Destinație nouă pe harta francizei SPARTAN
La eveniment, am avut bucuria să-I întâlnim pe Gabriel Melniciuc, General Manager SPARTAN, căruia îi mulțumim pentru interviul acordat în exclusivitate Grupului PROFIT System. Gabriel Melniciuc s-a alăturat echipei SPARTAN din februarie 2018 si, din acel moment, rolul său a fost să asigure buna organizare a rețelei de restaurante, precum și implementarea strategiei de expansiune a francizei SPARTAN în afara României.
Rețeaua de restaurante SPARTAN din România este prezentă în 25 de orașe, având 15 restaurante proprii și 23 de restaurante în sistem de franciză. În acest moment, planurile de expansiune ale rețelei de franciză prevăd expansiunea în Polonia, motiv pentru care au fost prezenți cu stand în cadrul expoziției de la Varșovia.
PROFIT System: Știm că vreți să extindeți rețeaua de franciză SPARTAN și în afara României, una dintre piețele atractive fiind Polonia. Acesta este motivul pentru care ați participat la Expo Francize Varșovia. Cum ați luat decizia de a participa la această expoziție?
Gabriel Melniciuc: În ultima vreme am primit mai multe solicitări de la antreprenori ce activează în afara României, lucru ce ne demonstrează că există interes față de brandul SPARTAN și în afara granițelor României. Prin participarea la târg, am urmarit să interacționăm în mod direct cu piața din estul Europei și să ne prezentăm în fața antreprenorilor din Varșovia și nu numai, astfel încât să evaluăm interesul acestora pentru brandul SPARTAN.
PROFIT System: Suntem la finalul celei de-a 3-a zile a Târgului de Francize din Varșovia. Ne puteți spune ce așteptări ați avut vis-à-vis de participarea la acest târg și care sunt rezultatele obținute până acum? Câte solicitări pentru franciză ați primit și ce concluzii/feedback ați obținut?
Gabriel Melniciuc: Prin participarea la târg ne-am dorit să prezentam brandul SPARTAN locuitorilor din Varșovia și nu numai. Am vrut să aflăm părerea antreprenorilor din Europa de Est față de conceptul nostru și, bineînțeles, să identificăm un partener de încredere cu care să explorăm piețe noi. Foarte mulți participanți au fost curioși să afle despre conceptul nostru și suntem încântați să descoperim că există un interes crescut pentru mâncarea grecească în Polonia. Sunt puțin contrariați de faptul că nu suntem din Grecia, dar vindem mâncare grecească, însă marea majoritate și-a dorit să guste produsele noastre. Întrebarea cea mai des întâlnită a fost Dar, pe parcursul celor 3 zile petrecute aici, am purtat discuții interesante cu aproximativ 18 posibili investitori și suntem încântați să descoperim interesul locuitorilor din Polonia pentru brand-ul nostru.
PROFIT System: În cazul în care veți primi o solicitare fermă privind deschiderea unei locații în Varșovia, care vor fi următoarele etape de lucru?
Gabriel Melniciuc: Am inițiat câteva discuții cu antreprenori care ne-au confirmat că dețin deja spațiul în care ar dori să deschidă un restaurant SPARTAN. De aici și până la deschiderea restaurantului, trebuie să parcurgem 3 etape principale. Prima etapă va fi alegerea locației. Locația trebuie să aibă o expunere stradală generoasă sau să fie poziționată foarte bine, într-un centru comercial. Căutăm doar locații premium, plasate ultracentral, în zone intens circulate, în mall-uri sau la șoselele europene. Locația trebuie să aibă o deschidere de minimum 5 metri liniari. Suprafața unui restaurant SPARTAN este de 55-90 mp utili în mall-uri sau în zonele de Food Court, la care se adaugă 20 mp pentru depozit. Un restaurant în zone stradale intens circulate va trebui să aibă însă 130-250 mp. A doua etapă o constituie analiza locației unde va fi viitorul restaurant SPARTAN, întrucât trebuie să ne asigurăm că există toate condițiile îndeplinite, conform celor menționate anterior. Etapa a treia va implica dezvoltarea planului de afaceri, cu sprijinul nostru și realizarea unui studiu de piață.
PROFIT System: Care este profilul ideal al francizatului Spartan?
Gabriel Melniciuc: Noi ne dorim să avem ca parteneri antreprenori implicați în afacere, dispuși să învețe totul despre SPARTAN și să fie prezenți zilnic în restaurantele coordonate de ei, antreprenori cu viziune și deschiși la nou, cu care sa explorăm noi piețe în Europa. Cel mai simplu este să vă spun ce nu ne dorim: un investitor care să delege administrarea afacerii unui angajat și care să nu se implice în organizarea restaurantului.
PROFIT System: Ne puteți spune care este investiția totală într-o franciză Spartan și ce cuprinde aceasta?
Gabriel Melniciuc: Costurile francizei SPARTAN încep de la 125.000 de Euro și cuprind investiția în amenajarea restaurantului, echipamente, semnalistică, stocuri, uniforme, decoruri, training. Taxa de franciză este de 15.000 de Euro și, după demararea activității restaurantului, francizatul va plăti o redevență lunară de 3% din vânzări.
PROFIT System: În ce constă sprijinul pe care îl oferiți francizaților atât înainte, cât și după începerea afacerii?
Gabriel Melniciuc: Încă din momentul zero, noi suntem alături de partenerii nostri, începând de la conceperea planului de afaceri și analizarea studiului de piață. Noi ne ocupăm de tot ce înseamnă amenajarea locației, acțiunile de marketing, sesiunile de training pentru personal și pentru francizat și punem la dispoziția francizaților baza noastră de furnizori, care vor livra tot ce este necesar pentru funcționarea afacerii. Ulterior deschiderii restaurantului, facem audit periodic în locație și oferim feedback francizatului, astfel încât locația să crească cât mai repede. Noi suntem cei care ne ocupăm de strategia de promovare și de marketing pentru francizat, pe toată perioada contractului și oferim acces la cursuri de calificare pentru managerii acestuia.
Articole citite
Sărbătorile sunt un imbold pentru a alege o franciză care își dovedește maximul de potențial în aceste perioade de peste an. O astfel de franciză, definită de tradiție și rafinament, este Leonidas.
Imaginează-ți că deții propria cafenea, un loc unde fiecare ceașcă de cafea oferă un moment de bucurie și relaxare clienților tăi. Aceasta este povestea franciza First Cafe.
Franciza Crazy Bubble, cu zecile ei de puncte de desfacere pe tot teritoriul României, este o afacere deja consactată, cu o evoluție impresionantă în cei doar câțiva ani de la lansarea pe piața autohtonă.
Franciza Dogu a devenit o oportunitate semnificativă pentru cei care vor să își deschidă o afacere gastronomică de succes.
Ciorbe și Plăcinte, unul dintre cele mai îndrăgite lanțuri de restaurante din București, a deschis o nouă locație, ca parte a unei strategii de extindere în cadrul comunităților urbane.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
La 20 de ani și-a făcut propria cafenea "5 to go" cu banii cu care ar fi trebuit să-și cumpere prima mașină
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari