care nu ar avea concurență ... probabil că eram serviți la un geam minuscul, prin care nu puteam întrezări ce este de fapt înăuntru din cauza lipsei de lumină. Pentru mine, termenul < concurență > reprezintă o competiție în care întotdeauna vreau să fiu cel mai bun.”

PROFIT system: Fornetti este una dintre cele mai renumite şi longevive francize din România. Care credeți că sunt principalele atuuri care i-au determinat pe antreprenori să investească de-a lungul timpului în acest brand?

Alexandru Trăilescu: „Prețul, corectitudinea în afaceri și simplitatea. Franciza Fornetti este încă una dintre cele mai accesibile din România (calculând aici un magazin la cheie, nu doar taxa de franciză) și astfel prețul reprezintă un imbold pentru antreprenorii aflați la început de drum. Cu toate acestea, în ultimul an, dezvoltarea rețelei s-a realizat în proporție de 80% cu parteneri actuali și doar 20% cu parteneri nou intrați în sistemul de franciză Fornetti.”

PROFIT system: La ce provocări ar trebui să se aştepte un antreprenor care vrea să-şi deschidă o patiserie Fornetti în franciză?

Alexandru Trăilescu: „Personalul, angajații din magazine, reprezintă în momentul de față provocarea majoră a partenerilor de franciză. Cred că este mai mult decât o provocare pentru orice antreprenor în ultima perioadă. Încercăm să susținem partenerii prin diverse programe de fidelizare ale căror rezultate se fac simțite de către angajații partenerilor noștri.”

PROFIT system: Ne puteți povesti o experiență interesantă pe care ați avut-o pe plan profesional, în cadrul Grupului Fornetti și cum v-a influențat?

Alexandru Trăilescu: „În fiecare zi am parte de experiențe interesante, însă prima care îmi vine în minte acum este o negociere purtată acum doi ani cu un potențial partener care dorea să deschidă un magazin Fornetti, însă și-a exprimat vehement dorința de a avea un profit net lunar de 3.000 de euro. Deși îmi doream foarte mult un magazin în acea zonă, din studiile de piață și simulările de profitabilitate, nu rezulta profitul așteptat de partenerul respectiv. După două săptămâni de la prima întâlnire, i-am prezentat rezultatele studiilor de piață și         i-am spus că poate câștiga 3.000 de euro lunar dacă deschide încă un magazin într-o locație indicată de mine. Acum partenerul respectiv deține 6 magazine, iar profitul depășește cu mult cei 3.000 de euro. Am constatat faptul că nu capitalul sau lipsa acestuia determină succesul sau insuccesul unei afaceri, ci modul în care această afacere este prezentată, corectitudinea în colaborare și determinarea și implicarea în business-ul respectiv.”

PROFIT system: Ce surprize ne mai pregătește brand-ul Fornetti pentru acest an?

Alexandru Trăilescu: „Anul acesta este unul foarte important pentru noi. Vom finaliza procesul de reînnoire a imaginii magazinelor și, de asemenea, spre sfârșitul anului, vom lansa câteva campanii de marketing foarte interesante și inovative.”

Dacă ești interesat să achiziționezi franciza Fornetti sau îți sunt necesare mai multe detalii pentru a lua o decizie în acest sens, poți consulta catalogul de franciză disponibil pe portal sau ne poți transmite mesajul tău la adresa mcoman@profitsystem.ro și îți vom răspunde cât de repede posibil.


Business Development Manager
/1/
Vezi mai multe