Cartofii prăjiți la un nou nivel
Cu toate că denumirea lor ne duce cu gândul la plajele din Miami, Valentin Ștefănescu a găsit pentru prima oară conceptul Surf'n'Fries în Croația. Mai exact în orașul Split, unde se afla în interes de afaceri. Nu știa însă că aici va găsi și afacerea pe care o căuta de ceva timp împreună cu alți doi parteneri: un nou concept care să fie dezvoltat pe piața din România. ”În drum spre hotel am observat foarte mulți oameni plimbându-se pe stradă și mâncând cartofi prăjiți din niște ambalaje foarte interesante”, povestește Valentin. ”Mi s-a făcut poftă și am căutat restaurantul. La coadă erau oameni de toate vârstele. Mi-a plăcut absolut tot: modalitatea de servire, gustul produselor, multitudinea de sosuri, ambalajul frumos. Însă ce m-a încântat cel mai mult a fost conceptul în sine: îți cumperi cartofi delicioși pe care îi poți mânca în timp ce te plimbi cu prietenii, mergi sau te întorci de la serviciu. Mai mult decât atât, în același ambalaj poți combina un meniu întreg: cartofi, sosuri, nuggets/aripioare și suc. Acest concept nu exista în România, așa că am decis să îi contactez pe cei de la Surf'n'Fries”.
Cum au decurs discuțiile cu deținătorii brand-ului Surf'n'Fries?
După ce i-am contactat, i-am vizitat de mai multe ori la restaurantul lor din Rijeka, un oraș destul de mic în comparație cu Bucureștiul, cu puțin peste 100.000 de locuitori. Am rămas plăcut surprins când am văzut că fluxul de clienți în restaurant era continuu, indiferent de momentul zilei. Am negociat cu ei și am reușit să semnăm acest contract pentru România. Practic, suntem master francizori și cine dorește să-și deschidă un restaurant ne poate contacta.
Primul Surf'n'Fries a fost deja deschis în zona Piața Unirii din Capitală. Ce produse pot comanda clienții la Surf'n'Fries?
Produsul nostru principal este acest cartof prăjit, cu sosuri la alegere - sunt 15 în total- la care se pot adăuga: nuggets de pui, aripioare (barbeque, hot, provençal), chili & cheese nuggets, broccoli & cheese nuggets, mozzarella sticks. Vrem însă să ne poziționăm corect, mai exact să apărem astfel în concepția clientului: ”La Surf'n'Fries găsești cei mai buni cartofi din România, cu o gamă variată de sosuri”. Cartofii sunt împărțiti în două segmente: belgieni - cei clasici pe care îi cunoaște toată lumea, care sunt deja în fast-food-uri, și cartofii Surf'n'Fries, care sunt, bineînțeles, speciali. Practic, în mod clar clienții optează pentru acești cartofi pentru că sunt diferiți de ceilalți și, din punctul meu de vedere, nu suportă comparație. Sunt mai mari, sunt mai crocanți, sunt mai gustoși și nu se usucă în timp. Pot fi mâncați și puțin mai târziu. Recomandăm însă ca produsele să fie servite imediat dupa ce au fost preparate. În restaurantul nostru regulile sunt foarte stricte. Orice produs care nu este cumpărat în primele 10 minute de la preparare nu mai este oferit clientilor.
Prețul cartofilor Surf'n'fries variază în funcție de dimensiune: 4,95 Ron pentru o porție mică de cartofi, cu sos inclus și 9,95 Ron pentru o porție mare de cartofi, cu două sosuri incluse. După cum am zis deja, avem 15 sosuri, 3 clasice: muștar, ketckup și maioneză, iar celelalte 12 sunt preparate de noi aici, după o rețetă specială. Pentru că vorbim totusi despre un fast-food, clienții pot alege și un meniu complet. De exemplu, o porție mare de cartofi, două sosuri la alegere, 5 aripioare și o băutură răcoritoare costă 19,95 Ron.
Ce v-a determinat să alegeți o franciză?
Căutam împreună cu ceilalți doi asociați un concept care să nu existe în România. Există însă și riscuri pentru această situație: afacerea poate să meargă sau să nu meargă. Nu există cale de mijloc. Românii sunt însă deschiși la nou și suntem o țară în care se consumă foarte mulți cartofi. În restaurantele noastre, la garnituri găsim orez și restul, cam 90% , cartofi: nature, pai, la cuptor, cu rozmarin etc. Asta m-a făcut să cred că Surf'n'Fries poate funcționa în România. Evident, mi-am luat o marjă de timp pentru că, deși sunt deschiși la nou, românii sunt și puțin temători. Ne va trebui ceva timp să educăm publicul și oamenii să înceapă să aibă încredere și să iasă din restaurant cu acel ambalaj, care, din punctul meu de vedere, este deosebit și foarte practic. Produsul este take away - pur și simplu îl iei și îl mănânci pe stradă, însă el poate fi servit și în restaurant. Important e că oamenii vin, cumpără și se reîntorc. Următorul pas este să creștem.
Cum v-ați propus să decurgă această creștere, respectiv ce obiective v-ați fixat pentru perioada următoare?
În acest moment ne bucurăm că am reușit să deschidem primul nostru restaurant. Abia după ce deschizi primul restaurant vezi exact care sunt cerințele clienților: ei îți furnizează idei, soluții și îți identifică problemele. Franciza e franciză, însă populația din diferite colțuri ale Europei nu este aceeași. Celor care vor să cumpere acest concept de la noi le dau urmatorul sfat: nu este bine să te grăbești într-un astfel de business, mai ales în condițiile în care vorbim despre dezvoltarea unui concept nou. Ne propunem un număr de 3 restaurante în zone importante din Capitală și două unități mobile pe litoral. Cu aceste rulote complet utilate ne vom plimba pe tot litoralul și vom fi prezenți la diferite evenimente.
Cum funcționează unitățile mobile? Acordați franciză și pentru acestea?
În momentul în care îți deschizi un astfel de lanț de restaurante este ideal să ai un spațiu mai mare pe care să-l folosești ca centru logistic, urmând ca celelalte să se alimenteze de aici. În această franciză există posibilitatea unor unități mobile, de dimensiuni reduse, și a unor rulote destul de mari, complet utilate pentru crearea propriu zisă a produselor. Sunt de fapt mini-restaurante care arată foarte bine. Recomandat e să ai o locație fixă, însă acordăm franciză și pentru o unitate mobilă sau o rulotă, iar în funcție de opțiunile sale, partenerul își poate deschide ulterior o locație fixă. Căutăm în continuare spații. E foarte greu să găsești un spațiu într-o zonă premium cum e cea de aici, de la Unirii. Vrem să ne poziționăm destul de bine și să nu ne supraglomerăm, dar să acoperim zonele și pasajele acoperite, Centrul Vechi, Piața Romană. Pentru viitor, avem în vedere și spațiile din centre comerciale și mall-uri.
(E.C.)
Articole citite
Sărbătorile sunt un imbold pentru a alege o franciză care își dovedește maximul de potențial în aceste perioade de peste an. O astfel de franciză, definită de tradiție și rafinament, este Leonidas.
Imaginează-ți că deții propria cafenea, un loc unde fiecare ceașcă de cafea oferă un moment de bucurie și relaxare clienților tăi. Aceasta este povestea franciza First Cafe.
Franciza Crazy Bubble, cu zecile ei de puncte de desfacere pe tot teritoriul României, este o afacere deja consactată, cu o evoluție impresionantă în cei doar câțiva ani de la lansarea pe piața autohtonă.
Franciza Dogu a devenit o oportunitate semnificativă pentru cei care vor să își deschidă o afacere gastronomică de succes.
Ciorbe și Plăcinte, unul dintre cele mai îndrăgite lanțuri de restaurante din București, a deschis o nouă locație, ca parte a unei strategii de extindere în cadrul comunităților urbane.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Europa a fost întotdeauna un etalon în privința modei, iar astăzi sunt multe francize de îmbrăcăminte care oferă creativitate, calitate și o afacere de succes.
La 20 de ani și-a făcut propria cafenea "5 to go" cu banii cu care ar fi trebuit să-și cumpere prima mașină
Sistemele de franciză pot fi clasificate în moduri variate, în funcție de anumite caracteristici, dar ele sunt fundamental diferite în funcție de 3 criterii.
Dacă vrei să ai o afacere la cheie, cu un istoric bazat pe realitatea economică românească și cu rezultate demonstrate, franciza Wash Shoes este soluția optimă.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari