Ți-ar plăcea să fii francizat Captain Bean?
Stând la povești cu Alexandru Bonaț, unul dintre oamenii de marketing ai căpitanului Bean, a răsărit idea de a descrie o zi de lucru a echipajului Captain Bean. Ne-am gândit că un viitor francizat ar fi interesat să știe cum decurg lucrurile pe “nava Căpitanului” și că este util să se știe că există sarcini clare pentru fiecare din echipă, că oamenii sunt bine organizați, că știu “cu ce se bea cafeaua” și că sunt deschiși și prietenoși.
Așa că Alexandru s-a apucat de treabă și a redat cu mult aplomb o zi de lucru, așa cum se desfășoară în viața de zi cu zi. E ca o poveste dintr-un jurnal al căpitanului și este așa de frumos spusă, încât nu aș vrea să schimb nici măcar un cuvânt. Așa că vă redau în continuare povestea Captain Bean …
"Cu o jumătate de oră înainte de deschidere, colegii noştri matinali şi harnici ajung la posturi, cum ne place nouă să spunem, fiecare la una dintre cele 8 locaţii Captain Bean din Cluj-Napoca, unde îşi confirmă prezenţa pe foaia de pontaj.
Fiecare dintre ei face un scurt reglaj espressorului şi râşniţei, urmând să prepare imediat după aceea două-trei cafele de probă, pentru a aduce aparatul la parametrii optimi pentru o nouă zi de făcut cafea. În aşteptarea primilor clienţi, sunt pregătite şi restul ustensilelor şi aparatelor care se vor folosi, pentru ca totul să fie în perfectă ordine.
Colega noastră, Andreea, e surprinsă de nişte clienţi nerăbdători cu câteva minute înainte de fix în timp ce aranja nişte batoane din ovăz şi cookie-uri pe stand. Aceştia voiau, desigur, să îşi înceapă ziua aşa cum se cuvine: cu o cafea bună şi tare, cu o doză plină de bună dispoziţie.
„Aţi adus şi sandwich-uri?”, întreabă o studentă care călcase pragul cafenelei. „Da, le-am primit acum un sfert de oră. Avem cu pui sau cu ton”, îi răspunde Andreea, reuşind, în cele din urmă, şi un cross-sell cu apă plată.
Indiferent că sunt într-un kiosk şi servesc oamenii la geam ori sunt într-o cafenea sau într-unul din multiplele coffee corners Captain Bean din clădirile de birouri, fiecare barista din echipa căpitanului ştie care este rolul său: acela de a trezi oraşul şi de a le da un impuls oamenilor care fac ca lucrurile să se întâmple. Motto-ul nostru nu a fost ales întâmplător: Proud to Wake You Up!
La ora 09:00 începe şedinţa săptămânală cu colegii din upper management. Aceştia dezbat, printre multe altele, strategia de deschidere a noii locaţii Captain Bean, prima în sistem de franciză. De asemenea, se vorbeşte şi despre training-ul oferit noilor angajaţi şi celor doi tineri francizaţi, dar şi despre aspecte operaţionale.
După mai bine de o oră de discuţii, este timpul deciziilor. Se împart sarcinile şi se dau deadline-urile aferente. Se programează peste trei zile o altă întâlnire pentru studierea rapoartelor de vânzări. Fiecare şi-a luat notiţe şi ştie ce are de făcut în următoarele zile.
Laurenţiu pleacă primul, ocupându-se de distribuţie, fiind urmat de Tudor care merge să îşi continue sesiunile de training. Printre altele, astăzi le va vorbi „elevilor” săi despre gradul de măcinare a cafelei, despre igienizarea grupurilor, precum şi despre timpii corecţi de extragere pentru un espresso ca la carte.
Alexandru, responsabilul departamentului de marketing, mai rămâne o jumătate de oră alături de Bogdan, CEO-ul Captain Bean, pentru a pune la punct campaniile pe luna viitoare. Se stabilesc, în linii mari, principalele obiective: se va insista pe produsele noi şi pe deschiderea noii locaţii. Deja a schiţat un plan general, cu peste 12 postări, pe care îl va adapta, când ajunge la birou, pentru Facebook, Instagram şi LinkedIn. Tot la birou se va ocupa şi de înaintarea unor task-uri noi către designer-ul cu care colaborăm, precum şi de negocierea beneficiilor în cadrul mai multor parteneriate viitoare.
Este important de menţionat că Tudor nu este doar trainer şi head barista-ul nostru la Captain Bean, ci şi responsabilul de NPD – New Product Development. În acest context, acesta a venit recent cu două reţete de băuturi calde noi, care vor fi introduse cât de curând în meniu. Alex deja a programat o şedinţă foto pe săptămâna viitoare şi se gândeşte la idei de setup-uri pentru poze, precum şi la o strategie concretă de promovare a acestor băuturi.
Între timp, se face coadă la kiosk-ul nostru din faţa centrului comercial Central. Un grup de mai bine de 10 studenţi vor să îşi ia cafea cu vouchere din Studcard. Dorin, barista-ul de acolo, este obişnuit cu astfel de situaţii. Simultan, la coffee corner-ul Captain Bean din interiorul unuia dintre cele mai mari centre universitare din oraş este pauză între cursuri, iar studenţii vin să se energizeze. De data aceasta, însă, studenţii sunt poftiţi la PumpKream Latte, un produs sezonier nou, foarte bine primit de aceştia.
E trecut deja de ora 16:00, iar Laurenţiu se întoarce la cafeneaua noastră de pe strada Brătianu. Ioana îi face o cafea - ca de obicei, un Americano -, în timp ce acesta dă telefoane şi scrie mail-uri către furnizori şi alţi colaboratori de-ai noştri, pe subiecte ce ţin de partea operaţională a business-ului. După aceea, discută cu colega lui pe seama produselor complementare de la locaţie, pentru a putea să vină cu o strategie în vederea unei mai bune optimizări a stocului pentru săptămânile viitoare.
Profitând de răgazul după-amiezii şi de curiozitatea mare a unor tineri pasionaţi de latte art, colegii noştri le arată acestora cum se fac forme în cafea, lăsându-i după aceea şi pe ei să încerce. Cu multă răbdare, dar cu şi mai multe zâmbete, din crema fină de lapte îşi face apariţia o figură interesantă: să fie o inimă? să fie o frunză? Noi credem că este entuziasmul primei experienţe."
Că tot veni vorba despre entuziasmul primei experienţe, despre experienţa Alinei şi a lui Tudor, cei doi tineri care au intrat deja în echipa Captain Bean, fiind primii francizaţi ai Căpitanului, vă vom spune mai multe în următorul articol. Până atunci, poţi afla mai multe despre franciza Captain Bean aici.
Articole citite
Sărbătorile sunt un imbold pentru a alege o franciză care își dovedește maximul de potențial în aceste perioade de peste an. O astfel de franciză, definită de tradiție și rafinament, este Leonidas.
Imaginează-ți că deții propria cafenea, un loc unde fiecare ceașcă de cafea oferă un moment de bucurie și relaxare clienților tăi. Aceasta este povestea franciza First Cafe.
Franciza Crazy Bubble, cu zecile ei de puncte de desfacere pe tot teritoriul României, este o afacere deja consactată, cu o evoluție impresionantă în cei doar câțiva ani de la lansarea pe piața autohtonă.
Franciza Dogu a devenit o oportunitate semnificativă pentru cei care vor să își deschidă o afacere gastronomică de succes.
Ciorbe și Plăcinte, unul dintre cele mai îndrăgite lanțuri de restaurante din București, a deschis o nouă locație, ca parte a unei strategii de extindere în cadrul comunităților urbane.
Cele mai citite
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Fornetti, una dintre cele mai cunoscute francize din România, care a confirmat calitatea produselor și profitabilitatea încă de la înființare, caută noi parteneri.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari