Cristian Dumitru, Master Francizorul Chipstix, are încheiate în prezent 25 de contracte de franciză, iar anul viitor vrea să ajungă la un număr de 30 de parteneri francizați.

Chipstix-ul preferat al lui Cristian Dumitru este cel cu aromă de Pepper Steak.

Luni
17.12.2012
Un cartof în formă de spirală, un băț de bambus și o aromă pe gustul fiecăruia- acestea sunt ingredientele produsului pe care l-a adus în România Cristian Dumitru, Master Francizor Chipstix.
 

Cristian Dumitru dezvoltă pe piață românească un concept creat de britanicul Gary Barnes: Chipstix- cartoful prăjit, aromat, tăiat în formă de spirală și pus pe un băț de bambus. ”Am aflat despre acest concept de la un prieten stabilit în Marea Britanie. Inițial trebuia să deschidem împreună această afacere în România, însă el a renunțat”, povestește Cristian Dumitru, Master Francizorul Chipstix pentru România. Primul punct de vânzare Chipstix a fost deschis în noiembrie 2009, la aproximativ doi ani după ce Cristian Dumitru obținea diploma de absolvire a unui master în administrarea afacerilor din cadrul Universității Politehnica din București. Astfel, în parcul Herăstrău din Capitală apare primul Chipstix, folosit atât ca instrument de marketing, cât și ca centru de instruire pentru francizați.

Care este părerea dumneavoastră despre o afacere în franciză și ce recomandări aveți pentru persoanele interesate să-și deschidă o afacere în franciză?
Afacerea în franciza este bună pentru că nu trebuie sa reinventăm roata de fiecare dată. Odată ce altcineva s-a gândit la un lucru și a avut succes în domeniu, consider că pentru o anumita sumă, merită să adaptez acel concept de succes și să nu-mi bat capul cu costuri mult mai mari de cercetare– dezvoltare. Clienții mei au ales această afacere pentru că au beneficiat de brand-ul Chipstix, de know-how și nu în ultimul rând de sprijinul meu pe întreaga perioadă de derulare a contractului. Le recomand persoanelor interesate de franciza Chisptix să-și întocmească un plan de afaceri corect și să aleagă cu atenție zona în care vor amplasa punctul de vânzare.

Cât investește un viitor francizat într-o franciză Chipstix?
Suma de pornire este foarte mică în comparatie cu suma de intrare în alte francize. Practic se plătesc produsele care vor fi revândute clienților- 6.000 de bețe de bambus, 18 kilograme de sare aromatizată- câte un kilogram pentru fiecare aromă, și produsele necesare desfașurării afacerii: solnițe, lista de preț și de meniu, un tricou brodat și eventual o friteuză. Taxa de franciză este de 0,07 eurocenți/chipstix, adică de 420 de euro. Suma totală pe care o plătește un francizat pentru a se alătra rețelei se ridică la 1.200 euro, însă la 6.000 de Chipstix-uri vândute francizatul încasează 5.000-6.000 de euro, adică de peste 5 ori mai mult față de cât investește inițial.

(E.C.)

Articole citite

Un concept românesc, franciză de succes /25.09.2025

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.

Plug In Cafe - un concept inovativ de cafenele care se adresează nevoilor unei lumi în continuă mișcare /04.08.2025

We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.

Famous Waffles, deschidere spre parteneriate /06.07.2025

Una dintre cele mai flexible francize gastronomice românești, Famous Waffles, oferă antreprenorilor posibilitatea să i se alăture în condiții deosebit de avantajoase.

Franciza Leonidas, pentru toate anotimpurile /30.06.2025

Când vorbești despre franciza Leonidas, constați că amestecul de rafinament, tradiție și profitabilitate îți oferă tot atâtea argumente pentru a te alătura acestei rețele internaționale.

Marketing inteligent într-o rețea de franciză fast-food /26.05.2025

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.