Reguli simple, rentabilitate confirmată
Reguli simple, rentabilitate confirmată / Afacerea a fost proiectată astfel încât să înregisreze cea mai mare eficiență a vânzărilor, cu o sarcină de lucru optimă
Joi
12.05.2022
Ultimii doi ani, grei, au dovedit că există afaceri care pot fi influențate pozitiv de criză. Un exemplu îl constituie conceptele de franciză Ice and Roll și Cake and Roll.
 

Ice and Roll și Cake and Roll sunt mărci internaționale de street food, provenite din Polonia, care au debutat în România în iulie 2020, după primul val al pandemiei. Dezvoltarea rețelei a început cu două puncte proprii. În anul următor, au fost create mai multe puncte de vânzare, iar numărul acestora a crescut la 15. Mai mult, de la începutul anului 2022, au fost deja puse în funcțiune 10 remorci, iar până la sfârșitul anului vor fi 35. Ritmul de dezvoltare a rețelei demonstrează că acest concept de franciză este solid, el rezistând efectelor pandemiei și a închiderii pieței.

Compania își desfășoară activitatea pe segmentul street-food, într-un spațiu deschis, în exteriorul zonelor comerciale. Datorită acestui fapt, a reușit să funcționeze în ciuda lunilor de izolare, oferind, în același timp, vânzări sigure prin metoda de „take away”, de la fereastră. “Când toată gastronomia era închisă, punctele noastre au fost deschise tot timpul. Datorită acestui fapt, am remarcat o dezvoltare rapidă a rețelei și vânzări ridicate. De asemenea, a fost creată rampa pentru deschideri ulterioare. Începutul și dezvoltarea în condițiile dificile ale pandemiei nu au făcut decât să ne asigurăm, încă o data, că Ice and Roll și Cake and Roll sunt concepte sigure, profitabile și bine încorporate în realitățile predominante ale pieței”, spune Mircea Coman, consultant în franciză.

Ice and Roll și Cake and Roll funcționează în toată România, în orașe mai mici sau mai mari. Lanțul se concentrează exclusiv pe deschiderea de puncte de vânzare în aer liber, aproape de intrarea principală în galerii și centre comerciale. Potrivit lui Mircea Coman, acestea sunt cele mai vizibile locații.Clienții urmează, deseori, aceleași trasee în centrele comerciale, evitând multe alte locuri. Pe de altă parte, prezența la intrarea principală într-un mall crește foarte mult probabilitatea de a fi remarcat.

Rețeaua caută, în mod independent, locații pentru francizații săi, negociază prețurile de închiriere și desfășoară toate formalitățile aferente activității, apoi livrează remorca la adresa indicată, unde francizatul va desfășura afacerea. Deci, partenerii primesc un business pe deplin pregătit.

Perioada de pandemie și restricțiile aferente asupra funcționării pieței, precum și izolarea generală, au accelerat dezvoltarea sectorului street-food din România și, odată cu acesta, lanțul Ice and Roll. Acest lucru este dovedit de rentabilitatea ridicată a punctelor individuale de desfacere. Avantajul lor este aspectul estetic și modern care le deosebește de concurență. Standardul ridicat al amenajării remorcilor, soluțiile sanitare eficiente și calitatea înaltă a produselor în sine îi încurajează pe proprietarii de centre comerciale să coopereze cu lanțul Ice and Roll. Punctele reprezintă o ofertă atractivă a centrelor comerciale, crescând frecvența generală a clienților. Atitudinea pozitivă a partenerilor de afaceri față de brand facilitează foarte mult dezvoltarea rețelelor Ice and Roll și Cake and Roll.

Dezvoltarea în România este modelată după strategia de construire a rețelei în Polonia, unde mărcile, sub denumirile poloneze Lodolandia și Kołacz na Okrągło, există de aproape 10 ani. “Conceptul pe care l-am adoptat în România funcționează la fel de bine ca și în Polonia. În Polonia sunt deja peste 700 de puncte, ceea ce înseamnă că Lodolandia ocupă aproximativ 20 la sută din totalul pieței de înghețată, pe segmentul restaurantelor mobile. Nu există o dovadă mai bună a eficacității acestei politici de dezvoltare. Dezvoltarea în România este la fel de bună - sunt din ce în ce mai multe puncte unde francizații noștri câștigă bine. Sperăm că România va reuși să ajungă la o cotă de piață similară celei din Polonia”, adaugă Mircea Coman.

Mobilitatea este, de asemenea, un avantaj al afacerii. Ice and Roll și Cake and Roll sunt mărci care folosesc remorci ce pot fi rearanjate și schimbate în orice moment. Apoi, punctele nu sunt fixe, atașate permanent unui anumit loc. Aceasta soluție elimină riscul scăderii vânzărilor, garantând francizatului o rentabilitate stabilă a afacerii în cazul în care potențialul de vânzări al unei locatii date este sub așteptari. Cel mai bun exemplu de schimbare a locației este Brăila. În 2021, vânzările în acest oraș au fost mai mici decât cele medii estimate pentru lanț, așa că, în 2022, punctul a fost mutat într-un alt centru comercial. Acum este unul dintre cele mai prospere.

În plus, mobilitatea punctelor elimină costurile asociate cu renovarea și adaptarea spațiilor la standardele de rețea, ca în cazul spațiilor staționare. Licențiatul primește o afacere „la cheie”, gata făcută, cu echipament complet, iar activitatea poate începe imediat după instruirea de două zile.

Ice and Roll este un concept de franciză unic datorită flexibilității și ajustării ușoare la anumite anotimpuri. Din aprilie până la sfârșitul lunii septembrie, francizații vând înghețată, vafe, deserturi și băuturi răcoritoare, iar în perioada din octombrie până la sfârșitul lunii martie vând prăjituri, kurtos kolacs, bubble waffles și băuturi calde, sub brandul Cake and Roll. Ice and Roll și Cake and Roll sunt concepte de franciză combinate, adaptate sezonului primăvară-vară și toamnă-iarnă. Rebrandingul este foarte simplu și rapid și durează doar 2-3 ore. Mașina de înghețată este înlocuită cu o mașină de coacere a prăjiturilor. Partea externă a rulotei este, de asemenea, modificată și ajustată la oferta curentă. Drept urmare, francizații pierd doar o singură zi de vânzări.

Totodată, afacerea funcționează după reguli simple. A fost proiectată astfel încât să înregisreze cea mai mare eficiență a vânzărilor, cu o sarcină de lucru optimă. Datorită acestui fapt, activitatea sub brandul Ice and Roll poate fi combinată cu un loc de muncă cu normă întreagă sau cu altă activitate. Toate punctele sunt echipate cu camere și terminale care vă permit să gestionați de la distanță afacerea și să observați situația. Francizatul poate vedea casa de marcat și numărul de clienți deserviți, precum și activitatea punctului de lucru.

Investiția minimă pentru punctul de vânzare Ice and Roll și Cake and Roll este de 10.000 de euro. Aceasta este o contribuție care vă permite să începeți o afacere în franciză. Restul investiției provine din contractul de închiriere, obținut cu sprijinul companiei.

Rentabilitatea investiției este foarte rapidă. Dacă afacerea demarează la începutul sezonului cald, randamentul investiției poate apărea în același sezon. Pe de altă parte, dacă francizatul deschide punctul în perioada toamnă-iarnă, atunci investiția se va amortiza la sfârșitul sezonului cald.

Francizații sunt aprovizionați cu toate produsele și componentele de la sediul filialei din România, situată în București. “Avem un sistem de logistică și depozitare bine pus la punct, din care deservim toți francizații din România. De acolo, partenerii noștri primesc remorci și consumabile gata de utilizare, precum și servicii și asistență comercială. Oferim francizaților asistență completă în derularea afacerii lor. Sarcina lor este de a vinde și de a deservi clienții la cel mai înalt nivel”, a conchis Mircea Coman.

Business Card Ice and Roll

Ice and Roll face parte din cea mai mare rețea europeană de street food. Rulotele sale gastronomice oferă mobilitate, costuri reduse și profitabilitate.

Investiție totală: valoarea minimă a investiției, contribuție proprie la finanțarea cu leasing, începe de la 40.000 de lei (depinde de condițiile de leasing aranjate și de opțiunea de business aleasă).


Ștefan Pricop
Business Development Manager