Simțurile umane într-un muzeu unic
Pentru Dejan Grbić, cofondator al conceptului, pandemia a fost un moment de reevaluare a modelului de afaceri pe baza învățării timpurii. Pentru companie, asta ar putea fi un pas înapoi și doi uriași înainte.
Ai deschis primul muzeu și apoi pe al doilea într-o succesiune rapidă. Cum ați reușit asta?
“De fapt, am făcut ceva ce nu ar trebui să faci niciodată. Am făcut două muzee aproape în același timp. Inițial, urma să fie cel din Praga, dar am avut câteva piedici. Deci, am mers mai departe cu cel din București. S-a întâmplat că au terminat lucrările în același timp. Amândoi au avut un succes extraordinar. Am avut rezultate bune. Chiar și după trei ani, atât Praga, cât și Bucureștiul erau încă în creștere până la Covid. Praga crește cam cu 20-30%, ceea ce este spectaculos”, a spus Grbić.
“După succesul primelor noastre două locații, am continuat să construim altele două. Unul în Constanța - România. Celălalt în Split - Croația. Aici am făcut câteva greșeli. Pentru standardul nostru de creștere, acestea erau, mai mult sau mai puțin, pur și simplu într-o locație greșită. Am aflat că muzeele erau în orașe cu prea multă sezonalitate. Ambele erau locații de vară - deci, practic, aveam nevoie de mai mult timp pentru a ne echilibra, ceea ce am și făcut. Ne-a luat aproximativ șase luni să ajungem la profitabilitate și apoi a venit pandemia”, a adăugat cofondatorul Muzeului Simțurilor.
Cum a afectat Covid-19 modul în care faceți afaceri?
“Am fost rapizi și curajoși când Covid a lovit și a blocat ambele noi locații. Pe baza situației, am anticipat că aceasta nu va fi o problemă mondială pe termen scurt, așa că am luat o decizie rapidă, deoarece am estimat că perspectiva noastră de afaceri pe termen lung în acele locații nu va avea un succes extraordinar. Am putea trăi cu asta, dar cele două muzee ar avea o revenire mult mai înceată decât ce am vrut noi să facem acolo”, a mai spus Dejan Grbić .
Acesta a adăugat că, în noua situație, s-au gândit dacă ar putea să deschidă 20 de locații. Din experiența dobândită, au aflat că pentru asta au nevoie de parteneri care pot stimula dezvoltarea sistemului. Cunoștințele și conexiunile locale pot face ca activitatea muzeelor să fie mai ușoară, iar reușita semnificativă. Ca model de franciză, lucrurile stau mai mult decât bine iar, în 2022, vor fi multe inaugurări, apreciază inițiatorii proiectului.
Sunteți deschis francizării la nivel global sau doar în Europa?
“Ceea ce am învățat din greșelile noastre este să ne uităm mai degrabă la orașe decât la anumite piețe sau țări. Scopul nostru este, cu siguranță, unul global. În prezent, însă, punem accentul pe țările și teritoriile în curs de dezvoltare. Deci, vedem multe orașe din Europa care ar fi potrivite. Canada este, de asemenea, unul dintre principalele noastre obiective în acest moment și sperăm să încheiem o discuție în curând. SUA, Australia, China sunt toți mari parteneri potențiali de piață pentru noi”, a mai spus Dejan.
Cum arată un oraș ideal pentru o astfel de afacere?
“În oraș nu sunt prea multe lucruri pe care le căutăm. Ne uităm la dimensiunea orașului pentru a vedea dacă există suficient potențial. În mod ideal, este vorba despre o populație de peste un milion de locuitori. Dar nu excludem orașele mai mici, de peste 700.000 de locuitori. Cu toate acestea, ar trebui să fie, totuși, un centru regional sau național. De asemenea, ne uităm la concurența existentă, la fluxul de turiști interni și străini. Ne uităm la specificul imobiliar. Și, desigur, ne uităm la puterea de cumpărare”, a adăugat omul de afaceri.
Cine este partenerul ideal pentru Muzeul Simțurilor?
“Vrem să vedem o motivație pentru succesul proiectului. Vrem pe cineva căruia îi pasă. Nu este vorba doar de fonduri. Vrem pe cineva care are o legătură cu subiectul. Dedicarea este importantă pentru noi”, a conchis Dejan Grbić.
Muzeul Simțurilor Business Card
Muzee specializate în domeniul educational, bazate pe descoperirea simțurilor umane
Unități personalizate: București – România și Praga – Republica Cehă
Investiție totală: de la 200.000 de euro.
O atracție ușor de gestionat, cu costuri mici și controlabile

Articole citite

MBE România este franciza potrivită celor care caută un business cu succes internațional. Este și cazul lui Codrin Baghiu, care a descoperit afacerea la Londra și a deschis propria agenție la Bacău.
Sunt puține companiile specializate în construirea și reconstruirea terenurilor de sport, cu atât mai puțin cele în franciză.
Mai mulți antreprenori români s-au alăturat deja rețelei de franciză Mail Boxes Etc. și participă la o schimbare majoră în lumea serviciilor de curierat și logistică.
Franciza Mr Jeff, prezentă în România și în alte peste 40 de țări, a primit Global Franchise Awards 2022 pentru "Cea mai bună franciză lifestyle".
Compania de francize de servicii cotidiene Jeff începe anul cu o promoție de interes pentru toți cei care și-au propus să-și pornească propria afacere în acest nou an
Cele mai citite

Lansată la sfârșitul anului trecut în România, franciza SmartyKids a avut un ritm impresionant de expansiune.
Atunci când îşi aleg denumirile firmelor, imaginaţia românilor nu are limite. Cei mai mulţi dintre români aleg cu sufletul, cu speranţă şi, în unele cazuri, cu foarte mult umor. Dovadă studiul făcut de compania Keysfin care a căutat cele mai originale denumiri de firme.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
Jump Planet, parcul de divertisment cu trambuline proiectate în Polonia, oferă sistemul de franciză și în România.
Știai că există o franciză profitabilă care pregătește copiii, prin joc, pentru provocările viitorului?
Subiecte populare in Forum
Finanțează deschiderea afacerii tale
Salut,interesant,vreau detalii și contact cu furnizorul . Mulțumesc !
Afacere de nișă, cu păpuși
Buna ziua, Va rog sa aveti amabilitatea sa-mi spuneti cum pot afla detalii despre franciza "Afacere de nisa cu papusi" Multumesc!
Pe piața de curierat se câștigă bine
Ce trebue sa fac pentru colaborare sau franciza
O nouă piață pentru LG Laundry Lounge
Functioneaza si in Romania? Unde si cu ce investitii?
Spălatul rufelor în franciză
Super tare știu conceptul și chiar sunt interesat!
Piața imobiliară din Cluj creşte cu 10% în acest an
TE-AI SUPARAT PE NOI SI NU MAI VREI SA PUBLICI NIMIC T E R U G A M I N S I S T E N T MAI SCRIE CEVA ORICE
Piața imobiliară din Cluj creşte cu 10% în acest an
Mi - e dor de articolele tale frumoase redactate intr-o forma impecabila...sa fie oare sfarsitul ?
Piața imobiliară din Cluj creşte cu 10% în acest an
Cand este vorba de Cluj termenii crestere,succes...sunt la ei acasa si nu numai la Cluj