Unchiul Vania în loc de McDonald's?

Franciza McDonald's, înlocuită de Unchiul Vania / După închiderea sutelor de unități McDonald's din Rusia, autoritățile au luat dicizia înlocuirii francizei americane cu Unchiul Vania
Luni
21.03.2022
Vor rușii să imite franciza McDonald's? Un logo ușor modificat și numele Unchiul Vania ar putea înlocui marca acestei rețele globale în Rusia.
 

Luni, 14 martie a.c., McDonald's și-a închis cele 850 de unități din Rusia, suspendând astfel operațiunile în acea țară. Este o reacție la invazia rusă a Ucrainei. Imagini cu cozi nesfârșite au apărut în mass-media în sucursalele acestui gigant fast-food, iar rușii și-au dorit în continuare să se bucure de Big Mac-ul lor.

Ca răspuns la dicizia francizei americane, președintele Dumei de Stat a Rusiei, Vyacheslav Volodin, a declarat că rețelele occidentale ar trebui înlocuite cu unele naționale. „Trebuie să protejăm oamenii deoarece că companiile care pleacă acum vor să facă bani din materiile prime rusești. Aici McDonald's a anunțat că închide. Deci nu va exista nici un McDonald's, doar Unchiul Vania. Locurile de muncă ar trebui salvate și prețurile reduse”, a spus Volodin.

La rândul său, primarul Moscovei, Serghei Sobyanin, a afirmat că înlocuirea McDonald's cu Unchiul Vania nu ar trebui să dureze mai mult de un an, iar autoritățile vor aloca în acest scop 500 de milioane de ruble.

Brandul Uncle Vania chiar există în Rusia. De peste 20 de ani, face parte din holdingul Ruspole, care produce conserve de legume. Pe Twitter au apărut informații postate pe Josh Gerben, proprietarul unei mari firme de avocatură din SUA, specializată în protecția proprietății intelectuale și protecția mărcilor. Gerben a spus că Ruspole a depus, pentru Unchiul Vania, o cerere de brevet la Oficiul rus de brevete. El a publicat, de asemenea, o scanare a aplicației și un design de logo - o literă rusă galbenă W, scrisă în chirilic pe un fundal roșu. Trebuie adăugat că W-ul din logo este imediat asociat cu cel al McDonald's, dacă este rotit la 90 de grade.

Presa rusă a relatat și ea despre acest caz. Între timp, holdingul Ruspole a emis o declarație în care neagă că „persoanele juridice ale holdingului Ruspole și marca Unchiul Vania pot fi asociate cu logo-ul rețelei McDonald’s.

Într-un interviu acordat pentru publicația Izvestia, Igor Buharov, președintele Federației Ruse a Restaurantelor și Hotelurilor, a spus că actuala criză este o oportunitate și că burgerul lui preferat nu va dispărea de pe piață. Clienții McDonald’s și KFC vor găsi alte locuri unde să mănânce burgeri, a spus el.

Bukharov mai crede că, în situația actuală, este posibil ca unele companii din America de Sud și Asia de Sud-Est să intre pe piața fast-food-ului.

La rândul său, Alexander Borisov, șeful Comitetului pentru Dezvoltarea Pieței de Consum al Camerei de Comerț și Industrie, consideră că, dacă noii jucători pot crește loialitatea clienților, atunci lanțului McDonald's îi va fi greu să se întoarcă în Rusia.


Rușii caută soluții după plecarea McDonald's și a altor francize internaționale / Locul pe piață lăsat liber de McDonald's și alte francize internaționale gastronomice în Rusia ar putea fi luat de o companie autohtonă, dar și de francize din America de Sud sau Asia de Sud-Est
Ștefan Pricop
Business Development Manager