Pasiune și perseverență

Marius Cîmpeanu, Manager de proiect franciza Bella Italia / "În România, piața francizelor este încă în formare, însă conceptele românești de franciză s-au dezvoltat și au început să se extindă chiar și peste hotare."
Luni
17.09.2018
Acestea sunt cuvintele care definesc experiența profesională a lui Marius Cîmpeanu, Manager de proiect al francizei Bella Italia. Și povestea merge mai departe ...
 

Ideea de extindere prin franciză a apărut în 2005, practic, la șase ani după inaugurarea primului restaurant pizzerie Bella Italia, din Brăila. La începutul acestui an, francizorul a lansat un concept nou de street food sub marca Bella Italia Pizza Express, pe care intenționează să îl extindă la nivel național, sub coordonarea lui Marius Cîmpeanu.

Adaptându-se noului ritm de viață din ce în ce mai alert, francizorul a dezvoltat acest concept de franciză special pentru persoanele grăbite, care nu au timp să savureze preparatele în restaurant. Servirea se face rapid, oferta de bază fiind pizza la felie. Prima unitate Bella Italia Pizza Express a fost deschisă în Brăila, la începutul lui 2018 și se bucură deja de mult succes, fapt care consolidează premisele expansiunii naționale. Mai multe detalii vom afla de la Marius Cîmpeanu, unul dintre oamenii de bază ai companiei.

PROFIT system: Ne puteți povesti cum a intrat în viața dumneavoastră franciza BELLA ITALIA?

Marius Cîmpeanu: „În urmă cu 12 ani, am început activitatea în calitate de Manager de restaurant în cadrul pizzeriei Bella Italia din Brăila, care este locația pilot a francizei Bella Italia. În Brăila, se află și Centrul național de dezvoltare a francizei Bella Italia pentru România, unde am intrat în contact cu franciza pentru prima dată. Am colaborat îndeaproape cu echipa de franciză Bella Italia pentru că, în laboratoarele pizzeriei, se făceau probe pentru a se introduce materii prime noi sau produse noi în meniu. I-am cunoscut pe manageri și am fost impresionat să văd că, pe lângă faptul că sunt profesioniști în meseria lor, sunt și foarte creativi, astfel că mi-am dorit de mult timp să fac parte din echipa de franciză Bella Italia România." 

PROFIT system: Când ați devenit Manager de proiect pentru franciza Bella Italia?

Marius Cîmpeanu: "Din 2015, am devenit Manager de proiect pentru franciza Bella Italia si sunt bucuros că am posibilitatea de a mă implica direct atât în dezvoltarea rețelei de franciză Bella Italia, cât și a noului concept Bella Italia Pizza Express, pentru care am finalizat proiectul la sfârșitul anului 2017, iar la începutul anului 2018 am deschis locația pilot din Brăila. Conform regulilor de franciză, locația trebuie să funcționeze cu succes minimum 6 luni, după care conceptul poate fi considerat francizabil. Sunt deja de peste 10 ani în cadrul companiei, am crescut aici și Bella Italia a devenit pentru mine, din punct de vedere profesional, un stil de viață. Am învățat să mă organizez foarte bine, să lucrez cu agenda săptămânală și lunară, cu deadline-uri clare, pentru că viteza de dezvoltare a francizei depinde foarte mult de fiecare manager, mai precis de abilitatea acestuia de a-și realiza obiectivele propuse, conform planului. În afara acestui lucru, Bella Italia continuă să mă surprindă cu experiențe interesante în fiecare zi, ceea ce mă face să vin cu plăcere la birou pentru că sunt permanent antrenat în proiecte noi și în continuare îmi doresc să progresez în cadrul rețelei.”

PROFIT system: În ce constă activitatea pe care o desfășurați în calitate de Manager de proiect pentru franciza Bella Italia?

Marius Cîmpeanu: „Activitatea mea urmează două direcții principale: pe de o parte, petrec timp în cadrul Centrului național de dezvoltare a francizei, iar pe de altă parte, am activitate de teren și merg frecvent să vizitez locațiile Bella Italia. O dată la 3 luni, desfășor procesul de auditare pentru fiecare locație, analizând anumiți parametri cum ar fi gradul de curățenie, calitatea produselor, servirea clienților, procesele de producție etc. Fiecare francizat primește un punctaj după fiecare audit, care reflectă gradul de respectare a procedurilor de lucru impuse de franciza Bella Italia. Dacă francizatul nu acumulează punctajul minim pe parcursul a 3 procese de audit, contractul de franciză se încheie. Ne asigurăm astfel că se respectă standardele de calitate care definesc franciza Bella Italia și protejăm brand-ul, a cărui notorietate dorim să o creștem din ce în ce mai mult.”

PROFIT system: Din experiența de până acum, care sunt temerile sau obstacolele întâmpinate de potențialii francizați, care îi împiedică să ia decizia de a deschide o pizzerie Bella Italia?

Marius Cîmpeanu: „Obstacolul cel mai mare este reprezentat de găsirea locației potrivite, întrucât, de multe ori, potențialul francizat nu reușește să găsească o locație cu trafic, potrivită conceptului Bella Italia Pizza Express. Deci pot spune că un criteriu eliminatoriu este locația.”

PROFIT system: Ce considerați că diferențiază conceptul Bella Italia față de cele ale concurenților?

Marius Cîmpeanu: „Conceptul Bella Italia se diferențiază de alte concepte prin faptul că vine în continuu cu noutăți pentru că inventam mereu produse noi pentru a surprinde clientul. Blatul de pizza este unic, iar ingredientele căutăm să fie cât mai originale. Pizza se pregătește în cuptorul aflat la vedere, în fața clientului și este servită caldă.”

PROFIT system: Ne puteți spune care este evoluția lunară a numărului de clienți?

Marius Cîmpeanu: Pot spune că, în prezent, o locație Bella Italia deservește în jur de 500 de clienți pe zi.”

PROFIT system: Cât de bine au fost percepute promoțiile și cât de importante sunt ele în mecanica unui astfel de concept?

Marius Cîmpeanu: Consider că promoțiile sunt importante și atrag clienții. Principala promoție a conceptului Bella Italia Pizza Express este reprezentată de meniul combo, care include o felie de pizza și o cutie de Coca-Cola la prețul de 6 lei, fiind cel mai apreciat și vândut produs. În același timp, și pizza la felie se vinde într-o proporție considerabilă, similară vânzării meniului Combo.”

PROFIT system: Câți angajați deservesc o locație Bella Italia - Pizza Express?

Marius Cîmpeanu: În fiecare locație Bella Italia Pizza Express, avem 5 angajați pentru că se lucrează în 2 ture și trebuie să existe minimum 2 angajați pe fiecare tură.”

PROFIT system: Care sunt avantajele pentru un viitor candidat la franciza Bella Italia – Pizza Express?

Marius Cîmpeanu: „Avantajul major este că investiția se recuperează într-o perioadă scurtă de timp, de aproximativ 1 an și jumătate. În plus, experiența de peste 10 ani în afaceri, notorietatea brand-ului Bella Italia în România, colaborările cu furnizori de renume, care asigură materii prime de calitate superioară constituie alte avantaje care merită subliniate.”

Dacă ești interesat să achiziționezi franciza Bella Italia Pizza Express sau îți sunt necesare mai multe detalii pentru a lua o decizie în acest sens, poți consulta catalogul de franciza disponibil pe portalul nostru, https://franchising.info.ro/, sau ne poți transmite un mesaj la adresa mcoman@profitsystem.ro.


Bella Italia·Pizza Express Brăila / Conceptul este destinat persoanelor grăbite, care nu au timp să savureze preparatele în restaurant.