Destinație nouă pe harta francizei SPARTAN

Gabriel Melniciuc, General Manager SPARTAN / "Prin participarea la târg ne-am dorit să prezentam brandul SPARTAN locuitorilor din Varșovia și nu numai. Am vrut să aflăm părerea antreprenorilor din Europa de Est față de conceptul nostru și, bineînțeles, să identificăm un partener de încredere cu care să explorăm piețe noi."
Luni
05.11.2018
Recent s-a încheiat Expoziția de Francize de la Varșovia, cel mai amplu eveniment din Europa Centrală și de Est, dedicat francizelor, care a avut loc în perioada 18 – 20 octombrie 2018.
 

La eveniment, am avut bucuria să-I întâlnim pe Gabriel Melniciuc, General Manager SPARTAN, căruia îi mulțumim pentru interviul acordat în exclusivitate Grupului PROFIT System. Gabriel Melniciuc s-a alăturat echipei SPARTAN din februarie 2018 si, din acel moment, rolul său a fost să asigure buna organizare a rețelei de restaurante, precum și implementarea strategiei de expansiune a francizei SPARTAN în afara României.

Rețeaua de restaurante SPARTAN din România este prezentă în 25 de orașe, având 15 restaurante proprii și 23 de restaurante în sistem de franciză. În acest moment, planurile de expansiune ale rețelei de franciză prevăd expansiunea în Polonia, motiv pentru care au fost prezenți cu stand în cadrul expoziției de la Varșovia.

PROFIT System: Știm că vreți să extindeți rețeaua de franciză SPARTAN și în afara României, una dintre piețele atractive fiind Polonia. Acesta este motivul pentru care ați participat la Expo Francize Varșovia. Cum ați luat decizia de a participa la această expoziție?

Gabriel Melniciuc: În ultima vreme am primit mai multe solicitări de la antreprenori ce activează în afara României, lucru ce ne demonstrează că există interes față de brandul SPARTAN și în afara granițelor României. Prin participarea la târg, am urmarit să interacționăm în mod direct cu piața din estul Europei și să ne prezentăm în fața antreprenorilor din Varșovia și nu numai, astfel încât să evaluăm interesul acestora pentru brandul SPARTAN.

PROFIT System: Suntem la finalul celei de-a 3-a zile a Târgului de Francize din Varșovia. Ne puteți spune ce așteptări ați avut vis-à-vis de participarea la acest târg și care sunt rezultatele obținute până acum? Câte solicitări pentru franciză ați primit și ce concluzii/feedback ați obținut?

Gabriel Melniciuc: Prin participarea la târg ne-am dorit să prezentam brandul SPARTAN locuitorilor din Varșovia și nu numai. Am vrut să aflăm părerea antreprenorilor din Europa de Est față de conceptul nostru și, bineînțeles, să identificăm un partener de încredere cu care să explorăm piețe noi. Foarte mulți participanți au fost curioși să afle despre conceptul nostru și suntem încântați să descoperim că există un interes crescut pentru mâncarea grecească în Polonia. Sunt puțin contrariați de faptul că nu suntem din Grecia, dar vindem mâncare grecească, însă marea majoritate și-a dorit să guste produsele noastre. Întrebarea cea mai des întâlnită a fost Dar, pe parcursul celor 3 zile petrecute aici, am purtat discuții interesante cu aproximativ 18 posibili investitori și suntem încântați să descoperim interesul locuitorilor din Polonia pentru brand-ul nostru.

PROFIT System: În cazul în care veți primi o solicitare fermă privind deschiderea unei locații în Varșovia, care vor fi următoarele etape de lucru?

Gabriel Melniciuc: Am inițiat câteva discuții cu antreprenori care ne-au confirmat că dețin deja spațiul în care ar dori să deschidă un restaurant SPARTAN. De aici și până la deschiderea restaurantului, trebuie să parcurgem 3 etape principale. Prima etapă va fi alegerea locației. Locația  trebuie să aibă o expunere stradală generoasă sau să fie poziționată foarte bine, într-un centru comercial. Căutăm doar locații premium, plasate ultracentral, în zone intens circulate, în mall-uri sau la șoselele europene. Locația trebuie să aibă o deschidere de minimum 5 metri liniari. Suprafața unui restaurant SPARTAN este de 55-90 mp utili în mall-uri sau în zonele de Food Court, la care se adaugă 20 mp pentru depozit. Un restaurant în zone stradale intens circulate va trebui să aibă însă 130-250 mp. A doua etapă o constituie analiza locației unde va fi viitorul restaurant SPARTAN, întrucât trebuie să ne asigurăm că există toate condițiile îndeplinite, conform celor menționate anterior. Etapa a treia va implica dezvoltarea planului de afaceri, cu sprijinul nostru și realizarea unui studiu de piață.

PROFIT System: Care este profilul ideal al francizatului Spartan?

Gabriel Melniciuc: Noi ne dorim să avem ca parteneri antreprenori implicați în afacere, dispuși să învețe totul despre SPARTAN și să fie prezenți zilnic în restaurantele coordonate de ei, antreprenori cu viziune și deschiși la nou, cu care sa explorăm noi piețe în Europa.  Cel mai simplu este să vă spun ce nu ne dorim: un investitor care să delege administrarea afacerii unui angajat și care să nu se implice în organizarea restaurantului.

PROFIT System: Ne puteți spune care este investiția totală într-o franciză Spartan și ce cuprinde aceasta?

Gabriel Melniciuc: Costurile francizei SPARTAN încep de la 125.000 de Euro și cuprind investiția în amenajarea restaurantului, echipamente, semnalistică, stocuri, uniforme, decoruri, training. Taxa de franciză este de 15.000 de Euro și, după demararea activității restaurantului, francizatul va plăti o redevență lunară de 3% din vânzări.

PROFIT System: În ce constă sprijinul pe care îl oferiți francizaților atât înainte, cât și după începerea afacerii?

Gabriel Melniciuc: Încă din momentul zero, noi suntem alături de partenerii nostri, începând de la conceperea planului de afaceri și analizarea studiului de piață. Noi ne ocupăm de tot ce înseamnă amenajarea locației, acțiunile de marketing, sesiunile de training pentru personal și pentru francizat și punem la dispoziția francizaților baza noastră de furnizori, care vor livra tot ce este necesar pentru funcționarea afacerii. Ulterior deschiderii restaurantului, facem audit periodic în locație și oferim feedback francizatului, astfel încât locația să crească cât mai repede. Noi suntem cei care ne ocupăm de strategia de promovare și de marketing pentru francizat, pe toată perioada contractului și oferim acces la cursuri de calificare pentru managerii acestuia.


Expo Francize Varșovia / Locul ideal pentru francizorii care vor să-și extindă business-ul în Europa Centrală și de Est și să identifice potențiali francizați.
Business Development Manager