Afaceri sortite succesului

Ice and Roll și Cake and Roll sunt mărci internaționale de street food, provenite din Polonia, care au debutat în România în iulie 2020, după primul val al pandemiei. Dezvoltarea rețelei a început cu două puncte proprii. În anul următor, au fost create mai multe puncte de vânzare, iar numărul acestora a crescut la 15. Mai mult, de la începutul anului 2022, au fost deja puse în funcțiune 10 remorci, iar până la sfârșitul anului vor fi 35. Ritmul de dezvoltare a rețelei demonstrează că acest concept de franciză este solid, el rezistând efectelor pandemiei și a închiderii pieței.
Compania își desfășoară activitatea pe segmentul street-food, într-un spațiu deschis, în exteriorul zonelor comerciale. Datorită acestui fapt, a reușit să funcționeze în ciuda lunilor de izolare, oferind, în același timp, vânzări sigure prin metoda de „take away”, de la fereastră. “Când toată gastronomia era închisă, punctele noastre au fost deschise tot timpul. Datorită acestui fapt, am remarcat o dezvoltare rapidă a rețelei și vânzări ridicate. De asemenea, a fost creată rampa pentru deschideri ulterioare. Începutul și dezvoltarea în condițiile dificile ale pandemiei nu au făcut decât să ne asigurăm, încă o data, că Ice and Roll și Cake and Roll sunt concepte sigure, profitabile și bine încorporate în realitățile predominante ale pieței”, spune Mircea Coman, consultant în franciză.
Ice and Roll și Cake and Roll funcționează în toată România, în orașe mai mici sau mai mari. Lanțul se concentrează exclusiv pe deschiderea de puncte de vânzare în aer liber, aproape de intrarea principală în galerii și centre comerciale. Potrivit lui Mircea Coman, acestea sunt cele mai vizibile locații.Clienții urmează, deseori, aceleași trasee în centrele comerciale, evitând multe alte locuri. Pe de altă parte, prezența la intrarea principală într-un mall crește foarte mult probabilitatea de a fi remarcat.
Rețeaua caută, în mod independent, locații pentru francizații săi, negociază prețurile de închiriere și desfășoară toate formalitățile aferente activității, apoi livrează remorca la adresa indicată, unde francizatul va desfășura afacerea. Deci, partenerii primesc un business pe deplin pregătit.
Perioada de pandemie și restricțiile aferente asupra funcționării pieței, precum și izolarea generală, au accelerat dezvoltarea sectorului street-food din România și, odată cu acesta, lanțul Ice and Roll. Acest lucru este dovedit de rentabilitatea ridicată a punctelor individuale de desfacere. Avantajul lor este aspectul estetic și modern care le deosebește de concurență. Standardul ridicat al amenajării remorcilor, soluțiile sanitare eficiente și calitatea înaltă a produselor în sine îi încurajează pe proprietarii de centre comerciale să coopereze cu lanțul Ice and Roll. Punctele reprezintă o ofertă atractivă a centrelor comerciale, crescând frecvența generală a clienților. Atitudinea pozitivă a partenerilor de afaceri față de brand facilitează foarte mult dezvoltarea rețelelor Ice and Roll și Cake and Roll.
Dezvoltarea în România este modelată după strategia de construire a rețelei în Polonia, unde mărcile, sub denumirile poloneze Lodolandia și Kołacz na Okrągło, există de aproape 10 ani. “Conceptul pe care l-am adoptat în România funcționează la fel de bine ca și în Polonia. În Polonia sunt deja peste 700 de puncte, ceea ce înseamnă că Lodolandia ocupă aproximativ 20 la sută din totalul pieței de înghețată, pe segmentul restaurantelor mobile. Nu există o dovadă mai bună a eficacității acestei politici de dezvoltare. Dezvoltarea în România este la fel de bună - sunt din ce în ce mai multe puncte unde francizații noștri câștigă bine. Sperăm că România va reuși să ajungă la o cotă de piață similară celei din Polonia”, adaugă Mircea Coman.
Mobilitatea este, de asemenea, un avantaj al afacerii. Ice and Roll și Cake and Roll sunt mărci care folosesc remorci ce pot fi rearanjate și schimbate în orice moment. Apoi, punctele nu sunt fixe, atașate permanent unui anumit loc. Aceasta soluție elimină riscul scăderii vânzărilor, garantând francizatului o rentabilitate stabilă a afacerii în cazul în care potențialul de vânzări al unei locatii date este sub așteptari. Cel mai bun exemplu de schimbare a locației este Brăila. În 2021, vânzările în acest oraș au fost mai mici decât cele medii estimate pentru lanț, așa că, în 2022, punctul a fost mutat într-un alt centru comercial. Acum este unul dintre cele mai prospere.
În plus, mobilitatea punctelor elimină costurile asociate cu renovarea și adaptarea spațiilor la standardele de rețea, ca în cazul spațiilor staționare. Licențiatul primește o afacere „la cheie”, gata făcută, cu echipament complet, iar activitatea poate începe imediat după instruirea de două zile.
Ice and Roll este un concept de franciză unic datorită flexibilității și ajustării ușoare la anumite anotimpuri. Din aprilie până la sfârșitul lunii septembrie, francizații vând înghețată, vafe, deserturi și băuturi răcoritoare, iar în perioada din octombrie până la sfârșitul lunii martie vând prăjituri, kurtos kolacs, bubble waffles și băuturi calde, sub brandul Cake and Roll. Ice and Roll și Cake and Roll sunt concepte de franciză combinate, adaptate sezonului primăvară-vară și toamnă-iarnă. Rebrandingul este foarte simplu și rapid și durează doar 2-3 ore. Mașina de înghețată este înlocuită cu o mașină de coacere a prăjiturilor. Partea externă a rulotei este, de asemenea, modificată și ajustată la oferta curentă. Drept urmare, francizații pierd doar o singură zi de vânzări.
Totodată, afacerea funcționează după reguli simple. A fost proiectată astfel încât să înregisreze cea mai mare eficiență a vânzărilor, cu o sarcină de lucru optimă. Datorită acestui fapt, activitatea sub brandul Ice and Roll poate fi combinată cu un loc de muncă cu normă întreagă sau cu altă activitate. Toate punctele sunt echipate cu camere și terminale care vă permit să gestionați de la distanță afacerea și să observați situația. Francizatul poate vedea casa de marcat și numărul de clienți deserviți, precum și activitatea punctului de lucru.
Investiția minimă pentru punctul de vânzare Ice and Roll și Cake and Roll este de 10.000 de euro. Aceasta este o contribuție care vă permite să începeți o afacere în franciză. Restul investiției provine din contractul de închiriere, obținut cu sprijinul companiei.
Rentabilitatea investiției este foarte rapidă. Dacă afacerea demarează la începutul sezonului cald, randamentul investiției poate apărea în același sezon. Pe de altă parte, dacă francizatul deschide punctul în perioada toamnă-iarnă, atunci investiția se va amortiza la sfârșitul sezonului cald.
Francizații sunt aprovizionați cu toate produsele și componentele de la sediul filialei din România, situată în București. “Avem un sistem de logistică și depozitare bine pus la punct, din care deservim toți francizații din România. De acolo, partenerii noștri primesc remorci și consumabile gata de utilizare, precum și servicii și asistență comercială. Oferim francizaților asistență completă în derularea afacerii lor. Sarcina lor este de a vinde și de a deservi clienții la cel mai înalt nivel”, a conchis Mircea Coman.
Business Card Ice and Roll
Ice and Roll face parte din cea mai mare rețea europeană de street food. Rulotele sale gastronomice oferă mobilitate, costuri reduse și profitabilitate.
Investiție totală: valoarea minimă a investiției, contribuție proprie la finanțarea cu leasing, începe de la 40.000 de lei (depinde de condițiile de leasing aranjate și de opțiunea de business aleasă).
Articole citite

Eficiența europeană a brandurilor Ice and Roll și Cake and Roll este dovedită și pe piața din România. Cei mai noi francizați ne confirmă că este o afacere profitabilă.
Expansiunea francizei Donuterie în Europa este completată de cea în România, țara de origine. Afacerea, susținută permanent de francizor și care are un profit semnificativ, este la îndemâna noilor parteneri.
Vor rușii să imite franciza McDonald's? Un logo ușor modificat și numele Unchiul Vania ar putea înlocui marca acestei rețele globale în Rusia.
Specializat în produse tradiționale, brandul Ciorbe și Plăcinte a înțeles importanța noilor tehnologii pentru francizați. Ce sprijin vor avea, în acest sens, cei care vor să li se alăture?
Stația Rombeer a deschis o nouă unitate în franciză, la Constanța. Deținătorul ei, un tânăr revenit în țară, a văzut în această decizie o ocazie excelentă de a-și schimba viața.
Cele mai citite

Te asigurăm că e una dintre cele mai bune idei! Iată de ce .... conform ultimelor raportari oficiale, lanţul Fornetti a făcut un profit de 18 milioane de lei din minipateuri şi produse de patiserie.
Mai mulți antreprenori români s-au alăturat deja rețelei de franciză Mail Boxes Etc. și participă la o schimbare majoră în lumea serviciilor de curierat și logistică.
Lansată la sfârșitul anului trecut în România, franciza SmartyKids a avut un ritm impresionant de expansiune.
Vechea zicală “Clientul nostru, stăpânul nostru” nu poate fi aplicată întotdeauna. Punerea clientului mai presus de orice poate aduce daune mari companiei. Cum găsim echilibrul?
De ce are nevoie un nou francizor pentru a avea succes? Oferind valoare și experiență, îți vei crește șansele de a construi un mic “imperiu” personal.
Subiecte populare in Forum
Soluție pentru o afacere cu viitor
Am luat legătura cu această companie de împrumut care m-a ajutat cu o sumă de împrumut de (10.000 USD) fără niciun stres, așa că vreau să folosesc acest mijloc pentru...
Soluție pentru o afacere cu viitor
Buna ziua. Pot avea o așa franciza in Germania? Mulțumesc anticipat.
Schimbări strategice la Fornetti
Bună ziua! Ce pași trebuie urmați pentru acciza fornete? Va multumesc!
Pizza cu influenţe siberiene
eu totusi zic sa lasam pizza italienilor, celor care au creat-o :)) https://pizzerianapolicentrale.ro/
Crezi că e o idee bună să investești în franciza Fornetti?
Vreau sa deschid si io magazin cum procedez
Fornetti Food & Beverage, un nou concept street-food premium
Buna seara, sunt Ana-Maria as dori mai multe informatii pentru deschiderea noului concept Fornetti Food&Beverange in franchising, acest concept ma intereseaza mult deoarece...
De la conceptul “5 to go” la cel de “social bar”
Daca ar fi si putin controlate, eventual sa emita si bon fiscal ar fi fost cu totul altfel. Speram pe viitor sa vedem si cafea buna la 5 to go. Succes!
Franciza Star Kebab trece Prutul
Vrei sa ști despre francize