Salad Box – un pariu câștigat
Salata nu este un preparat nou, cu siguranță. Potrivit istoricilor, grecii antici și romanii făceau pansamente pe bază de ulei și diverse legume. Poetul Virgil descrie o salată rustică ca fiind preparată din ierburi, oțet și brânză. Uleiul de măsline aromat cu oregano, foarte folosit la prepararea salatelor, a fost descoperit într-un naufragiu vechi de 2400 de ani, în Marea Egee.
În ciuda rădăcinilor sale străvechi, sectorul de business dedicat salatelor, în România, nu a fost până în urmă cu câțiva ani atât de dinamic cum este în prezent. Povestea Salad Box a început în 2011, când Dan Isai a avut idea de a le oferi românilor posibilitatea de a adopta un stil de viață bazat pe o alimentație sănătoasă. A fost un pariu pe care Dan Isai l-a făcut împreună cu trei prieteni apropiați: Radu Lupaș, Daniel Lar și Vlad Lupaș. Apelând la fondurile unui prieten investitor, în aprilie 2012, au deschis primul restaurant Salad Box în Cluj-Napoca, al doilea oraș ca mărime din România. Salatele lor au devenit în scurt timp atât de populare încât, într-un singur an, au deschis alte 12 restaurante. Din 2013, Salad Box a dezvoltat sistemul de franciză, bazat pe proceduri clare și un model de business scalabil, ceea ce a permis extinderea rapidă a afacerii la nivel național și internațional.
După 7 ani de activitate și, ținând cont de ritmul accelerat de expansiune a rețelei de restaurante, putem spune că business-ul Salad Box a creat un nou trend pe piața românească. “Clienții noștri sunt formați în proporție de 80% din persoane cu vârste între 20 și 35 de ani, care lucrează în corporații” – declară reprezentanții companiei. Este mai mult un business de nișă, dedicat unui grup destul de specific de oameni care își doresc să mănânce sănătos.
Până acum au fost deja deschise 70 de locații, dintre care 10 se află în București, situând brand-ul pe locul 3 în România, pe segmentul de locații cu servire rapidă, după McDonald’s și KFC. Dar viziunea antreprenorilor nu s-a oprit la nivelul României astfel încât, conform declarațiilor acestora, lanțul restaurantelor Salad Box s-a extins și in Ungaria, Germania, Bulgaria, Algeria, Londra, New York și Miami, însă este în plan deschiderea de restaurante și pe alte piețe internaționale cum ar fi Dubai, India, Canada. Dezvoltarea accelerată a rețelei de franciză, bazată pe principii sănătoase, pune accent atât pe calitatea produselor, cât și pe cea a serviciilor.
În concluzie, sunt câteva lecții pe care le putem învăța de la Salad Box și anume: să avem încredere în instinctul propriu, să nu ezităm să credem în visul pe care îl avem și să găsim acel investitor care să ne sprijine în dezvoltarea afacerii. Desigur, o afacere în franciză, cum este și Salad Box, care și-a dovedit deja succesul, îți oferă în plus siguranța investiției, prin acces la know-how-ul francizorului și sprijin pe tot parcursul dezvoltării afacerii. O altă lecție pe care o putem asimila se referă la echipă. O echipă bună va da întotdeauna valoare afacerii și va crea o fundație solidă pentru dezvoltarea ulterioară. Și iată că business-ul se poate face și în familie sau cu prietenii, așa cum o demonstrează Salad Box, atâta timp cât se bazează pe principii sănătoase, respect și încredere. Și cea de-a treia lecție pe care am desprins-o din povestea Salad Box este legată de ritmul accelerat de dezvoltare, care are la bază sistematizarea business-ului. Doar prin această sistematizare, prin crearea unor proceduri de lucru clare și coerente, se poate dezvolta o rețea de franciză care să funcționeze de la sine. Ne-am obișnuit să vedem brand-uri din afară, mai ales din America, care își dezvoltă rețele de franciză în România. Dar iată că vorbim, de data aceasta, de un brand românesc care a spart barierele locale și s-a extins în multe țări, într-un timp foarte scurt. Și acest lucru nu ar fi fost posibil fără un sistem de franciză elaborat ca la carte, duplicabil și profitabil.
Articole citite
Franciză pregătită de Halloween
/27.10.2025
Halloween, o sărbătoare așteptată de milioane de oameni, este pentru ciocolateriile Leonidas un prilej de a pune la dispoziția francizaților produse unice, care aduc clienților lor o savoare unică, dar și bucurie.
Franciza Plug In Cafe, construitǎ din pasiunea pentru cafea a Alka Group, este un concept inovativ. Mirel Ciorogariu, un francizat de succes, ne povestește despre avantajele acestui business.
Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.
Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.
We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.
Cele mai citite
La Plăcinte, înainte!
/28.11.2016
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Când pleci la drum, știi cum se calculează valoarea reală a unei investiții în franciză? Aspiranții ar trebui să știe ceva mai mult despre verificarea sustenabilității costurilor.
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Grupul spaniol de modă Inditex a înregistrat în anul 2012, în România, afaceri de peste 150 milioane de euro.
O analiză din perspectiva juridică a cadrului legislativ ce reglementează franciza în România poate fi foarte utilă în ceea ce privește prevenirea problemelor de drept ce se pot ivi pe parcursul derulării raporturilor de franciză.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari