Simțurile umane într-un muzeu unic
Pentru Dejan Grbić, cofondator al conceptului, pandemia a fost un moment de reevaluare a modelului de afaceri pe baza învățării timpurii. Pentru companie, asta ar putea fi un pas înapoi și doi uriași înainte.
Ai deschis primul muzeu și apoi pe al doilea într-o succesiune rapidă. Cum ați reușit asta?
“De fapt, am făcut ceva ce nu ar trebui să faci niciodată. Am făcut două muzee aproape în același timp. Inițial, urma să fie cel din Praga, dar am avut câteva piedici. Deci, am mers mai departe cu cel din București. S-a întâmplat că au terminat lucrările în același timp. Amândoi au avut un succes extraordinar. Am avut rezultate bune. Chiar și după trei ani, atât Praga, cât și Bucureștiul erau încă în creștere până la Covid. Praga crește cam cu 20-30%, ceea ce este spectaculos”, a spus Grbić.
“După succesul primelor noastre două locații, am continuat să construim altele două. Unul în Constanța - România. Celălalt în Split - Croația. Aici am făcut câteva greșeli. Pentru standardul nostru de creștere, acestea erau, mai mult sau mai puțin, pur și simplu într-o locație greșită. Am aflat că muzeele erau în orașe cu prea multă sezonalitate. Ambele erau locații de vară - deci, practic, aveam nevoie de mai mult timp pentru a ne echilibra, ceea ce am și făcut. Ne-a luat aproximativ șase luni să ajungem la profitabilitate și apoi a venit pandemia”, a adăugat cofondatorul Muzeului Simțurilor.
Cum a afectat Covid-19 modul în care faceți afaceri?
“Am fost rapizi și curajoși când Covid a lovit și a blocat ambele noi locații. Pe baza situației, am anticipat că aceasta nu va fi o problemă mondială pe termen scurt, așa că am luat o decizie rapidă, deoarece am estimat că perspectiva noastră de afaceri pe termen lung în acele locații nu va avea un succes extraordinar. Am putea trăi cu asta, dar cele două muzee ar avea o revenire mult mai înceată decât ce am vrut noi să facem acolo”, a mai spus Dejan Grbić .
Acesta a adăugat că, în noua situație, s-au gândit dacă ar putea să deschidă 20 de locații. Din experiența dobândită, au aflat că pentru asta au nevoie de parteneri care pot stimula dezvoltarea sistemului. Cunoștințele și conexiunile locale pot face ca activitatea muzeelor să fie mai ușoară, iar reușita semnificativă. Ca model de franciză, lucrurile stau mai mult decât bine iar, în 2022, vor fi multe inaugurări, apreciază inițiatorii proiectului.
Sunteți deschis francizării la nivel global sau doar în Europa?
“Ceea ce am învățat din greșelile noastre este să ne uităm mai degrabă la orașe decât la anumite piețe sau țări. Scopul nostru este, cu siguranță, unul global. În prezent, însă, punem accentul pe țările și teritoriile în curs de dezvoltare. Deci, vedem multe orașe din Europa care ar fi potrivite. Canada este, de asemenea, unul dintre principalele noastre obiective în acest moment și sperăm să încheiem o discuție în curând. SUA, Australia, China sunt toți mari parteneri potențiali de piață pentru noi”, a mai spus Dejan.
Cum arată un oraș ideal pentru o astfel de afacere?
“În oraș nu sunt prea multe lucruri pe care le căutăm. Ne uităm la dimensiunea orașului pentru a vedea dacă există suficient potențial. În mod ideal, este vorba despre o populație de peste un milion de locuitori. Dar nu excludem orașele mai mici, de peste 700.000 de locuitori. Cu toate acestea, ar trebui să fie, totuși, un centru regional sau național. De asemenea, ne uităm la concurența existentă, la fluxul de turiști interni și străini. Ne uităm la specificul imobiliar. Și, desigur, ne uităm la puterea de cumpărare”, a adăugat omul de afaceri.
Cine este partenerul ideal pentru Muzeul Simțurilor?
“Vrem să vedem o motivație pentru succesul proiectului. Vrem pe cineva căruia îi pasă. Nu este vorba doar de fonduri. Vrem pe cineva care are o legătură cu subiectul. Dedicarea este importantă pentru noi”, a conchis Dejan Grbić.
Muzeul Simțurilor Business Card
Muzee specializate în domeniul educational, bazate pe descoperirea simțurilor umane
Unități personalizate: București – România și Praga – Republica Cehă
Investiție totală: de la 200.000 de euro.
O atracție ușor de gestionat, cu costuri mici și controlabile
Articole citite
Trendul redescoperii vechilor meșteșuguri este validat de extinderea francizei Wash Shoes, care așteaptă ca noi parteneri să i se alăture.
Franciza Ama Green Optic, o afacere sustenabilă și în care investiția este recuperată după aproximativ jumătate de an, este o soluție de afaceri cu succes confirmat.
Retailerul polonez de proximitate Żabka, cu peste zece mii de magazine, intră pe piața din România, estimând că va deschide aproximativ 200 de unități doar în acest an.
O tradiție reinventată prin franciza Wash Shoes, un business exclusiv românesc început în pandemie, care are creșteri financiare și operaționale an de an, își așteaptă noii parteneri.
Îți dorești o afacere sustenabilă și din care să îți recuperezi investiția repede? O soluție foarte bună este să devii partener al francizei Ama Green Optic.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
În conversaţiile zilnice folosim tot mai des o serie de cuvinte împrumutate din limba engleză. Ce nu ştie toată lumea este că deşi pronunţăm aceste cuvinte ca în engleză originea acestora nu este întotdeauna britanică.
Te asigurăm că e una dintre cele mai bune idei! Iată de ce .... conform ultimelor raportari oficiale, lanţul Fornetti a făcut un profit de 18 milioane de lei din minipateuri şi produse de patiserie.
Subiecte populare in Forum
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Nu-i vorba de incredere in e vorba de comisionul mult prea mare pe care ti/l iau...
Mega Mall pentru mega francize
Poate vom avea si noi noroc daca se deschid atat de multe malluri...
Mega Mall pentru mega francize
Nume sonore arhicunoscute isi fac loc si pe meleagurile noastre ,poate vom intra si noi in lumea buna
Mega Mall pentru mega francize
Nimic nu este mai deprimant cand vezi spatii libere mai mult sau mai putin curate (mai frecvent varianta a doua )cu o mare eticheta DE INCHIRIAT...in provincie vezi asta la...
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Cred mai degraba ca romanii nu au uncredere in banci,ele sunt cele care te jupoaie mai ceva decat camatarii.Depui bani la banci, iti dau dobanzi mici, iti trimit situatia la...
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Nu am intalnit agenti imobiliari care sa nu dea dovada de profesionalism si chiar daca la inceput te mai indoiesti de bunele lor intentii o dovedesc ca sunt persoane demne de...
Din New York în Bucureşti, în paşi de dans
Si eu tot Mihai Petre l-as numi...
O franciza cu de toate
Oricat ai avea..tot mai vrei..Pacat ca numai o viata avem...