Franciza a crescut veniturile Burger King

În anul 2012, Burger King ieșea din România, odată cu intrarea în insolvență a Atlantic Restaurant System, operatorul francizei pe piața locală.
Vineri
21.02.2014
A ieșit de pe piața românească, însă la nivel internațional Burger King a investit în dezvoltarea rețelei de franciză. Și a câștigat.
 

În anul 2010 lanțul Burger King făcea un anunț care a fost privit cu scepticism: lanțul de restaurante și-a transformat întreaga rețea în francize și a renunțat la unitățile proprii. Astfel, sursele de venit pentru reprezentanții Burger King au provenit doar din taxele de franciză și redevențele încasate de la francizați. Analiștii s-au cam îndoit de profitabilitatea acestei decizii, mai ales în condițiile în care brand-urile de top din industria fast-food anunțau scăderi majorea ale vânzărilor și profitului.

Cu toate acestea, potrivit ultimuluir raport financiar, Burger King a înregistrat o creștere de 37% a veniturilor înregistrate în cel de-al patrului trimestru ala nului fiscal 2013. Și profitul companiei a crescut considerabil. Mai exact cu 99%, de la 118 milioane de dolari în 2012 la 234 milioane de dolari în 2013.

Pe parcursul anului trecut, 360 de restaurante deținute de Burger King au fost trecute în administrarea francizaților. Astfel, costurile operaționale au scăzut drastic, iar taxele încasate din franciză au contribuit decisiv la creșterea veniturilor. Mai mult decât atât, în 2013, Burger King a deschis 670 de restaurante, cu 5,2% mai multe decât în 2012.

Daniel Schwarz, Directorul General Burger King, a confirmat presei din Statele Unite că procesul de ”mutare” a restaurantelor Burger King în mâinile francizaților este complet. Tot acesta a menționat că rezultatele financiare pozitive au fost influențate și de lansarea unor produse noi, care au fost foarte bine primite de public: cartofii cu mai puține calorii și Big Burger King.

În anul 2012, Burger King ieșea din România, odată cu intrarea în insolvență a Atlantic Restaurant System, operatorul francizei pe piața locală. La momentul respectiv, specialiştii în retail, citaţi de Dailybusiness, nu au fost luaţi prin surprindere de ieşirea de pe piaţa locală a fast-food-ului american, întrucât Burger King nu şi-a adaptat meniurile şi preţurile la piața românească şi nu a investit suficient în promovare.

În acest an două concepte noi de fast-food și-au făcut intrarea pe piața românească. Vom vorbi despre acestea în materialele următoare.


Elena Cărăușu
ziarist
/3/
Vezi mai multe