Litoralul românesc - profitabil pentru fast-food?

În stațiunea Golden Sands din Bulgaria, McDonald’s are un restaurant chiar pe plajă.
Luni
22.07.2013
În timp ce Subway și McDonald’s au ales Constanța pentru a fi aproape de clienții de la malul mării, Springtime merge direct într-una dintre cele mai iubite stațiuni.
 

În această vară, Subway a deschis primul restaurant din Constanța, în centrul comercial City Park Mall. În ziua inaugurării, reprezentanții celui mai mare lanț de fast-food din lume au construit un sandwich imens de 2 metri lungime, pe care l-au împărțit clienților. Principalii concurenți Subway, McDonald's și KFC au de asemenea unități în cel mai mare oraș port al României. Un alt reprezentant al pieței de fast-food și-a făcut intrarea direct pe litoral, printre numeroasele standuri cu shaorma, hamsii, clătite și gogoși. Springtime a anunțat deschiderea celui de-al 25-lea restaurant al rețelei într-una dintre cele mai îndrăgite stațiuni: Costinești.

Springtime Costinești este amplasat în centrul stațiunii și are o suprafață de peste 2.000 mp. Restaurantul este cea de-a doua locație Springtime de la malul Mării Negre, lanțul de fast-food având o unitate și în Constanța. Springtime Costinești va funcționa doar pe durata sezonului estival.

Fast-food-urile de la malul mării sunt o idee de afacere profitabilă datorită numărului mare de turiști care aleg litoralul ca să se bucure de vacanță sau concediu. Dacă intenționezi să-ți deschizi un fast-food la malul mării nu uita să iei în considerare și caracterul sezonier al afacerii.

Fast-food-urile și franciza
Unele dintre cele mai cunoscute fast-food-uri din România sunt operate în sistem de franciză. Subway a intrat pe piața locală anul trecut și intenționează să ajungă la o rețea de peste 40 de restaurante, toate facilitățile brand-ului funcționând în sistem de franciză. KFC numără 49 de locații, licența de franciză pentru România fiind deținută de compania US Food Network. McDonald's operează la nivel mondial o rețea de peste 3.000 de restaurante în franciză, însă din cele 65 de restaurante din România, doar șapte sunt francize. Springtime ar putea alege aceasta modalitate de dezvoltare a afacerii începând cu anul 2014. Alte brand-uri fast-food care se dezvoltă în sistem de franciză pe piața locală sunt Quasi Pronti, Domino's Pizza, Pizza Hut, Chipstix, Snack Attack ș.a.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist