McDonald’s de 17 ani în România

Primul restaurant McDonald’s Drive-Thru a fost deschis în data de 29 decembrie 1995, pe DN 1 București -Ploiești, în fața Complexului Comercial PRISMA.
Marţi
19.06.2012
Au trecut 17 ani de când McDonald’s deschidea prima unitate în franciză din România.
 

Primul restaurant McDonald's din România a fost deschis pe 16 iunie 1995, la parterul centrului comercial Unirea din București. Restaurantul de la Unirii este prima franciză clasică apărută pe piața românească. În același an, McDonald's a adus în țara noastră și conceptul Drive Thru, de servire a clienților direct din mașină.

Povestea McDonald's începe în anul 1948 când doi frați, Dic și Mac McDonald, au deschis un restaurant care avea la bază o linie de asamblare a produselor. Succesul acestora l-a atras pe Ray Kroc, un vânzător care a semnat un acord de franciză cu cei doi frați în anul 1954. Cincisprezece ani mai târziu, erau deschise aproximativ 1.500 de restaurante McDonald's.

În prezent, McDonald's este cel mai mare şi mai cunoscut lanţ de restaurante cu servire rapidă din lume, operând peste 30.000 de restaurante în 121 de ţări.

În România, McDonald's deține 64 de restaurante în 21 de orașe, dintre care 28 în București și 36 în restul țării. Compania americană are peste 3.500 de angajați.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Franciză pregătită de Halloween /27.10.2025

Halloween, o sărbătoare așteptată de milioane de oameni, este pentru ciocolateriile Leonidas un prilej de a pune la dispoziția francizaților produse unice, care aduc clienților lor o savoare unică, dar și bucurie.

Plug In Cafe, o francizǎ cu viziune /21.10.2025

Franciza Plug In Cafe, construitǎ din pasiunea pentru cafea a Alka Group, este un concept inovativ. Mirel Ciorogariu, un francizat de succes, ne povestește despre avantajele acestui business.

Latte Caffee To Go, o afacere din care ai doar de câștigat /01.10.2025

Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.

Un concept românesc, franciză de succes /25.09.2025

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.

Plug In Cafe - un concept inovativ de cafenele care se adresează nevoilor unei lumi în continuă mișcare /04.08.2025

We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.