Sunt căsătorit cu laptopul

Produsul preferat al lui Rumen Radev din meniul Subway este sandwich-ul "Picant Italian".
Marţi
13.11.2012
Acesta este primul răspuns pe care îl dă Rumen Radev, agent dezvoltare Subway în România, când este întrebat cum decurge o zi obişnuită de lucru.
 

Rumen Radev, agent dezvoltare Subway, este din Varna, Bulgaria. În urmă cu un an s-a mutat în Bucureşti pentru a dezvolta împreună cu partenerul său, Ivan Todorov, reţeaua celui mai mare lanţ de restaurante fast-food din lume şi pe piaţa românească. Familia sa a rămas în Bulgaria deoarece antreprenorul în vârstă de 38 de ani are o fetiţă care trebuie să-şi continue studiile. „Eu vorbesc limba română, însă nu foarte bine”, spune Rumen Radev într-o română aproape perfectă, completând că ştie mai multe cuvinte în limba noastră deoarece „este foarte important ca în momentul în care trăieşti într-o ţară străină să cunoşti limba respectivă”.

Cum aţi ajuns agent de dezvoltare al lanţului de restaurante Subway şi ce experienţă aveţi în domeniul antreprenorial?
În cei 17 ani de experienţă în implementarea şi dezvoltarea unor noi produse, dintre care peste cinci în domeniul francizei, am colaborat cu mai multe companii şi francize internaţionale, precum Carlsberg şi ERA Real estate. O persoană care nu are experienţă nu poate deveni agent de dezvoltare pentru nicio reţea de franciză. Am fost proprietarul mai multor companii private, pe care le-am vândut după ce am fost desemnat să dezvolt reţeaua Subway în România, pentru a-mi concentra toate resursele în extinderea lanţului de restaurante. Ca să devii agent agent de dezvoltare trebuie să deţii un restaurant şi să demonstrezi că ai anumite aptitudini. Partenerul meu Ivan Todorov a deschis primul restaurant din Bulgaria, după care a primit drepturile de a dezvolta reţeaua Subway în toată ţara. Am lucrat cu Subway Bulgaria pe partea negocierilor cu francizaţii, iar după 4 ani am deschis aproape 30 de restaurante. Am demonstrat că am avut succes în Bulgaria, astfel am primit responsabilitatea dezvoltării lanţului Subway şi în România.

Aveţi experienţă atât pe piaţa francizei din Bulgaria, cât şi pe cea din România. Cum aţi compara pieţele celor două ţări vecine?
Dacă vorbim despre cunoştintele românilor şi bulgarilor în domeniul francizei pot spune că volumul acestora este cam la acelaşi nivel. Dacă vorbim despre dimensiunile pieţei francize din aceste două ţări, cea din România este de câteva ori mai mare deoarece oferă mai multe oportunităţi de afaceri. De exemplu, piaţa francizei la nivelul Bucureştiului este la fel de mare ca întreaga piaţă din Bulgaria.

Cum decurge o zi de muncă din viaţa unui agent de dezvoltare al celui mai mare lanţ de restaurante fast-food din lume?
Sunt căsătorit cu laptopul deoarece suntem conectaţi continuu cu întreaga reţea de restaurante prin intermediul tehnologiei. Subway a investit mult în acest domeniu pentru a putea lua legătura non-stop cu francizaţii şi pentru a monitoriza activitatea fiecărui restaurant. Ţinem permanent legătura cu francizaţii noştri şi primim rapoarte săptămânale de la aceştia. Aş putea spune că programul meu de lucru are 24 de ore. Dacă vrei să ai succes în afaceri, trebuie să munceşti mult, să fii disciplinat şi să urmezi strategiile pas cu pas. Dacă cineva nu este dispus să investească un volum mare de muncă, nu are rost să-şi deschidă o afacere, fie că vorbim despre o franciză sau despre alt tip de business.

Ce planuri de dezvoltare aveţi pentru reţeaua restaurantelor Subway în România?
Nu-mi place să-mi fac planuri de viitor, însă ceea ce pot să spun este că în prezent, atenţia mea este îndreptată în proporţie de 100% spre Subway. Sunt sigur că acest concept se va dezvolta cu succes şi în România. Din aprilie până în prezent am deschis deja şase restaurante şi vom inaugura cu siguranţă alte trei până la finalul anului, în Bucureşti. Suntem foarte mulţumiţi de realizările noastre de până acum. Iar ceea ce ne încântă şi mai mult este feedback-ul primit din partea clienţilor, prin intermediul paginii www.tellsubway.ro, în care aceştia ne pot împărtăşi experienţa din restaurantele Subway.

(Elena Cărăuşu)

Articole citite

Un concept românesc, franciză de succes /25.09.2025

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.

Plug In Cafe - un concept inovativ de cafenele care se adresează nevoilor unei lumi în continuă mișcare /04.08.2025

We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.

Famous Waffles, deschidere spre parteneriate /06.07.2025

Una dintre cele mai flexible francize gastronomice românești, Famous Waffles, oferă antreprenorilor posibilitatea să i se alăture în condiții deosebit de avantajoase.

Franciza Leonidas, pentru toate anotimpurile /30.06.2025

Când vorbești despre franciza Leonidas, constați că amestecul de rafinament, tradiție și profitabilitate îți oferă tot atâtea argumente pentru a te alătura acestei rețele internaționale.

Marketing inteligent într-o rețea de franciză fast-food /26.05.2025

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.