Primul francizat Subway: ”Vreau să mai deschid încă un restaurant”
                                                                        10 aprilie 2012. Întreaga presă scria despre deschiderea primului restaurant Subway din România. Un concept pe care unii români îl știau de peste granițe, dezvoltat pe piața locală de un fost bancher, Cristian Ștefănescu. La un an de la inaugurare am vorbit cu tânărul antreprenor care ne-a adus celebrele Sub-uri (sandvișuri) în Capitală și am aflat ce shimbări a adus în viața primului francizat din țara noastră cel mai mare lanț de restaurante din lume.
”Acum am mult mai multe responsabilități care implică foarte multă muncă”, spune Cristian Ștefănescu. ”Ca francizat nu te ocupi doar de partea administrativă a restaurantului; sunt zile în care trebuie să-i servești și pe clienți. Sunt mulțumit că mi-am creat aici o echipă de încredere și că avem deja un număr considerabil de clienți fideli”.
Cristian a ales Subway dintr-un motiv foarte simplu: ”Sunt fan sandvișuri, iar Subway îmi oferă o mulțime de opțiuni prin care mi-l pot prepara, începând de la mărimea pâinii: mică, medie, mare, gigant, până la restul ingredientelor”. În momentul în care a hotărât să se alăture rețelei Subway, Cristian cunoștea termenul de franciză doar din cursurile de la facultate și de pe internet. Pasiunea sa pentru sandvișuri și succesul de care se bucură Subway la nivel internațional, în cele peste 37.000 de restaurante, dar și sprijinul venit din partea francizorului l-au convins pe tânărul antreprenor să înainteze toate demersurile pentru a fi parte din acest business.
După ce a asistat la o prezentare a francizei la București, Cristian a depus un plan de afaceri la Subway. Următorul pas a fost un interviu în Bulgaria, țară unde erau deja deschise circa 30 de restaurante. Interviul a decurs bine, astfel că antreprenorul a fost trimis la un training în Statele Unite ale Americii. Întors în România, Cristian a implementat planul de busines, iar pe 10 aprilie 2012, în Piața Victoriei din București, o zonă cu un trafic pietonal intens, inaugura primul restaurant Subway din țara noastră.
Surpriza de la inaugurare
Sintagma potrivit căreia statul încearcă uneori să pună bețe în roate tinerilor antreprenori s-a aplicat și în cazul lui Cristian Ștefănescu. ”Primul control din partea autorităților statului a avut loc chiar în ziua inaugurării, pe 10 aprilie."
Într-o zi normală de lucru, programul lui Cristian începe la ora 9:00 și se încheie la 17:00-18:00. Înainte de a veni la restaurantul din Piața Victoriei, antreprenorul acordă o scurtă perioadă de timp și celuilalt business pe care îl deține, ejucarii.com, un site care comercializează jucării. De altfel, ca și în cazul Subway, și acest business a fost pornit tot din pasiune, de data aceasta pentru una dintre cele mai îndrăgite persoane din viața lui Cristian, copilul său. ”Am găsit câteva jucării foarte interesante în străinătate și m-am gândit să le aduc și la noi, atât pentru copilul meu, cât și pentru ceilalți copii din România. ”
”Vreau să mai deschid încă un restaurant”
Cristian Ștefănescu deține franciza pentru restaurantul Subway din Piața Victoriei, iar împreună cu un fost bancher, Constantin Degeratu administrează Subway  Cocor.  Ține legătura și are întâlniri frecvente atât cu ceilalți francizați ai rețelei, cât și cu agentul de dezvoltare Subway pentru România, Rumen Radev.  Dovada că antreprenorul este mulțumit de alegerea pe care a făcut-o o reprezintă planurile acestuia: ”Vreau să mai deschid încă un restaurant, probabil în 2013.” L-am întrebat pe Cristian cât și-a recuperat din investiția inițială la un an de la inaugurare, însă ținând cont că în general reprezentanții lanțului Subway nu oferă cifre, ne-a putut spune doar că investiția într-un restaurant este amortizată în circa 5-7 ani de la deschidere. 
Sfatul pe care îl oferă Cristian persoanelor interesate să se alăture rețelei Subway este simplu și aplicabil și pentru alte afaceri: ”Dacă vreți să vă meargă bine, implicați-vă în totalitate în business și fiți pregătiți pentru foarte multă muncă”.
(E.C.)
                                Articole citite
                                             
                                                Franciză pregătită de Halloween
                                                /27.10.2025
                                            
                                            Halloween, o sărbătoare așteptată de milioane de oameni, este pentru ciocolateriile Leonidas un prilej de a pune la dispoziția francizaților produse unice, care aduc clienților lor o savoare unică, dar și bucurie.
Franciza Plug In Cafe, construitǎ din pasiunea pentru cafea a Alka Group, este un concept inovativ. Mirel Ciorogariu, un francizat de succes, ne povestește despre avantajele acestui business.
Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.
Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.
We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.
Cele mai citite
                                             
                                                La Plăcinte, înainte!
                                                /28.11.2016
                                            
                                            Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Când pleci la drum, știi cum se calculează valoarea reală a unei investiții în franciză? Aspiranții ar trebui să știe ceva mai mult despre verificarea sustenabilității costurilor.
DPD România, companie de curierat care se dezvoltă în sistem de franciză, a anunțat afaceri în creștere pentru primul semestru al anului.
Culoarea hainelor pe care le purtăm ne poate influenţa succesul sau insuccesul în afaceri.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari