“Inteligența artificială” dă verdictul
“Inteligența artificială” dă verdictul / Software-ul inteligent aparține Domino’s Australia și evaluează dacă pizza Domino’s a fost pregătită "în conformitate cu specificațiile standard ale rețelei de franciză".
Luni
10.06.2019
Ce conține și cum arată pizza "perfectă" Domino’s? “Inteligența artificială” dă verdictul.
 

Rar mergem la un restaurant fast-food fără să știm ce primim atât referitor la produsele alimentare, cât și la servicii. Cele mai multe dintre restaurantele fast-food, după cum știm, funcționează în sistem de franciză și sunt de obicei recunoscute datorită gradului ridicat de uniformitate. Nu este prea greu să afirmăm că nu există diferențe semnificative dacă intrăm într-un restaurant din America sau de oriunde altundeva din lume. Uniformitatea nu are însă legătură doar cu aspectul restaurantului. În lanțurile mari de franciză, care pot avea câteva zeci de mii de restaurante în rețeaua proprie, aproape toate procesele sunt standardizate, de la pregătirea și servirea hranei la igiena și management-ul resurselor umane. Pe de o parte, acest lucru asigură o calitate uniformă și constantă la nivelul rețelei, iar, pe de altă parte, permite numeroșilor francizați să dezvolte o afacere care generează rezultatele așteptate.

Cu toate acestea, există și abateri. Indiferent de cât de familiarizați suntem cu anumite restaurante fast-food care nu oferă surprize neplăcute prea mari, uneori se întâmplă ca, de exemplu, preparatele pe care le primiți să nu semene cu cele din fotografiile publicitare sau cu preparatele pe care sunteți obișnuiți să le primiți. Recent, unul dintre marile lanțuri de restaurante fast-food a anunțat că va face câteva schimbări din acest punct de vedere.

Piața originară a lanțului Domino’s este cea din Statele Unite ale Americii, care este împărțită de trei mari lanțuri care au ca produs principal pizza. În acest moment, Domino's are mai mult de 16.000 de restaurante, dintre care peste 10.000 se află pe piețele externe, iar aproape 97% din aceste unități sunt deținute de francizați. Ca toate lanțurile de fast-food, Domino's este forțat să țină pasul cu noile obiceiuri și așteptări ale consumatorilor. Comparativ cu cei mai mari concurenți, se poate spune că este lider în domeniul inovării serviciilor - în anii 70 ai secolului trecut a fost introdusă regula "livrare în 30 de minute sau pizza gratuită", iar în noul mileniu persistă inițiativele "revoluționare", bazându-se în mare măsură pe tehnologia modernă. Astfel, în 2016, Noua Zeelandă a lansat un proiect de livrare a pizzei cu ajutorul dronelor, pe care, în 2017, “l-a exportat” ​​pe străzile unor orașe din Germania și Olanda. Anul 2019 este dedicat procesului de pregătire a produselor alimentare, apelând, bineînțeles, tot la tehnologia modernă.

Cu ajutorul unei camere speciale - DOM Pizza Checker - "primul scanner inteligent din lume" care a fost implementat în restaurantele din Australia și Noua Zeelandă, Domino's verifică calitatea pizzei înainte de a fi livrată consumatorilor, conform unui comunicat de presă al companiei. În consecință, cea mai des primită plângere a cumpărătorilor cu privire la pizza care nu arată ca în fotografiile promoționale ar trebui să se rezolve astfel.

Dispozitivul a fost dezvoltat de Dragontail Systems și, așa cum se explică în comunicat, este destul de simplu. Software-ul cu inteligență artificială scanează fiecare ingredient din pizza și evaluează dacă a fost pregătit în conformitate cu specificațiile Domino's. Aparatul poate recunoaște tipul de pizza și, în funcție de setările prestabilite, analizează dacă ingredientele sunt corect măsurate și distribuite pe suprafața produsului, pentru a evalua dacă pizza corespunde standardului și poate fi trimisă clientului sau trebuie pregătită o nouă pizza.

Domino's spune că acesta este doar primul pas în utilizarea noilor tehnologii, întrucât acest proiect, ca și în cazurile anterioare, este limitat în prezent la piețele locale din Australia și Noua Zeelandă. Interesant este faptul că proiectul a fost lansat de către beneficiarul francizei master responsabil pentru dezvoltarea rețelei de restaurante Domino's în șapte țări (Australia, Noua Zeelandă, Franța, Belgia, Olanda, Japonia și Germania). Lanțul american anunță totuși că proiectul francizatului ar putea deveni un standard pentru întreaga rețea de franciză, în viitorul apropiat. Acest lucru include, printre altele, restaurantele Domino's din vecinătate – România, Bulgaria, Macedonia de Nord, Kosovo etc.


Florentina Pene
Business Development Manager

Articole citite

Franciză pregătită de Halloween /27.10.2025

Halloween, o sărbătoare așteptată de milioane de oameni, este pentru ciocolateriile Leonidas un prilej de a pune la dispoziția francizaților produse unice, care aduc clienților lor o savoare unică, dar și bucurie.

Plug In Cafe, o francizǎ cu viziune /21.10.2025

Franciza Plug In Cafe, construitǎ din pasiunea pentru cafea a Alka Group, este un concept inovativ. Mirel Ciorogariu, un francizat de succes, ne povestește despre avantajele acestui business.

Latte Caffee To Go, o afacere din care ai doar de câștigat /01.10.2025

Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.

Un concept românesc, franciză de succes /25.09.2025

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.

Plug In Cafe - un concept inovativ de cafenele care se adresează nevoilor unei lumi în continuă mișcare /04.08.2025

We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.