Ți-ar plăcea să fii francizat Captain Bean?
Stând la povești cu Alexandru Bonaț, unul dintre oamenii de marketing ai căpitanului Bean, a răsărit idea de a descrie o zi de lucru a echipajului Captain Bean. Ne-am gândit că un viitor francizat ar fi interesat să știe cum decurg lucrurile pe “nava Căpitanului” și că este util să se știe că există sarcini clare pentru fiecare din echipă, că oamenii sunt bine organizați, că știu “cu ce se bea cafeaua” și că sunt deschiși și prietenoși.
Așa că Alexandru s-a apucat de treabă și a redat cu mult aplomb o zi de lucru, așa cum se desfășoară în viața de zi cu zi. E ca o poveste dintr-un jurnal al căpitanului și este așa de frumos spusă, încât nu aș vrea să schimb nici măcar un cuvânt. Așa că vă redau în continuare povestea Captain Bean …
"Cu o jumătate de oră înainte de deschidere, colegii noştri matinali şi harnici ajung la posturi, cum ne place nouă să spunem, fiecare la una dintre cele 8 locaţii Captain Bean din Cluj-Napoca, unde îşi confirmă prezenţa pe foaia de pontaj.
Fiecare dintre ei face un scurt reglaj espressorului şi râşniţei, urmând să prepare imediat după aceea două-trei cafele de probă, pentru a aduce aparatul la parametrii optimi pentru o nouă zi de făcut cafea. În aşteptarea primilor clienţi, sunt pregătite şi restul ustensilelor şi aparatelor care se vor folosi, pentru ca totul să fie în perfectă ordine.
Colega noastră, Andreea, e surprinsă de nişte clienţi nerăbdători cu câteva minute înainte de fix în timp ce aranja nişte batoane din ovăz şi cookie-uri pe stand. Aceştia voiau, desigur, să îşi înceapă ziua aşa cum se cuvine: cu o cafea bună şi tare, cu o doză plină de bună dispoziţie.
„Aţi adus şi sandwich-uri?”, întreabă o studentă care călcase pragul cafenelei. „Da, le-am primit acum un sfert de oră. Avem cu pui sau cu ton”, îi răspunde Andreea, reuşind, în cele din urmă, şi un cross-sell cu apă plată.
Indiferent că sunt într-un kiosk şi servesc oamenii la geam ori sunt într-o cafenea sau într-unul din multiplele coffee corners Captain Bean din clădirile de birouri, fiecare barista din echipa căpitanului ştie care este rolul său: acela de a trezi oraşul şi de a le da un impuls oamenilor care fac ca lucrurile să se întâmple. Motto-ul nostru nu a fost ales întâmplător: Proud to Wake You Up!
La ora 09:00 începe şedinţa săptămânală cu colegii din upper management. Aceştia dezbat, printre multe altele, strategia de deschidere a noii locaţii Captain Bean, prima în sistem de franciză. De asemenea, se vorbeşte şi despre training-ul oferit noilor angajaţi şi celor doi tineri francizaţi, dar şi despre aspecte operaţionale.
După mai bine de o oră de discuţii, este timpul deciziilor. Se împart sarcinile şi se dau deadline-urile aferente. Se programează peste trei zile o altă întâlnire pentru studierea rapoartelor de vânzări. Fiecare şi-a luat notiţe şi ştie ce are de făcut în următoarele zile.
Laurenţiu pleacă primul, ocupându-se de distribuţie, fiind urmat de Tudor care merge să îşi continue sesiunile de training. Printre altele, astăzi le va vorbi „elevilor” săi despre gradul de măcinare a cafelei, despre igienizarea grupurilor, precum şi despre timpii corecţi de extragere pentru un espresso ca la carte.
Alexandru, responsabilul departamentului de marketing, mai rămâne o jumătate de oră alături de Bogdan, CEO-ul Captain Bean, pentru a pune la punct campaniile pe luna viitoare. Se stabilesc, în linii mari, principalele obiective: se va insista pe produsele noi şi pe deschiderea noii locaţii. Deja a schiţat un plan general, cu peste 12 postări, pe care îl va adapta, când ajunge la birou, pentru Facebook, Instagram şi LinkedIn. Tot la birou se va ocupa şi de înaintarea unor task-uri noi către designer-ul cu care colaborăm, precum şi de negocierea beneficiilor în cadrul mai multor parteneriate viitoare.
Este important de menţionat că Tudor nu este doar trainer şi head barista-ul nostru la Captain Bean, ci şi responsabilul de NPD – New Product Development. În acest context, acesta a venit recent cu două reţete de băuturi calde noi, care vor fi introduse cât de curând în meniu. Alex deja a programat o şedinţă foto pe săptămâna viitoare şi se gândeşte la idei de setup-uri pentru poze, precum şi la o strategie concretă de promovare a acestor băuturi.
Între timp, se face coadă la kiosk-ul nostru din faţa centrului comercial Central. Un grup de mai bine de 10 studenţi vor să îşi ia cafea cu vouchere din Studcard. Dorin, barista-ul de acolo, este obişnuit cu astfel de situaţii. Simultan, la coffee corner-ul Captain Bean din interiorul unuia dintre cele mai mari centre universitare din oraş este pauză între cursuri, iar studenţii vin să se energizeze. De data aceasta, însă, studenţii sunt poftiţi la PumpKream Latte, un produs sezonier nou, foarte bine primit de aceştia.
E trecut deja de ora 16:00, iar Laurenţiu se întoarce la cafeneaua noastră de pe strada Brătianu. Ioana îi face o cafea - ca de obicei, un Americano -, în timp ce acesta dă telefoane şi scrie mail-uri către furnizori şi alţi colaboratori de-ai noştri, pe subiecte ce ţin de partea operaţională a business-ului. După aceea, discută cu colega lui pe seama produselor complementare de la locaţie, pentru a putea să vină cu o strategie în vederea unei mai bune optimizări a stocului pentru săptămânile viitoare.
Profitând de răgazul după-amiezii şi de curiozitatea mare a unor tineri pasionaţi de latte art, colegii noştri le arată acestora cum se fac forme în cafea, lăsându-i după aceea şi pe ei să încerce. Cu multă răbdare, dar cu şi mai multe zâmbete, din crema fină de lapte îşi face apariţia o figură interesantă: să fie o inimă? să fie o frunză? Noi credem că este entuziasmul primei experienţe."
Că tot veni vorba despre entuziasmul primei experienţe, despre experienţa Alinei şi a lui Tudor, cei doi tineri care au intrat deja în echipa Captain Bean, fiind primii francizaţi ai Căpitanului, vă vom spune mai multe în următorul articol. Până atunci, poţi afla mai multe despre franciza Captain Bean aici.

Articole citite

5 to go, primul brand 100% românesc premiat la nivel internațional! Argint pentru lanțul de cafenele în cadrul European Coffee Awards!
5 to go, franciza românească de cafea, susține performanța prin demararea unui nou proiect denumit „Academia 5 to go”.
După deschiderea a 8 cafenele în Cluj-Napoca, a sosit momentul expansiunii naționale în franciză. Aflăm astăzi de la Bogdan Pandea ce presupune achiziția unei francize Captain Bean.
“Căpitanul dimineților” dă start circuitului național, căutând parteneri pentru franciză în Oradea, Iaşi, Constanţa, Timişoara şi Braşov.
CAPTAIN BEAN - PROUD TO BE YOUR PARTNER
Cele mai citite

Dacă asociezi francizele cu termenul de afaceri, atunci ești pe drumul cel bun. Merită să cunoști în detaliu ceea ce înseamnă o franciză deoarece aceasta poate fi modalitatea potrivită pentru tine de a conduce o afacere.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Lanţul de patiserii Fornetti s-a extins rapid prin intermediul francizei, numărând acum aproape 800 de unităţi.
Franciza educațională Edukido intenționează să accelereze expansiunea, astfel că, începând de anul viitor, va permite achiziționarea francizelor individuale, cu exclusivitate teritorială.
Olivian Miţaru, partener francizat Spartan, vorbeşte despre motivele care l-au determinat să aleagă acest brand
Subiecte populare in Forum
Pizza cu influenţe siberiene
eu totusi zic sa lasam pizza italienilor, celor care au creat-o :)) https://pizzerianapolicentrale.ro/
Crezi că e o idee bună să investești în franciza Fornetti?
Vreau sa deschid si io magazin cum procedez
Fornetti Food & Beverage, un nou concept street-food premium
Buna seara, sunt Ana-Maria as dori mai multe informatii pentru deschiderea noului concept Fornetti Food&Beverange in franchising, acest concept ma intereseaza mult deoarece...
De la conceptul “5 to go” la cel de “social bar”
Daca ar fi si putin controlate, eventual sa emita si bon fiscal ar fi fost cu totul altfel. Speram pe viitor sa vedem si cafea buna la 5 to go. Succes!
Franciza Star Kebab trece Prutul
Vrei sa ști despre francize
Cafenea in loc de masina!
Ma mandresc cu acest copil. Impresionant articolul din pundtul lui de gandire. Multumesc celui ce l-a scris pentru ca in fraze scurte si concise a reusit sa exprime cum acest...
Fornetti încheie cu succes reorganizarea
Ai revenit si ma bucur caci imi lipseau articolele tale...mult succes
Fornetti încheie cu succes reorganizarea
In sfarsit un nou articol ,asteptam si ma bucur mult de tot...mult succes FORNETTI