Noutăți într-un borcan cu ciuperci
Totul a început în urmă cu 39 de ani, cu o cultură de ciuperci în satul Majilovac, nu departe de Veliko Grădiște, aproape de Dunăre și de frontiera cu România. Ani la rând, Radojica Stevic și soția sa, Gorica, au fost unii dintre cei mai mari producători de ciuperci proaspete din Serbia. Cu timpul, și-au dat seama că potențialul economiei naționale nu stă doar în producția de alimente proaspete, ci și în cea de prelucrare a acestora, potrivit portalului sveonovcu.rs
Cei doi au încercat rețete, au făcut schimb de opinii cu prietenii lor până au ajuns la cea care le-a plăcut cel mai mult: ciuperci marinate în vin, ulei și condiment, fără conservanți. Când au fost siguri că este combinația potrivită, au decis să scoată acest produs pe piață.
“Aceasta este o rețetă de familie pe care am conceput-o pentru oaspeții noștri și pentru noi înșine, pentru că era firesc să avem ciuperci pe masa, în diferite feluri. Am văzut că oamenilor le-a plăcut și, acum trei ani, am decis să oferim acel produs și altora”, spune Marija Stević, acum responsabil de marketing și promovare a acestui brand.
Soților Stević li s-au alăturat fiicele, Marija și Mirjana, amândouă arhitecte. Împreună au creat numele mărcii, aspectul etichetei și al logo-ului și sunt responsabile de promovarea și plasarea produselor, în timp ce părinții din Majilovac se ocupă, în continuare, de cultivarea ciupercilor și fabricarea produselor. Atenți la nevoile pieței și pentru că cei mai mulți clienți iubeau ciupercile marinate, au extins gama, producând ciuperci cu prune uscate, cu hrean și cu ardei jalapeno copți.
“Am început cu aceste trei gusturi pentru a satisface cel mai numeros grup țintă. Și anume, mâncăm o mulțime de carne roșie și, adesea, aceasta este combinată cu rubarbă. Apoi, multor oameni le plac adaosurile de condiment și sunt din ce în ce mai mulți oameni care, ca și mine, experimentează arome. De aceea, gustul prunelor uscate este apreciat. În curând, alte arome noi vor apărea pe piață”, a adăugat Marija Stević.
“Ciupercile și pasta cu ciuperci sunt, de asemenea, o sursă ideală de proteine pentru vegetarieni și vegani, astfel încât acest grup țintă este și el acoperit de oferta noastră”, mai spune aceasta.
De la vânzarea cu amănuntul, la vânzările online
Produsele Dšamp pot fi cumpărate într-o duzină de magazine din Belgrad, unul din Inđija și altul din Požarevac, care vând diverse delicatese. Primul magazin care a acceptat marca, “cu brațele deschise”, a fost Domaccini. Marija Stević spune că atât consumatorii din Belgrad, cât și ceilalți proprietari de magazine, îi cunosc deja bine și se recomandă reciproc. Cu toate acestea, ea subliniază că monitorizează singură piața și, când vede că produsele lor s-ar potrivi undeva, contactează direct proprietarii.
“Cel mai mult ne lipsesc evenimentele gastronomice, nu numai din cauza vânzărilor și a contactului cu colegii, ci și pentru că a fost cel mai bun mod de a întâlni consumatorii, de a face schimb de opinii și de a construi încrederea. Oamenii apreciază cu adevărat contactul personal. Clienții noștri ne-au dat ideea să facem spread-uri. De aceea, contactul nostru direct cu ei este foarte prețios”, explică Marija.
Deși coronavirusul a avut multe consecințe negative, ea spune că există și părți positive. Oamenii se ocupă tot mai mult de o dietă sănătoasă, alegând produse fără conservanți și aditivi artificiali. În plus, au început să aprecieze produsele casnice.
Vânzările din timpul pandemiei nu au scăzut, doar clienții s-au reorientat către alte modalități de cumpărare și au apelat la comenzi online. “Proprietarii magazinelor în care ne vindem produsele înțeleg, ei înșiși, că trebuie să fie prezenți pe internet, rețelele sociale, așa că investesc în noi canale de vânzare. Unii comercianți, precum Domaccini, monitorizează constant evenimentele și nevoile, așa că au conceput un pachet de picnic atunci când au văzut că oamenii au început să plece masiv în excursii în natură. Acesta este doar unul dintre exemple, iar activitatea lor este binevenită și pentru noi”, precizează Marija.
Care este cheia pentru a ieși în evidență pe piață?
Maria spune că depinde de trei factori: cerere, calitate și design. ”Din punct de vedere al cererii, este necesar să urmăriți piața și să ascultați ce doresc clienții. De aceea, contactul direct cu aceștia este foarte important. Nu numai că ne-am extins gama din cauza întrebării „când veți primi spread-uri?” În ceea ce privește cererea, anul acesta am extins distribuția produselor către restaurante. Deci, pe lângă magazinele în care produsul nostru este vândut, lucrăm la includerea lui Dšamp în bucătăria restaurantului”, mai spune Marija.
Următorul factor este calitatea !
“Și acesta este un element foarte important, care constă în muncă îndelungată pentru realizarea produsului. În cazul nostru, este inevitabil ca acesta să fie “sănătos”, făcut din materii prime naturale, fără adăugarea de colorant artificial, intensificatori de aromă și conservanți. Potențialul nostru constă în faptul că producem singuri ciuperci și că producția este controlată, astfel încât știm ce conține un borcan de Dšampa. Aș dori, de asemenea, să menționez că producția artizanală este o parte specială a producției, care contribuie la gustul unic al Dšampa”, adaugă Marija.
Al treilea element este designul !
“Vizualul este ceea ce atrage mai întâi atenția. Eu și sora mea lucrăm întotdeauna la soluții noi și rafinăm constant etichetele și credem că ar trebui să ne străduim în mult. Designul nu ne este străin, așa că ne descurcăm și în această sferă. Suntem conștiente că nu suntem graficieni, dar, în acest fel, ni se pare, cumva, că eticheta capătă suflet”, subliniază Marija.
Această tânără antreprenoare spune că, pe lângă toate cele de mai sus, crede că perseverența este importantă pentru a avea succes în afaceri.
Deocamdată, familia Stević încă face doar planuri pe termen scurt. Lucrează la noi arome paste tartinabile și îmbunătățesc întreaga afacere și producție. Cel mai important lucru pentru ei, pe lângă creșterea vânzărilor, este să mențină principiul fabricării produselor manual, fără utilizarea conservanților și a aditivilor. Următorul pas este extinderea cooperării cu sectorul HoReCa.
“Încă nu putem spune că avem succes, în măsura în care produsul nu este exportat. Dar ce este, la urma urmei, succesul ? Deocamdată, am reușit să obținem zâmbete când este pe masă și acesta este, de fapt, cel mai mare succes. Când un client spune că nu își poate imagina o masă fără ciupercile noastre, știm că tot mai mulți vor continua să ne solicite produsul”, a conchis Marija.
Articole citite
Franciza Dogu a devenit o oportunitate semnificativă pentru cei care vor să își deschidă o afacere gastronomică de succes.
Ciorbe și Plăcinte, unul dintre cele mai îndrăgite lanțuri de restaurante din București, a deschis o nouă locație, ca parte a unei strategii de extindere în cadrul comunităților urbane.
5 to go a lansat o serie de noi produse care vin în sprijinul creșterii cifrei de afaceri a francizaților și corespund tendințelor consumatorilor.
Începând din această vară, 5 to go se află pe lista brandurilor prezente în incinta Aeroportului Internațional Henri Coandă, unde a inaugurat două cafenele.
Franciza RomBeer a lansat un concept de rulotă dotată cu cameră frigorifică, singura din România adaptată pentru vânzarea de bere artizanală în spații deschise.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Un nou tip de educație pentru viitor a copiilor din România este oferit de compania Edukido, care caută atât un master francizor, cât și parteneri individuali.
Retailerul polonez de proximitate Żabka, cu peste zece mii de magazine, intră pe piața din România, estimând că va deschide aproximativ 200 de unități doar în acest an.
Ai visat vreodată să-ți creezi propriul sanctuar al frumuseții? Cu fondurile europene și franciza Nomasvello, acest vis poate deveni realitate.
Subiecte populare in Forum
E-mail: storejwh@gmail dot com 🔥 🔥25i til salg, 2-fma til salg, køb pentobarbital online,
https://alphamegachem.com/product/buy-3-fpm-online-store/ Top forespørgsler køb peruviansk pink kokain, køb mephedron online, køb dmt online,🔥 🔥 køb o-pc, køb...
https://alphamegachem.com/product/buy-peruvian-pink-cocaine-online/ Email: storejwh@gmail dot com 🔥 🔥25i for sale, 2-fma for sale, buy pentobarbital online, 🔥 🔥buy apvp research chem online,
https://alphamegachem.com/product/buy-3-fpm-online-store/ Top queries buy peruvian pink cocaine, buy mephedrone online, buy dmt online,🔥 🔥 buy o-pce, buy peruvian...
Soluție pentru o afacere cu viitor
Buna ziua. Pot avea o așa franciza in Germania? Mulțumesc anticipat.
Schimbări strategice la Fornetti
Bună ziua! Ce pași trebuie urmați pentru acciza fornete? Va multumesc!
Pizza cu influenţe siberiene
eu totusi zic sa lasam pizza italienilor, celor care au creat-o :)) https://pizzerianapolicentrale.ro/
Crezi că e o idee bună să investești în franciza Fornetti?
Vreau sa deschid si io magazin cum procedez
Fornetti Food & Beverage, un nou concept street-food premium
Buna seara, sunt Ana-Maria as dori mai multe informatii pentru deschiderea noului concept Fornetti Food&Beverange in franchising, acest concept ma intereseaza mult deoarece...
De la conceptul “5 to go” la cel de “social bar”
Daca ar fi si putin controlate, eventual sa emita si bon fiscal ar fi fost cu totul altfel. Speram pe viitor sa vedem si cafea buna la 5 to go. Succes!