Cum să reuşeşti ca antreprenor în industria fast-food
A descoperit Spartan în calitate de client, în 2015, când a intrat pur şi simplu într-unul dintre restaurantele din Timişoara. A fost impresionat de produse, de gust, de profesionalismul angajaţilor. A devenit interesat de această marcă, astfel că a intrat pe site-ul companiei să afle mai multe informaţii; a contactat managementul şi a demarat discuţiile, care s-au finalizat în luna iulie. A pornit la drum împreună cu un partener, Oliver Popescu, însă acesta a decis, mai târziu, să plece din ţară; aşa că, începând din 2017, este unic asociat în firma pe care a înfiinţat-o în 2015, S.C. Oli&Oli Food S.R.L., care în 2016 a avut o cifră de afaceri de 0,8 milioane de euro (3,2 milioane lei).
Ce v-a determinat să alegeti acest tip de franciză, în industria fast-food, şi nu altul?
Eu am terminat Facultatea de Informatică în Timişoara, dar, ca mulţi alţi tineri, am început să lucrez încă din studenţie. Am muncit în industria HoReCa timp de cinci ani, perioadă în care am învăţat foarte mult despre acest domeniu, despre ce înseamnă interacţiunea cu oamenii - personal şi clienţi -, despre ce înseamnă să-ţi vinzi produsul. Experienţa ca manager în HoReCa m-a făcut să realizez că am găsit o nişă care mă pasionează şi unde mă şi pricep. Aşadar, mi-am dat seama că-mi place domeniul şi că vreau să continui să mă dezvolt pe partea aceasta, pe cont propriu.
Cum au fost începuturile?
Spartan nu a fost singurul brand pe care l-am luat în calcul atunci când m-am hotărât să-mi deschid un restaurant în sistem de franciză. Am analizat foarte multe oferte de pe piaţa de fast-food şi le-am studiat din punct de vedere al valorii mărcii, al investiţiei necesare şi al profitabilităţii. Studiile pe care le-am făcut, precum şi experienţa de manager m-au determinat să-mi dezvolt un stil de gândire foarte analitic, aşa că mi-am făcut bine temele înainte de a mă aventura în acest business. Din punctul meu de vedere, trebuie să ai, de la bun început, un plan clar de recuperare a investiţiei, precum şi un plan de marketing consolidat. În cazul nostru, acest plan a dat rezultate încă din primul an de activitate. Mi-a plăcut şi faptul că Spartan este un brand tânăr şi dinamic şi apreciez şi celelalte valori pe care le promovează: gust unic, spirit luptător, ambiţia de a reuşi prin calitatea produselor, prin dedicarea şi profesionalismul oamenilor implicaţi.
Câte unităţi manageriaţi în prezent şi ce intenţii de dezvoltare a afacerii aveţi în plan?
În acest moment am trei restaurante deschise: două în Arad şi unul în Râmnicu Vâlcea, iar pe 1 noiembrie îl inaugurăm şi pe cel de-al patrulea, în Shopping City Râmnicu Vălcea, centrul comercial dezvoltat de cei de la NEPI. Mai am în plan câteva deschideri pentru 2017, dar nu pot să spun nimic exact până nu finalizez discuţiile. Oricum, vreau să mă axez, deocamdată, pe zona Transilvaniei. Aş mai vrea să deschid un restaurant în Arad, piaţă pe care o cunosc deja foarte bine şi unul în Oradea.
Care sunt criteriile de alegere a locaţiilor?
În primul rând, centrul comercial trebuie să aibă trafic mare – la fel zona în care va fi amplasat restaurantul, dacă discutăm de restaurant stradal. În cazul restaurantelor stradale, ne orientăm spre cele mai circulate străzi, situate de regulă în centrele oraşelor. În viitor îmi doresc să deschid mai mult în centre comerciale, dar acest lucru nu înseamnă că exclud complet noi inaugurări stradale. E adevărat că în centrele comerciale sunt chirii mai mari, dar, în acelaşi timp, ai costuri mai mici de amenajare şi eşti scutit de una dintre cele mai mari probleme cu care te confrunţi atunci când deschizi un restaurant la stradă: birocraţia din sistemul administraţiei locale.
Fot. Spartan / S.C. Oli&Oli Food S.R.L
Care sunt avantajele şi - de ce nu? - dezavantajele unui business din industria fast-food?
Cred că cele mai importante ingrediente ca să reuşeşti ca antreprenor în această industrie, şi în orice altă afacere, sunt implicarea şi pasiunea, plăcerea de a-ţi face treaba zi de zi. La ce ritm alert există în zona de fast-food, trebuie să fii prezent 100%, să rezolvi orice problemă apare şi să te gândeşti din timp şi la ce impedimente ar putea apărea. E important să ai întotdeauna soluţii de rezervă. Cele mai mari probleme cu care se confruntă industria fast-food la ora actuală sunt, în opinia mea: birocraţia din cadrul primăriilor, lipsa forţei de muncă bine calificate şi infrastructura proastă din România. În momentul în care deţii restaurante în oraşe şi zone diferite din ţară, e important să poţi ajunge rapid dintr-un loc în altul, iar şoselele naţionale nu ne ajută foarte mult în acest sens.
Un aspect foarte important care stă la baza succesului mărcii Spartan este calitatea ingredientelor. Carnea nu are niciun aditiv şi este carne 100%! Toţi puii sunt crescuţi la sol şi hrăniţi cu mâncare naturală. Fabrica “Spartan” este in Bucureşti şi este una dintre cele mai moderne din ţară, avem crescătorie şi abator propriu. Până si baiţul în care se condimentează carnea este natural, din ardei kapia. Toată pâinea se face proaspătă în restaurant, toate sosurile sunt preparate în restaurant. Avem, la fiecare meniu principal, minimum 5 salate combinate. Oferim şi un produs fresh, salata, care a crescut în vânzări cu 10% faţă de anul trecut.
Articole citite
Sărbătorile sunt un imbold pentru a alege o franciză care își dovedește maximul de potențial în aceste perioade de peste an. O astfel de franciză, definită de tradiție și rafinament, este Leonidas.
Imaginează-ți că deții propria cafenea, un loc unde fiecare ceașcă de cafea oferă un moment de bucurie și relaxare clienților tăi. Aceasta este povestea franciza First Cafe.
Franciza Crazy Bubble, cu zecile ei de puncte de desfacere pe tot teritoriul României, este o afacere deja consactată, cu o evoluție impresionantă în cei doar câțiva ani de la lansarea pe piața autohtonă.
Franciza Dogu a devenit o oportunitate semnificativă pentru cei care vor să își deschidă o afacere gastronomică de succes.
Ciorbe și Plăcinte, unul dintre cele mai îndrăgite lanțuri de restaurante din București, a deschis o nouă locație, ca parte a unei strategii de extindere în cadrul comunităților urbane.
Cele mai citite
Ca să îți susții și să îți dezvolți sistemul de franciză, cu siguranță trebuie să îți găsești consultantul potrivit. Cum faci asta ? Punându-ți o serie de întrebări cheie.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
La 20 de ani și-a făcut propria cafenea "5 to go" cu banii cu care ar fi trebuit să-și cumpere prima mașină
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari