Rezultate în scădere pentru McDonald’s

În România, McDonald’s deține un total de 67 de restaurante (32 în București și 35 în restul țării), dintre care șapte sunt francize.
Marţi
27.01.2015
Se pare că 2014 a fost un an plin de provocări nu tocmai favorabile pentru unul dintre cele mai mari lanțuri de fast-food.
 

Rezultatele sub așteptări din Statele Unite ale Americii, apariția unor noi lanțuri fast-food, scandalul din China cu produse expirate- sunt doar câteva dintre motivele pentru care McDonald's a anunțat rezultate slabe pentru anul trecut. Compania a obţinut în 2014 un profit net de 4,758 miliarde dolari, cu 15% mai mic faţă de cel din 2013, potrivit agenției EFE.

Veniturile McDonald's s-au ridicat în 2014 la 27,441 miliarde de dolari, în scădere cu 2% faţă de anul anterior. Deși vânzările au coborât cu 4% în restaurantele companiei, până la 18,169 miliarde dolari, în timp ce vânzările în unităţile în franciză au înregistrat totuși o creștere de 0,5%.

Anul trecut a fost unul plin de provocări pentru McDonald's în întraga lume”, a afirmat Don Thompson, CEO și președinte McDonald's. ”Factori imprevizibili și un slab succes operațional sunt doar câteva motive care au afectat rezultatele din toate regiunile.”

Principala piața a lanțului de fast-food, cea din Statele Unite ale Americii a înregistrat de asemenea un declin. În ultimul trimestru din 2014, vânzările din USA au scăzut cu 1,7%, în timp ce în Europa au scăzut cu 1,1%.

McDonald's este cel mai mare lanț de restaurante de tip fast-food din țara noastră și al doilea ca mărime din întreaga lume, după Subway. În România compania deține un total de 67 de restaurante (32 în București și 35 în restul țării), dintre care șapte sunt francize: în Bacău, Brașov, Arad, Galați și Suceava. La nivel mondial McDonald's operează o rețea de peste 3.000 de restaurante în franciză.


Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Un concept românesc, franciză de succes /25.09.2025

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.

Plug In Cafe - un concept inovativ de cafenele care se adresează nevoilor unei lumi în continuă mișcare /04.08.2025

We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.

Famous Waffles, deschidere spre parteneriate /06.07.2025

Una dintre cele mai flexible francize gastronomice românești, Famous Waffles, oferă antreprenorilor posibilitatea să i se alăture în condiții deosebit de avantajoase.

Franciza Leonidas, pentru toate anotimpurile /30.06.2025

Când vorbești despre franciza Leonidas, constați că amestecul de rafinament, tradiție și profitabilitate îți oferă tot atâtea argumente pentru a te alătura acestei rețele internaționale.

Marketing inteligent într-o rețea de franciză fast-food /26.05.2025

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.