Înghețată cu șuncă sau pizza cu crenvurști?

KFC Shrimp Stars - nuggets din creveți sub formă de steluță

Sursa foto: www.huffingtonpost.com

Luni
07.01.2013
Operatorii lanțurilor de restaurante dau dovadă de multă inventivitate pentru a atrage clienții.
 

Nuggets din creveți sub formă de steluță, înghețată cu șuncă, sandviș cu chiflă neagră sau pizza cu marginile umplute cu cremvurști – sunt doar câteva dintre produsele inedite pe care marile lanțuri de fast-food le servesc în restaurantele lor din lumea întreaga. Site-ul www.buzzfeed.com a publicat o listă cu cele mai ciudate și îndrăznețe produse din meniurile fast-food-urilor, adaptate la specificul fiecărei țări sau regiuni.

KFC vine cu trei produse inedite. În Canada, lanțul de fast-food oferă BBQ Bacon Wrapstar, o tortilla cu piept de pui, sos Barbeque și brânză, care imită forma unuia dintre simbolurile Canadei: frunza de arțar. În Singapore, în meniurile KFC se găsesc Shrimp Stars, nuggets din creveți sub formă de steluță, iar produsul special pentru Philippine este Cheese Top Burger, un sandviș din pui, cu o felie de brânză deasupra chiflei.

În România, lanțul de restaurante KFC este operat în sistem de franciză de compania US Food Network, controlată de omul de afaceri Gabriel Popoviciu. Franciza deţinută de US Food Network este una dintre cele mai scumpe de pe piaţă, deschiderea unei noi unităţi putând costa între 300.000 şi 1 milion de euro. În prezent KFC deține 46 de restaurante în țara noastră, dintre care șapte au fost deschise în 2012.

Omul de afaceri Gabriel Popoviciu a adus în țara noastră și franciza Pizza Hut, operată prin intermediul companiei American Restaurant System. Și în meniurile Pizza Hut găsim o serie de produse inedite. În restaurantele din Orientul Mijlociu, lanțul de fast-food servește o pizza care are pe margini mulți cheeseburgeri de dimensiuni mici și prăjiturele umplute cu batoane de ciocolată Kit Kat. Britanicilor li se oferă o pizza cu marginile umplute cu crenvurști.

Meniu de post la McDonald's
McDonald's, al doilea cel mai mare lanț de fast-food din întreaga lume după Subway, vinde în Japonia Gracoro Burger, un sandviș cu macaroane, creveți și sos alb. În timpul Postului Paștelui la catolici, lanțul de fast-food a lansat un produs din pește: Fish McBites.

Fără carne în India
Pentru piața din India, Subway și McDonald's au pregătit restaurante vegetariene. Subway a deschis în septembrie 2012 primul restaurant pentru vegetarieni al reţelei, în Punjab. Cel mai mare lanț de restaurante fast-food din lume deține în India 280 de restaurante, însă niciunul dintre ele nu vinde sandvişuri cu carne de vacă deoarece hinduşii, majoritari în India, consideră vacile animale sacre.

McDonald's va deschide în anul 2013, în India, primele două restaurante complet vegetariene ale rețelei. Domino's Pizza are de asemenea câteva restaurante complet vegetariene în apropierea localităților Mumbai și Gujarat din India, zone ale căror locuitori respectă tradiția religiei Jainism (Jain Dharma), iar Pizza Hut a exclus carnea din meniurile unui restaurant din Gujarat.

Cheeseburger-ul negru
Burger King, franciza care a renunțat la operațiunile din țara noastră în anul 2012, a lansat anul trecut Bacon Sundae, un desert făcut din înghețată de vanilie, șuncă, sirop de ciocolată și caramel. În meniurile restaurantelor Burger King din Japonia s-a aflat un sandviș din chiflă neagră, cu ketchup de aceeași culoare.

Recent, Burger King a introdus în meniu un produs asemănător cu unul vândut de rivalul McDonald's – nuggets de pui, care vor putea fi cumpărate în pachete de patru, zece sau 20 de bucăți.

Așadar meniurile celor mai mari lanțuri de fast-food nu sunt identice în întreaga lume. Acestea sunt adaptate la specificul fiecărei țări și regiuni în parte.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist