Franciză internațională de succes, acum în România

Marcin Olesiak, cofondator al francizei / Am deschis primele trei unități din România ca test dar, după cum au început lucrurile, dezvoltarea va fi rapidă. Suntem pregătiți de negocieri cu primii francizați. Le oferim tot suportul, inclusiv leasing-ul pe cinci ani.
Joi
08.10.2020
Compania Sweet Gallery, deținătoare a celei mai mari rețele street food din Europa, a venit în România și își așteaptă primii parteneri de franciză
 

Marcin Olesiak, președinte și CEO al companiei poloneze care deține conceptele gastronomice Lodolandia, Kołacz na Okrągło, Bafra Kebeb, Rajskie Lody Tajskie și SiGelato, ne spune cum a început această poveste de succes.

De fapt, cum a început această afacere care acum este una dintre cele mai bune din zona street food și funcționează în tot mai multe țări ?

Totul a început în urmă cu șapte ani. Eu și fratele meu, Krzysztof, lucram în sectorul bancar. Cumnatul nostru, Sebastian Sliwka, era ofițer. În afara serviciului, ne-am gândit să facem toți trei o afacere. Tatăl lui Sebastian, care vindea înghețată, ne-a spus că acesta este cel mai profitabil business. Așa că ne-am dus la Expoziția de francize cu un scop precis. Știam ce căutam. Dar nu am găsit. Niciunul dintre francizori nu ne punea la dispoziție tot sistemul și nu ne asigura pe de-antregul suportul dorit. Așa că, ni l-am  creat pe al nostru”, spune Marcin.

Acesta a explicat în ce constă avantajul conceptului lor. În primul rând, au gândit business-ul pentru street food. Să aibă mobilitate. Este un avantaj major. “Dacă stai într-un loc și vezi că nu ai  clienți, pleci. Te duci unde este trafic. Așa că am creeat o rulotă complet echipată, la cheie, cu documentație, igienă și tot ce trebuie. Designul rulotei, acoperită total când ajunge în locația aleasă, arată foarte bine, ca un chioșc normal. Am fost mereu conștienți că marketingul are un rol bine definit”, a mai spus Marcin.

Al doilea mare avantaj al conceptului este produsul. Au ales un producător de înghețată. Pe cel mai mare, care să facă produse doar pentru linia lor. Înghețata oferită de companie este produsă doar din lapte, fără amestec de proteine praf. Apoi, este compactă. Nu este aerată, iar fermitatea îi permite să dea o senzație în plus de răcorire și se topește mai greu. În mașina de distribuție este preparată la minus 12 grade Celsius. Mai mult, gama de înghețată, prăjiturile și sucurile sunt premium, foarte gustoase.

În al treilea rând și la fel de importantă este localizarea. “Dacă vrei un business de succes, trebuie să fii într-un loc cu trafic, cum ar fi un complex comercial, așa cum este Kaufland, care cheltuie mulți bani pentru marketing. Noi ne folosim de traficul de aici. Noi avem agremente cu mai multe rețele de supermarketuri, cum ar fi Kaufland, Tesco și Carrefour. Așa, francizații noștri au asigurată și locația, a mai spus cofondatorul companiei.

Marcin Olesiak își amintește că, în primul sezon, în primăvară, au pornit cu trei rulote, iar la sfârșitul lunii septembrie aveau opt. “După o lună am decis că este o afacere bună și că mergem mai departe. După primul sezon, mulți prieteni de-ai noștri au întrebat dacă ni se pot și ei alătura. În al doilea sezon am avut 15 puncte de distribuție și am decis să dăm în franciză, așa că am ajuns la 29. În tot acest timp ne-am păstrat locurile de muncă și nu a fost deloc ușor. Munceam noi trei și încă patru angajați. Cum solicitările de francizare se înmulțeau, am renunțat la serviciile pe care le aveam. Toți în aceeași zi. Asta pentru că am văzut cum merge și am hotărât să ne focusăm pe business”, a adăugat Marcin.

În sezonul patru, de la 29, compania a ajuns la 184. Atunci au fost făcute și agrementele cu marile lanțuri de complexuri comerciale. Concomitent, a fost făcut următorull mare pas, pe baza unei idei venite de la francizați. “Mulți dintre ei au spus că au găsit businessul perfect și că este păcat ca acesta să dureze doar șase luni din an. În acel moment, am hotărât să scoatem la vânzare kurtos kolac. Din noiembrie până în martie. Am schimbat reclama pentru sezonul rece, am creat un nou logo, am schimbat echipamentul. Apoi, în fiecare an am deschis, în medie, 100-150 de locații. Acum avem peste 650. Am ajuns cea mai mare companie de street food din Europa, a mai spus omul de afaceri. După Polonia, afacerea în franciză s-a extins în Germania și Slovacia, Marea Britanie, Irlanda și Croația.

În 2017, Ernst & Young – una dintre cele mai mari companii de consultanță financiară și audit din lume – i-a nominalizat drept Compania anului la categoria noi companii, cu cea mai dinamică expansiune.

După Lodolandia, cei trei și echipa lor au creat noi concepte gastronomice, cum ar fi Kołacz na Okrągło, Bafra Kebeb, Rajskie Lody Tajskie sau SiGelato.

Ca să funcționeze atât de bine și să aibă astfel de rezultate, compania trebuie să aibă o structură și o logistică solide.

Așa este. Am investit și continuăm să o facem în centrul nostru de afaceri. De  aici acordăm suport. Avem în centrală 80 de oameni. Tot aici pregătim  rulotele, avem echipa de vânzări și de marketing. Pe lângă acestea, foarte important pentru orice afacere care vrea să aibă un viitor, am creat un departament de dezvoltare a produselor, a adăugat Marcin.

Cum ați ajuns să deschideți piața din România ?

În urmă cu doi ani, am început cercetarea de piață pentru că dorința noastră este să ne extindem. Am venit în România pentru că este o țară mare, cu o piață pe măsură. Credem că va fi un succes. Chiar și acum, în plină pandemie, când HoReCa suferă foarte mult, noi suntem în avantaj pentru că vindem ă>”. Apoi, produsele sunt foarte bune. Înghețata noastră se vinde singură pentru calitatea ei, pentru că este densă, neaerată, foarte gustoasă, mai rece decât cea clasică pentru că este preparată la minus 12 grade Celsius, iar densitatea nu o lasă să se topească prea repede”, a spus Marcin Olesiak.

Conducerea Sweet Gallery este convinsă că va avea succes în România pentru că țara are foarte multe similarități cu Polonia.

Zilele trecute am făcut planul de business. Este unul dintre cele mai importante lucruri ca să începi o afacere. Am deschis primele trei unități din România ca test dar, după cum au început lucrurile, dezvoltarea va fi rapidă. Suntem pregătiți de negocieri cu primii  francizați. Le oferim tot suportul, inclusiv leasing-ul pe cinci ani. Ca investiție inițială, ei vin doar cu 20 %. Avem în plan ca, până la sfârsitul anului 2021, să avem 50 de locații. Trei proprii, iar restul în franciză”, a adăugat Marcin Olesiak.

Sistemul de franciză a fost astfel conceput încât fiecare francizat, printr-o serie de instruiri practice și teoretice, să dobândească cunoștințe complete despre modul de derulare a unei astfel de afaceri. Compania oferă francizaților nu numai cunoștințe în domeniul vânzărilor, ci și întregul know-how al conducerii unei afaceri, începând de la înființare, obținerea de finanțare (leasing), achiziționarea unei locații, instruire, livrarea unei remorci complet echipate, marketing, servicii, furnizare completă de bunuri cu soluții de livrare sau contabilitate.

Compania a venit în România cu marca Lodolandia și a deschis primele trei locații sub numele Ice and Roll, pe care îl folosește pe plan internațional. Ice and Roll și Cake and Roll sunt branduri recunoscute în multe țări pentru dulciurile de cea mai bună calitate: înghețată, napolitane cu frișcă și  deserturi delicioase. Conceptul oferă francizaților două opțiuni de afaceri. Prima, Ice and Roll, se referă la afaceri sezoniere - extrem de profitabile în sezonul cald. Din primăvară  până în toamnă, înghețata, în diferite variante și sortimente, este vedeta incontestabilă a business-ului. I se alătură prăjiturile și băuturile răcoritoare. Cea de a doua variantă, destinată sezonlui rece, oferă consumatorilor atât conceptul Ice and Roll, cât și pe cel de Cake and Roll, în aceeași rulotă, cu investiții suplimentare minime. De aceea, în această perioadă sunt vândute, în principal, prăjituri delicioase. Ca urmare, un francizat poate avea activități profitabile pe tot parcursul anului.

Frații Marcin și  Krzysztof Olesiak, alături de Sebastian Sliwka, sunt încrezători în succesul formulei, iar ffranciza este deja disponibilă pentru discuții și negocieri cu potențialii francizați. Pentru cei care doresc să devină parteneri, detaliile pot fi găsite în Catalogul de franciză Ice and Roll și Cake and Roll postat pe portalul nostru.


Expansiunea conceptului Ice and Roll și Cake and Roll continuă / În Europa sunt deja sute de rulote care funcționează pe conceptul Ice and Roll și Cake and Roll