După muncă, și răsplată

Locație Fornetti Timișoara
Locație Fornetti Timișoara / Nicoleta Frugina, francizat Fornetti din 2010
Luni
27.08.2018
Compania Fornetti România a avut în 2017 o cifră de afaceri de aproape 180 de milioane de lei, în creştere cu peste 10% faţă de anul precedent. Ce planuri are compania în 2018?
 

Compania Fornetti România a avut în 2017 o cifră de afaceri de aproape 180 de milioane de lei, în creştere cu peste 10% faţă de anul precedent. În 2018, planul companiei prevede vânzări de peste 190 de milioane de lei și deschiderea a cel puțin 80 de locații noi. 

Una dintre cele 80 de locații noi care se vor deschide în 2018 va aparține Nicoletei Frugina, unul dintre francizații Fornetti cu experiență pe acest segment, care a decis să deschidă anul acesta cel de-al șaptelea magazin Fornetti în franciză, la Timișoara.

PROFIT System: Când și cum ați decis să cumpărați franciza Fornetti? Considerați că ați avut abilități antreprenoriale temeinice când ați demarat afacerea sau a fost mai mult o inițiativă curajoasă?  

Nicoleta Frugina: “Am deschis primul magazin Fornetti în anul 2010, în plină criză financiară. Dorind să îmi deschid ceva al meu, dar în același timp să am suportul și sprijinul necesar în demararea unei afaceri, am ales franciza Fornetti deoarece am aflat că beneficiezi de tot ajutorul necesar, tot know-how-ul afacerii, ceea ce m-a entuziasmat foarte mult. Abilități antreprenoriale pot să spun că am avut, însă în cu totul alt domeniu de activitate, dar ce m-a atras cel mai mult a fost dorința de a deține o franciză  Fornetti  și investiția acceptabilă pe care mi-o puteam permite.”

PROFIT System: Aveați experiență în domeniul Horeca sau ați mizat pur și simplu pe ajutorul dat de francizor?

Nicoleta Frugina:Nu dețineam cunoștințe în domeniul Horeca deloc, am mizat doar pe ajutorul și pe sprijinul francizorului pe care l-am primit atunci așa cum îl primesc și acum ori de câte ori este nevoie.”

PROFIT System: Cum ați găsit locația pentru afacere si care sunt criteriile pe care le-ați avut în vedere? Ce sfaturi puteți da unui viitor francizat Fornetti în ceea ce privește alegerea locației?

Nicoleta Frugina: “Locația am identificat-o eu, iar cei de la Fornetti au făcut timp de câteva zile un studiu de piață, cu tot ce înseamnă numărul de trecători pe oră, categoria de vârstă, concurența posibilă în zonă, ulterior primind o simulare a profitabilității magazinului, fapt ce m-a determinat să deschid magazinul. Ca și sfat, aș îndruma pe cine dorește să deschidă un magazin Fornetti, să caute locații circulate, mall-uri, centre comerciale, piețe, în apropierea școlilor etc.”

PROFIT System: Care considerați că sunt atuurile acestui business? Ce vă place cel mai mult la această franciză?

Nicoleta Frugina: “În primul rând, doar faptul că am ales această franciză înseamnă un ajutor foarte mare, iar cei de la Fornetti chiar îți acordă tot sprijinul necesar în deschiderea unui magazin. Mie personal îmi place faptul că nu trebuie să fac producție, ceea ce în ziua de azi mi se pare foarte greu, în special datorită lipsei de personal. Un lucru foarte important pentru sustenabilitatea afacerii și în momente mai dificile este faptul că parteneriatul cu Fornetti nu implică doar deschiderea magazinului și livrarea de marfă, ci mult mai mult de atât. Dinamica cu care se schimbă lucrurile în comerțul stradal este pe repede înainte, iar fără un parteneriat sănătos, nu poți susține o afacere pe termen lung.”

PROFIT System: Cum apreciați sprijinul acordat de francizor în dezvoltarea afacerii? În ce mod contribuie francizorul la obținerea rezultatelor afacerii dumneavoastră?

Nicoleta Frugina: “Sprijinul l-am avut din plin, prin simplu fapt că, ori de câte ori am deschis un magazin, mi-au fost alaturi și ne-am făcut treaba împreună ca o echipă, dar ei de fapt, în același timp, mă ajutau să-mi dezvolt afacerea mea.”

PROFIT System: Ne puteți povesti o experiență interesantă/amuzantă pe care ați avut-o de când ați demarat afacerea?

Nicoleta Frugina: “O experiență amuzantă a fost în anul 2012, atunci când am deschis un magazin într-o locație nouă. Era un magazin stradal într-un complex comercial, iar cei de la Fornetti au dorit să fie o inaugurare frumoasă, fapt pentru care mi-au montat o arcadă de baloane. Totul era contra cronometru pentru că programasem deschiderea pentru ziua urmatoare, iar crearea acestei arcade de baloane a început foarte târziu, fiind finalizată undeva spre miezul nopții. Din păcate, nu a ieșit cum ne doream, întrucât lângă magazinul meu, era amplasat un alt magazin tot cu produse patiserie și cu vânzare la geam, care au facut scandal să dăm arcada de baloane jos pentru că magazinul lor nu se mai vedea deloc.”

PROFIT System: Ce greutăți ați întâmpinat pe parcursul dezvoltării afacerii și cum le-ați depășit?

Nicoleta Frugina: “Ca în orice afacere, mai întâmpini și greutăti. Pentru mine, una dintre ele este problema personalului, comunicarea cu angajatele în ceea ce privește serviciile acordate. Este greu să le faci să înțeleagă importanța lucrului bine făcut și respectul acordat clientului.”

PROFIT System: Considerați că această franciză a fost o alegere bună pentru Dvs.? Cum vă influențează activitatea apartenența la o rețea de franciză?

Nicoleta Frugina: “Până în momentul de față, pot să spun că a fost cea mai bună alegere la acel moment, dat fiind faptul că azi dețin 6 magazine Fornetti de care mă ocup personal cu drag, urmând să-l deschid pe cel de-al 7-lea. Nimic în viață nu se obține ușor, normal că au mai fost momente grele când am simțit că voi ceda, dar nu am renunțat, perseverența fiind cuvântul care mă caracterizează.”

PROFIT System: Ați recomanda această franciză și altor antreprenori interesați de acest domeniu de activitate? Care considerați că este profilul ideal al francizatului Fornetti sau cui i-ați recomanda acest tip de afacere?

Nicoleta Frugina: “Aș recomanda franciza Fornetti și, de fapt am recomandat-o de nenumărate ori, oricui dorește să-și deschidă o afacere și este la început de drum, celor care nu dispun de un capital semnificativ, dar totuși doresc să dețină propriul business.”


Business Development Manager