O franciză bine primită oriunde

Chiar dacă nu a avut o experiență antreprenorială directă, Adrian Buzlea și-a dorit întotdeauna să aibă o afacere în industria ospitalității, dar decizia a luat-o în urma unei analize serioase de piață, care l-a convins că ceea ce oferă franciza Japanos poate fi apreciat și vândut oriunde în lume. Încercând să ne explice cât de bine a ales, tânărul antreprenor a răspuns mai multor întrebări.
Spuneți-ne câte ceva despre dvs. și despre experiența dvs. antreprenorială
Să fiu sincer, nu am o experiență anteprenorială anterioară. În principal, cochetez cu ideea de antreprenoriat încă din liceu, dar pe firme virtuale. Însă mereu am fost atras de HoReCa și mi-am dorit să am o afacere în acest domeniu. Am lucrat mult ca să mă dezvolt în acest sens și, până la urmă, am intrat în industrie. Având în vedere lipsa de experiență, am ales o rețea de franciză.
Când ați deschis unitatea?
Pe 24 Martie 2022, la final de perioadă pandemică și la început de război.
Ce v-a convins că este franciza de care aveți nevoie?
În primul rând, faptul că Japanos s-a extins rapid peste hotare dar totuși organic. În al doilea rând, când am încercat primul produs de la Japanos, este vorba despre ramen, am spus imediat că este “genial” și am fost imediat convins că se poate vinde oriunde în lume. Iar mai apoi, după un studiu al pieței locale, am simțit că lipsește un produs asemănător, că nu există unul nici măcar pe aproape. Atunci am zis că acum este momentul să încep o afacere.
Cât a durat pregătirea pentru deschiderea afacerii, care sunt problemele pe care le-ați întâmpinat sau ce ar mai trebui să facă rețeaua?
Pregătirea a durat aproximativ șapte-opt luni. Perioada a fost așa lungă din cauza faptului că spațiul în care operam nu era destinat alimentației publice și a fost nevoie de foarte multe demersuri pentru a obține toate autorizațiile necesare. Am întâmpinat tot felul de probleme legate de spațiu. Fiind prima unitate în franciză deschisă în România, era normal să întâmpinăm tot felul de probleme și cu rețeaua. Am calculat puțin greșit unele chestii în bucătării, privind necesarul de personal și altele. Dar, împreună, le-am rezolvat pe toate și acum suntem bine. Cu siguranță, oricine va dori să deschidă un nou Japanos în România va avea parte de suport și de informații de mult mai mare ajutor, obținute în urma unor experiențe anterioare. Asta pentru că, acum, atât noi, cât și francizorul, știm la ce să ne așteptăm și ce să îi sfătuim pe cei care doresc să intre în acest lanț.
De ce ați ales acest domeniu?
După cum am spus, a fost unul dintre visele mele. Deci, a fost atât o parte subiectivă, irațională, sensibilă, care m-a făcut să intru în acest domeniu. Dar, în același timp, partea obiectivă, rațională, marcată de analiza pieței, a demonstrat că era loc pentru un restaurant japonez în localitatea noastră. În plus, ca să înțelegeți de ce vorbesc și despre partea obiectivă și rațională. Eu nu mâncam pește crud. Acum, de când am deschis Japanos, normal că mânânc deși, repet, înainte nu a fost una dintre plăcerile mele.
Ce credeți despre cooperarea cu francizorul și despre sprijinul pe care vi-l acordă?
Sincer, nu știu cum sunt ceilalți francizori, dar eu sunt mulțumit de sprijinul pe care îl primesc. Mă refer la faptul că nu am un termen de comparație ca să spun că mă așteptam la mai mult sau la mai puțin. Pot să vorbesc doar de Japanos și vă spun sincer că sunt foarte mulțumit și că, atunci când apelez la ei pentru orice, primesc suportul așteptat. Lucrăm împreună și constat că îmbunătățim procesul, produsele și afacerea în sine.
Intenționați să deschideți noi puncte?
Mereu există intenția de a progresa însă, momentan, așteptăm să treacă măcar un an, ca să vedem unde ne situăm și, după aceea, vom face niște calculi să vedem dacă deschiderea unui nou punct de lucru în Oradea este o opțiune viabilă. Sau, de ce nu, poate fi luată în calcul deschiderea unui nou punct de lucru în alt oraș.
Cât credeți că este de importantă această afacere în viitor?
Atunci când am deschis Japanos, viziunea nu a fost pe termen scurt. Ne bucurăm că, încă din prima zi, am avut success. Mă aștept ca, în viitor, importanța afacerii să crească pe plan llocal, odată cu educarea în consumul de mâncare japoneză. Eu, atât timp cât nu se întâmplă lucruri extraordinare lla nivel național sau mondial, văd un viitor foarte frumos al acestei afaceri.
Vă veți ocupa doar de această franciză, sau veți avea și o altă sursă de venit?
Personal, am și alte surse de venit, dar ca full time job mă ocup de Japanos. Pe viitor, lucrurile cred ca vor rămâne la fel și doar deschiderea unor noi puncte de lucru va putea afecta implicarea mea directă în această primă unitate.
BUSINESS CARD JAPANOS
• Japanos, primul concept de Ramen-bar din România, este un brand modern, care preia autenticitatea Japoniei și arta de a face sushi și le transpune pe piața zilelor noastre.
• Investiție totală: bucătărie principală – 50.000 euro, echipament restaurant – 15.000 euro, mașină frigorifică – 15.000, marketing de deschidere – 5.000 euro
Articole citite

Franciza Dogu, un concept de fast-food autohton, este o oportunitate pentru cei care vor să își deschidă o afacere gastronomică de succes.
Cu o notorietate în plină ascensiune, franciza Japanos caută pateneri în marile orașe ale României, țara a adoptat acest concept gastronomic nipon și l-a răspândit pe mai multe meridiane.
Japanos se extinde în România, dar și în alte state. Astfel, brandul a deschis un prim restaurant în centrul Parisului, acesta fiind doar un prim pas făcut în vestul Europei.
În general, un restaurant cu sushi nu poate funcționa doar cu doi angajați, dar japonezii pot face asta!, spune directorul de operațiuni al francizei Japanos, Cristina El Majzoub.
Japanos, un brand modern, care oferă clienților de pe două continente autenticitatea culinară din Țara Soarelui Răsare, caută noi parteneri cu care să dezvolte sistemul de franciză
Cele mai citite

Sistemele de franciză pot fi clasificate în moduri variate, în funcție de anumite caracteristici, dar ele sunt fundamental diferite în funcție de 3 criterii.
Într-o lume în care educația de calitate este tot mai căutată, programul inovator Fibonacci Kids – matematică mentală vedică, dedicat copiilor între 4 și 14 ani, și-a găsit rapid locul în inimile părinților și copiilor din Bacău.
Dacă vrei să ai șansa preluării unei francize cu o expansiune accelerată în statele europene, deosebit de atractivă și profitabilă, atunci vezi ce îți oferă Blue Elephant.
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari