Ți-ar plăcea să fii francizat Captain Bean?

Povestea Captain Bean a început în 2014 cu un espressor, doi barista şi mult curaj. / Cinci ani mai târziu a ajuns cel mai mare lanţ de cafenele de pe piaţa internă, cu 8 locaţii.
Luni
25.11.2019
Echipa Captain Bean este cât se poate de autentică! Astfel că și acest articol va fi unul atipic! Dar cu siguranță este o alternativă demnă de luat în calcul pentru cei care își doresc o cafenea proprie!
 

Stând la povești cu Alexandru Bonaț, unul dintre oamenii de marketing ai căpitanului Bean, a răsărit idea de a descrie o zi de lucru a echipajului Captain Bean. Ne-am gândit că un viitor francizat ar fi interesat să știe cum decurg lucrurile pe “nava Căpitanului” și că este util să se știe că există sarcini clare pentru fiecare din echipă, că oamenii sunt  bine organizați, că știu “cu ce se bea cafeaua” și că sunt deschiși și prietenoși.

Așa că Alexandru s-a apucat de treabă și a redat cu mult aplomb o zi de lucru, așa cum se desfășoară în viața de zi cu zi. E ca o poveste dintr-un jurnal al căpitanului și este așa de frumos spusă, încât nu aș vrea să schimb nici măcar un cuvânt. Așa că vă redau în continuare povestea Captain Bean …

"Cu o jumătate de oră înainte de deschidere, colegii noştri matinali şi harnici ajung la posturi, cum ne place nouă să spunem, fiecare la una dintre cele 8 locaţii Captain Bean din Cluj-Napoca, unde îşi confirmă prezenţa pe foaia de pontaj. 

Fiecare dintre ei face un scurt reglaj espressorului şi râşniţei, urmând să prepare imediat după aceea două-trei cafele de probă, pentru a aduce aparatul la parametrii optimi pentru o nouă zi de făcut cafea. În aşteptarea primilor clienţi, sunt pregătite şi restul ustensilelor şi aparatelor care se vor folosi, pentru ca totul să fie în perfectă ordine. 

Colega noastră, Andreea, e surprinsă de nişte clienţi nerăbdători cu câteva minute înainte de fix în timp ce aranja nişte batoane din ovăz şi cookie-uri pe stand. Aceştia voiau, desigur, să îşi înceapă ziua aşa cum se cuvine: cu o cafea bună şi tare, cu o doză plină de bună dispoziţie.

„Aţi adus şi sandwich-uri?”, întreabă o studentă care călcase pragul cafenelei. „Da, le-am primit acum un sfert de oră. Avem cu pui sau cu ton”, îi răspunde Andreea, reuşind, în cele din urmă, şi un cross-sell cu apă plată.

Indiferent că sunt într-un kiosk şi servesc oamenii la geam ori sunt într-o cafenea sau într-unul din multiplele coffee corners Captain Bean din clădirile de birouri, fiecare barista din echipa căpitanului ştie care este rolul său: acela de a trezi oraşul şi de a le da un impuls oamenilor care fac ca lucrurile să se întâmple. Motto-ul nostru nu a fost ales întâmplător: Proud to Wake You Up!

La ora 09:00 începe şedinţa săptămânală cu colegii din upper management. Aceştia dezbat, printre multe altele, strategia de deschidere a noii locaţii Captain Bean, prima în sistem de franciză. De asemenea, se vorbeşte şi despre training-ul oferit noilor angajaţi şi celor doi tineri francizaţi, dar şi despre aspecte operaţionale. 

După mai bine de o oră de discuţii, este timpul deciziilor. Se împart sarcinile şi se dau deadline-urile aferente. Se programează peste trei zile o altă întâlnire pentru studierea rapoartelor de vânzări. Fiecare şi-a luat notiţe şi ştie ce are de făcut în următoarele zile. 

Laurenţiu pleacă primul, ocupându-se de distribuţie, fiind urmat de Tudor care merge să îşi continue sesiunile de training. Printre altele, astăzi le va vorbi „elevilor” săi despre gradul de măcinare a cafelei, despre igienizarea grupurilor, precum şi despre timpii corecţi de extragere pentru un espresso ca la carte.

Alexandru, responsabilul departamentului de marketing, mai rămâne o jumătate de oră alături de Bogdan, CEO-ul Captain Bean, pentru a pune la punct campaniile pe luna viitoare. Se stabilesc, în linii mari, principalele obiective: se va insista pe produsele noi şi pe deschiderea noii locaţii. Deja a schiţat un plan general, cu peste 12 postări, pe care îl va adapta, când ajunge la birou, pentru Facebook, Instagram şi LinkedIn. Tot la birou se va ocupa şi de înaintarea unor task-uri noi către designer-ul cu care colaborăm, precum şi de negocierea beneficiilor în cadrul mai multor parteneriate viitoare.

Este important de menţionat că Tudor nu este doar trainer şi head barista-ul nostru la Captain Bean, ci şi responsabilul de NPD – New Product Development. În acest context, acesta a venit recent cu două reţete de băuturi calde noi, care vor fi introduse cât de curând în meniu. Alex deja a programat o şedinţă foto pe săptămâna viitoare şi se gândeşte la idei de setup-uri pentru poze, precum şi la o strategie concretă de promovare a acestor băuturi.

Între timp, se face coadă la kiosk-ul nostru din faţa centrului comercial Central. Un grup de mai bine de 10 studenţi vor să îşi ia cafea cu vouchere din Studcard. Dorin, barista-ul de acolo, este obişnuit cu astfel de situaţii. Simultan, la coffee corner-ul Captain Bean din interiorul unuia dintre cele mai mari centre universitare din oraş este pauză între cursuri, iar studenţii vin să se energizeze. De data aceasta, însă, studenţii sunt poftiţi la PumpKream Latte, un produs sezonier nou, foarte bine primit de aceştia.

E trecut deja de ora 16:00, iar Laurenţiu se întoarce la cafeneaua noastră de pe strada Brătianu. Ioana îi face o cafea - ca de obicei, un Americano -, în timp ce acesta dă telefoane şi scrie mail-uri către furnizori şi alţi colaboratori de-ai noştri, pe subiecte ce ţin de partea operaţională a business-ului. După aceea, discută cu colega lui pe seama produselor complementare de la locaţie, pentru a putea să vină cu o strategie în vederea unei mai bune optimizări a stocului pentru săptămânile viitoare. 

Profitând de răgazul după-amiezii şi de curiozitatea mare a unor tineri pasionaţi de latte art, colegii noştri le arată acestora cum se fac forme în cafea, lăsându-i după aceea şi pe ei să încerce. Cu multă răbdare, dar cu şi mai multe zâmbete, din crema fină de lapte îşi face apariţia o figură interesantă: să fie o inimă? să fie o frunză? Noi credem că este entuziasmul primei experienţe."

Că tot veni vorba despre entuziasmul primei experienţe, despre experienţa Alinei şi a lui Tudor, cei doi tineri care au intrat deja în echipa Captain Bean, fiind primii francizaţi ai Căpitanului, vă vom spune mai multe în următorul articol. Până atunci, poţi afla mai multe despre franciza Captain Bean aici.


Se caută francizat Captain Bean! / Profilul francizatului: în primul rând, iubitor de cafea şi dependent de satisfacţia din ochii clienţilor. Serios şi dornic de a duce povestea Captain Bean mai departe.
Cipele, Kristijano Ronaldo
Business Development Manager