Pandemia nu a împiedicat succesul

Rulotele Ice and Roll și Cake and Roll și-au demonstrat eficiența / Mobilitatea, calitatea produselor și sistemul take away au făcut ca afacerile să nu fie îngreunate de criza pandemică
Joi
04.03.2021
Care este conceptul de afaceri al noilor mărci de pe piața românească și de ce le place atât de mult românilor înghețata spiralată și kurtos kolacs ?
 

Ice and Roll și Cake and Roll sunt mărci internaționale de street food, originare din Polonia, și au intrat pe piața din România în 2020. Acestea sunt concepte de franciză combinate, adaptate sezoanelor primăvară-vară și respective toamnă-iarnă. Din aprilie până la sfârșitul lunii septembrie, înghețata, deserturile, vafele și băuturile răcoritoare sunt vândute sub marca Ice and Roll, în timp ce, din octombrie până la sfârșitul lunii martie, sub marca Cake and Roll sunt vânduți faimoșii kortos kolacs și alte prăjituri. Ambele mărci, Ice and Roll și Cak and Roll, operează în rulote de catering. De la un sezon la altul, modificarea ofertei este legată de rebranding-ul punctelor de lucru, care durează doar câteva ore. În scurt timp, echipamentul pentru coacerea kurtos kolacs este înlocuit cu cel pentru producerea înghețatei. În acest fel, în același loc, afacerea se desfășoară pe tot parcursul anului, iar francizații au de câștigat timp de 12 luni. “Rulotele sunt concepute în așa fel încât rebranding-ul lor să fie cât mai rapid posibil. Datorită acestui fapt, nu există perioade de întrerupere a vânzărilor. Conceptul Ice and Roll & Cake and Roll funcționează deja foarte bine în Polonia, Germania, Slovacia, Austria și Marea Britanie”, spune Marcin Olesiak, președintele Sweet Gallery și proprietar al ambelor mărci.

Dezvoltarea companiei în România a început cu lansarea punctelor proprii, pentru a verifica potențialul de afaceri și cererea de produse. Ideea a fost rapid apreciată de clienți, dovadă fiind vânzările foarte mari de la începutul funcționării. Deși lanțul a debutat la mijlocul sezonului estival, Sweet Gallery a decis să deschidă imediat mai multe puncte de lucru. În acest moment, rețeaua este formată din mai multe locații, iar în curând vor urma mai multe. Până la sfârșitul anului 2021, compania intenționează să lanseze 30 de noi locații.

Rulotele sunt situate, în principal, în vecinătatea centrelor comerciale și a mall-urilor, dar și în piețele și locuri de promenadă aglomerate. Rulotele au un avantaj semnificativ față de spațiile staționare, deoarece pot fi amplasate în multe locuri inaccesibile altor afaceri. În plus, datorită formulei mobile, sunt reduse semnificativ cheltuielile legate de adaptarea spațiilor din interiorul facilităților.

Brandurile Ice and Roll și Cake and Roll sunt omologarea internațională ale mărcilor Lodolandia și Kołacz na Okrągło, care funcționează în Polonia de mulți ani. Lodolandia, cu înghețată spiralată, a debutat pe piața poloneză în 2013. În 2016, însă, afacerea cu înghețată a fost combinată cu conceptul Kołacz na Okrągło, permițând astfel desfășurarea activității pe tot parcursul anului.

Încă de la început, Sweet Gallery s-a concentrat pe dezvoltarea punctelor mobile în remorci de catering. “Înainte de a intra noi pe piață, înghețata spiralată era asociată doar cu stațiunile turistice și zonele de agrement. Într-adevăr, acest produs nu se găsea nicăieri în altă parte. Am decis să valorificăm acest produs deosebit și să îl ducem în locuri în care nu era mai înainte. Conceptul rulotelor și mobilitatea lor au permis testarea de noi locații. Acestea nu sunt atașate permanent de un anumit loc. Pot fi mutate oricând, ceea ce este benefic și pentru francizați”, a adăugat Marcin Olesiak.

Lodolandia a luat avânt foarte repede. Primii francizați au apărut în primăvara anului 2014, când au fost create aproximativ 20 de puncte de franciză, dar creșterea reală a avut loc în sezonul următor. Atunci, firma a semnat 150 de contracte de franciză. În prezent, există peste 650 de puncte Lodolandia în Polonia și câteva zeci în alte țări europene, cum ar fi Slovacia, Austria, Germania, Marea Britanie și România, sub marca internațională Ice and Roll & Cake and Roll.

Atât Ice and Roll, cât și Cake and Roll s-au descurcat foarte bine în criza provocată de pandemie. Acest lucru se datorează vânzărilor la fereastă sau „take away”, care le-au permis să scape de închidere și, în plus, să ofere produse clienților care au evitat spațiile închise.

Principiile funcționării afacerilor în România sunt aceleași ca în Polonia și alte țări europene. Sweet Gallery oferă o afacere la cheie, adică o remorcă cu echipamente complete. Ca parte a cooperării, francizorul oferă sprijin operațional, cunoștințe în domeniul gestionării unui punct de vânzare și know-how. Francizații urmează o pregătire practică și teoretică, datorită căreia sunt capabili să își gestioneze în mod eficient afacerea. Costul unei remorci Ice and Roll & Cake and Roll, complet echipate, este de 169.900 de lei.

Afacerile pot fi combinate cu alte activități profesionale. Fiecare punct este echipat cu un sistem de monitorizare și control al vânzărilor. Datorită sistemului de monitorizare, francizatul poate observa personalul și modul în care acesta își deservește clienții.

Mai multe detalii despre afacere puteți găsi în Catalogul de franciză postat pe portalul nostru.


Marcin Olesiak, președinte Sweet Gallery / Rulotele sunt concepute în așa fel încât rebranding-ul lor să fie cât mai rapid posibil. Datorită acestui fapt, nu există perioade de întrerupere a vânzărilor. Conceptul Ice and Roll & Cake and Roll funcționează deja foarte bine în Polonia, Germania, Slovacia, Austria și Marea Britanie
Ștefan Pricop
Business Development Manager