Franciză cu extindere accelerată

Cafenelele 5 to go sunt în expansiune / Deși un an atipic, la final 2020 a fost bun pentru franciza 5 to go
Joi
24.12.2020
Lanțul de cafenele 5 to go, deținut de doi antreprenori români, se bucură de o extindere accelerată a francizei
 

Anul 2020 a fost marcat de neprevăzut, iar pandemia globală a impactat puternic economii, industrii, afaceri. Sectorul HoReCa a resimțit profund efectele, foarte multe dintre afacerile din această zonă s-au închis definitiv, altele temporar, dar există și cazuri fericite când, datorită strategiei de business eficiente, a experienței vaste în antreprenoriat și a pasiunii, unele afaceri au trecut testul pandemiei. Printre acestea, se numără și lanțul de cafenele 5 to go, brand 100% românesc care nu doar că a știut rețeta de a învinge vremurile acestea tulburi, dar a și continuat cu succes să dezvolte afacerea și să-și îndeplinească aproape de integral targetul de noi locații pentru acest an.

Dintre cele aproape 100 de noi locații deschise în 2020, 24 sunt în diferite localități din țară și doar 6 sunt în regim propriu. Astfel, rețeaua națională 5 to go s-a extins și este aproape de pragul de 220 de locații, un obiectiv pe care grupul îl avea în vizor pentru acest an, și a accelerat creșterea în afara Bucureștiului. 

Este cert că lucrurile ar fi putut sta mult mai bine acum, pentru noi. Ne-am fi bucurat să spunem că ne-am îndeplinit în procent de 100% obiectivul pe acest an, însă știm cu toții cât de imprevizibilă e situația la nivel mondial, cât de dificil e și pentru HoReCa, așa că nu putem decât să fim recunoscători că am reușit să fim aproape de ce aveam în plan pentru 2020. Am compensat pe zona de campanii, pe dezvoltarea brandului, a produselor, am investit pe zona de responsabilitate față de mediu și ne-am fidelizat clienții prin campanii punctuale. Cred că ne putem considera norocoși și sperăm ca de la anul să revenim la normal, cu totul”, a declarat Radu Savopol, cofondator 5 to go. 

Inovația a fost cuvântul de ordine pentru 5 to go în acest an, iar perioada de lockdown a fost folosită tocmai pentru a crea concepte, a scoate ”de la sertar” idei și a le folosi acum în proiecte noi, campanii și parteneriate.

Printre ele, amintim campania ”More coffee, less bucks”, cea cu care grupul a redeschis în forță cafenelele din întreaga țară pe 5 mai și prin care a dorit să le ofere clienților 5 to go, până la finalul anului, energie dublă – la orice espresso scurt, espresso lung sau americano achiziționat, ace primesc o cafea gratis.

Introducerea pe piața din România a paielor comestibile, cu exclusivitate pe un an deținută de 5 to go, este un alt moment de referință al brandului de cafea pentru bilanțul acestui an. Odată cu cele 5 sortimente de paie comestibile introduse în cafenele, pentru băuturile reci, 5 to go a apelat și la înlocuirea paielor din plastic cu cele bio-degradabile, pentru băuturile calde, făcând un prim pas către un business 100% sustenabil.

La nivel de produse și idei de marketing, 5 to go a mizat pe diversificare, pe calitate și pe dorințele publicului. Introducerea în locații a ceaiurilor Demmers, a cafelei IBRIK by 5 to go disponibilă în pungi de 100g și de 250g, a gamei de cafea de specialitate Fresh Roasted Coffee – Lucky Cats, campania ”Fabricat în România” prin care 5 to go a susținut segmentul HoReCa și a introdus în cafenele produse românești sunt doar câteva dintre acțiunile grupului din acest an. Se adaugă aici listarea câtorva produse 5 to go pe eMAG, lansarea shop-ului propriu 5 to go pe site-ul oficial, dar și surprizele anului – două noi formate de pahare disponibile în locații, cel de espresso, și cel Retro, de 650 ml, în care se pot savura cafea, ceai sau ciocolată caldă. Pentru paharul Retro, 5 to go a dat lovitura cu campania Retrogrand, în colaborare cu Neti Sandu, asta pentru că paharele sunt unice, create într-o colecție specială cu și despre zodii.

Așadar, 2020 a fost un an atipic, dar per total bun pentru 5 to go. Smile, there’s coffee !

Detalii despre franciza 5 to go puteți găsi în Catalodul de franciză postat pe portalul nostru.

 


Radu Savopol, cofondator 5 to go / Cred că ne putem considera norocoși și sperăm ca de la anul să revenim la normal, cu totul
Ștefan Pricop
Business Development Manager