Un concept inteligent, cu avantaje / Ice and Roll și Cake and Roll, o afacere profitabilă întregul an
Miercuri
24.03.2021
Sweet Gallery, proprietarul mărcilor internaționale Ice and Roll și Cake and Roll, cooperează cu oameni care caută o idee de afaceri profitabilă în vremuri de pandemie.
 

În acest moment, ambele mărci care au debutat pe piața românească în 2020, au două puncte proprii (București) și două puncte de franciză (București și Braila). În curând, vor apărea noi locații în Craiova, în Moldova și în București. Până la sfârșitul anului, rețeaua din România urmează să aibă încă 30 de rulote.

Ice and Roll este un brand cu înghețată spiralată, vafe și băuturi reci, care funcționează în sezonul de primăvară și vară - din aprilie până la sfârșitul lunii septembrie - în timp ce Cake and Roll oferă torturi - din octombrie până la sfârșitul lunii martie. Punctele sunt redenumite și, într-o singură zi, își ajustează oferta la noul sezon. Imaginea exterioară și echipamentele adiacente rulotei sunt schimbate foarte ușor. Mașina de înghețată o înlocuiește pe cea de copt prăjituri și invers. “Procesul de transformare a rulotei este rapid și simplu. Durează câteva ore, motiv pentru care francizatul nu pierde nici măcar o singură zi de vânzare. Această soluție îi permite, de asemenea, să opereze pe tot parcursul anului și nu numai într-un singur sezon”, spune Krzysztof Olesiak, președintele Sweet Gallery, care deține mărcile Ice and Roll și Cake and Roll.

Ice and Roll și Cake and Roll funcționează în segmentul street-food, în arealul marilor centre comerciale. Ca și în alte țări europene, în România Sweet Gallery cooperează cu dezvoltatorii de galerii și centre comerciale. Unul dintre partenerii companiei este Kaufland. Acordul de cooperare cu lanțul de supermarketuri garantează Sweet Gallery peste 100 de locații. Punctele Ice and Roll și Cake and Roll sunt amplasate cât mai aproape de intrarea principală a magazinelor, unde este cel mai intens trafic. “Avem cel mai vizibil loc posibil. Oferim un produs care este cumpărat sub impulsul momentului, deci este important să stăm, literalmente, în calea potențialilor clienți. Un avantaj suplimentar al Cake and Roll este mirosul de prăjituri coapte la fața locului, care te îmbie să cumperi. Această strategie de vânzare funcționează bine și în Polonia și în alte țări de pe harta noastră, motiv pentru care am aplicat-o și în România, a adăugat Krzysztof Olesiak.

Acest tip de dezvoltare este avantajat de mobilitatea afacerii. Rulotele Ice and Roll și Cake and Roll nu sunt atașate permanent de un anumit loc, deci pot fi mutate oricând. Această soluție protejează afacerea împotriva scăderii puterii de cumpărare a unei locații date și a vânzărilor. De asemenea, datorită formulei mobile, francizații nu suportă costuri suplimentare de renovare și adaptare a unui anumit loc, la standardele rețelei.

Sweet Gallery garantează locația și negociază prețurile de leasing. Compania achiziționează succesiv noi locuri care pot fi oferite francizatului în orice moment. În Europa, 80% din locații sunt achiziționate de la sediul central din Polonia. Restul, de 20 la sută, se datorează francizaților. Este posibil să plasezi un punct într-un loc găsit de francizat. Cu toate acestea, mai înainte verificăm locația din punctul de vedere al concurenței și al traficului. Punctele existente în România funcționează pe așa-numita zonalitate. Cu toate acestea, suntem deschiși la propunerile francizaților, a explicat Olesiak.

Sub brandurile Ice and Roll și Cake and Roll puteți începe o afacere investind aproximativ 40.000 de lei. Diferența provine dintr-un împrumut sau leasing. Sweet Gallery oferă o rulotă complet echipată. Vă puteți începe afacerea aproape imediat, într-un termen de două săptămâni. Pentru start, printre altele, o condiție este o pregătire de două zile. Randamentul investiției se vede, în general, din al doilea sezon. Sweet Gallery oferă, de asemenea, asistență în timpul afacerii - instruire suplimentară și suport pentru marketing. Afacerile pot fi combinate cu alte activități profesionale, aspect posibil datorită sistemului IT intern și a monitorizării punctelor. Francizatul poate observa și controla, de la distanță, vânzările, angajații și orele de deschidere și închidere a punctului de lucru.

Am urmărit franciza încă de când a deschis prima unitate din România și mi-a plăcut ce am văzut. Foarte repede mi-am dat seama cât este de interesantă și că, după părerea mea, merge foarte bine în vremurile astea. În primul rând, cred că, să ai o rulotă atât de aspectuoasă și pe care poți să o instalezi unde vrei, este foarte important. Contează mult și acordul francizorului cu marile centre comerciale. Acolo este unul dintre cele mai bune vaduri, cu multă lume. Apoi, este vorba despre faptul că funcționezi tot anul, cu varianta Ice and Roll și apoi cu Cake and Roll, și tot așa. După aceea, ce vindem este de foarte bună calitate. Rar am întâlnit o înghețată atât de gustoasă. La fel spun și despre kurtos kolacs, pe care începi să îl vinzi din toamnă. Nu m-aș fi gândit vreodată să  pot deschide o așa afacere doar într-o lună. M-au ajutat cu instruirea, cu marketing-ul, am înțeles repede cât de simplu este. Primești materia primă. Ai un sistem care monitorizează totul. Asta înseamnă că ai timp să te ocupi și de altceva. Eu unul, am luat franciza acum, ca să prind, chiar de la început, deschiderea sezonului cald, cu înghețată, băuturi răcoritoare și cu toate celelalte. Sunt convins că investiția pe care am făcut-o își merită toți banii, a declarat Marius Butuc, noul partener în franciză din Brăila.

Rulotele Ice and Roll și Cake and Roll operează, sub marca internă Lodolandia și Kołacz na Okrągło, și în Germania, Marea Britanie, Slovacia, Austria și Polonia.

Mai multe informații găsiți în Catalogul de franciză postat pe portalul nostru.

 


Krzysztof Olesiak, președintele Sweet Gallery / Procesul de transformare a rulotei este rapid și simplu. Durează câteva ore, motiv pentru care francizatul nu pierde nici măcar o singură zi de vânzare. Această soluție îi permite, de asemenea, să opereze pe tot parcursul anului și nu numai într-un singur sezon
Ștefan Pricop
Business Development Manager