Franciză americană, basm românesc

Cel mai nou restaurant McDonald’s din România a fost deschis pe 21 decembrie, în zona Pipera, Voluntari.

Sursa foto: www.mcdonaldsmallow.ie

Luni
24.12.2012
În așteptarea lui Moș Crăciun povestim despre prima franciză clasică apărută pe teritoriul României: McDonald’s.
 

După deschiderea primului restaurant McDonald’s răspunsul oricărui copil din școlile generale din provincie la întrebarea ”Unde ți-a plăcut cel mai mult în excursie?” a devenit inevitabil ”La McDonald's”. McDonald's inaugura prima unitate din țara noastră pe 16 iunie 1995, la parterul magazinului Unirea din București. Restaurantul din centrul Capitalei este prima franciză clasică apărută pe piața românească. Reprezentanții companiei au declarat însă că programul de franciză McDonald's nu este disponibil pentru moment în România.

McDonald's este cel mai mare lanț de restaurante de tip fast-food din țara noastră și al doilea ca mărime din întreaga lume, după Subway. În România compania deține un total de 65 de restaurante (29 în București și 36 în restul țării), dintre care șapte sunt francize: în Bacău, Brașov, Arad, Galați și Suceava. La nivel mondial McDonald's operează o rețea de peste 3.000 de restaurante în franciză.

Jurnaliștii de la ZF ne dezvăluie care sunt condițiile pe care trebuie să le îndeplinească potențialii francizați ai lanțului de fast-food. Potrivit reprezentanților companiei, citați de ZF ”un francizat trebuie să îndeplinească următoarele condiții: integritate personală, standarde ridicate de comunicare și de management al oamenilor, perspicacitate financiară, calități de lider, ambasador al brand-ului McDonald's.”

Povestea McDonald's începe în anul 1948 când doi frați, Dic și Mac McDonald, au deschis un restaurant care avea la bază o linie de asamblare a produselor. Succesul acestora l-a atras pe Ray Kroc, un vânzător care a semnat un acord de franciză cu cei doi frați în anul 1954. Cincisprezece ani mai târziu, erau deschise aproximativ 1.500 de restaurante McDonald's.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Plug In Cafe, o francizǎ cu viziune /21.10.2025

Franciza Plug In Cafe, construitǎ din pasiunea pentru cafea a Alka Group, este un concept inovativ. Mirel Ciorogariu, un francizat de succes, ne povestește despre avantajele acestui business.

Latte Caffee To Go, o afacere din care ai doar de câștigat /01.10.2025

Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.

Un concept românesc, franciză de succes /25.09.2025

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.

Plug In Cafe - un concept inovativ de cafenele care se adresează nevoilor unei lumi în continuă mișcare /04.08.2025

We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.

Famous Waffles, deschidere spre parteneriate /06.07.2025

Una dintre cele mai flexible francize gastronomice românești, Famous Waffles, oferă antreprenorilor posibilitatea să i se alăture în condiții deosebit de avantajoase.