Franciza Captain Bean
Dacă în primul articol am aflat care au fost începuturile demarării business-ului și cum a decurs activitatea din 2014 și până în prezent, astăzi vom discuta cu Bogdan Pandea, fondatorul Captain Bean, ce presupune achiziționarea unei francize și care este prognoza acestuia despre piața cafenelelor pentru următorii 5 ani.
Cum ați decis că este momentul să lansați sistemul de franciză pentru cafeneaua Captain Bean?
Toată dezvoltarea noastră a fost organică, datorită cererilor constante ale clienţilor, diferitelor invitaţii de a merge cu cafea să trezim lumea la evenimente etc. Încă din primul an am primit solicitări de a vinde francize, dar cumva pe-atunci nu înţelegeam ce presupune acest lucru şi simţeam că nu este încă momentul. Odată cu trecerea timpului ne-am dezvoltat, am reuşit să definitivăm proceduri, să stabilim furnizori stabili ş.a.
Oportunitatea de a dezvolta brand-ul Captain Bean în sistem de franciză am văzut-o cu alţi ochi în momentul în care am realizat că am alături o echipă puternică şi parteneri de seamă. Alături de aceştia ştiu că avem toate resursele necesare pentru a face ca totul să se întâmple controlat şi eficient.
Vizați anumite orașe în prima fază de expansiune a rețelei de franciză sau nu aveți preferințe din acest punct de vedere?
Oraşele în care vrem să ne dezvoltăm sunt, în principiu, Timişoara, Braşov, Iaşi, Oradea, dar şi alte oraşe cu o populaţie de peste 50.000 de locuitori. Este important, totuşi, ca oraşele respective să fie centre universitare, dar să aibă şi un potențial de dezvoltare antreprenorial.
Când se vorbește despre domeniul HoReCa, în special în București, cele mai multe reproșuri sunt aduse serviciilor, nu neapărat preparatelor, ambianței sau prețurilor. De ce credeți că se întâmplă acest lucru și care ar fi măsurile pe care le-ați lua pentru a contracara practicile sau comportamentele nedorite din partea angajaților? Considerați că sistemul de franciză în sine elimină acest inconvenient pentru că francizații înșiși sunt prezenți în locație și pot monitoriza mai bine activitatea angajaților proprii, în beneficiul întregii rețele de franciză?
Într-adevăr, principala eroare în orice sistem este eroarea umană. Oriunde ai merge în lumea aceasta să bei o cafea este la fel de important sau poate chiar cel mai important modul în care eşti servit şi relaţia pe care reuşeşti să o creezi cu persoana care îţi face şi/sau îţi serveşte cafeaua. Din fericire pentru noi, crescând organic într-un oraş foarte pretenţios din punct de vedere al servirii, am avut multe de învăţat. Este cunoscut faptul că, mai ales în Ardeal, relaţiile reprezintă cel mai important aspect pe segmentul de tip business to consumer. După mai bine de cinci ani de experienţă în domeniu, ne-am dat seama că, fără o constantă în ceea ce priveşte calitatea servirii, nu am fi reuşit să ne dezvoltăm şi să rămânem pe piaţă atât de mult timp.
Un aspect important în vederea unei bune dezvoltări a francizei este selecţia viitorilor francizaţi. Aceştia, asemeni viitorilor angajaţi, trebuie să aibă, înainte de toate, cei şapte ani de-acasă. Este important să ai oamenii potriviţi pentru fiecare post, însă primul lucru pe care îl căutăm la partenerii şi angajaţii noştri este bunul simţ.
Suntem conştienţi, totuşi, că vor exista şi persoane care poate nu se vor potrivi întocmai cu acest model propus de noi. Avem mereu urechile ciulite şi ochii aţintiţi asupra fiecărei păreri a oricărui client şi încercăm mereu să le aducem acestora cele mai bune experienţe. Suntem genul de afacere care este deschisă la comentariile de orice fel ale clienţilor noştri, căci, doar ascultându-le „of-urile”, putem şti unde greşim şi unde este loc de mai bine. Lucrăm, de asemenea, să îmbunătăţim procesul de selecţie a angajaţilor. Dacă vine vorba de angajaţii viitorilor noştri parteneri, cu siguranţă vom avea grijă să îi facem să înţeleagă care au fost lucrurile care nu s-au potrivit şi să îi ajutăm să înveţe din greşeli.
Ce ne puteți spune despre sortimentul care va fi oferit clienților în locațiile francizate? În ce constă și cu ce se diferențiază de cel al concurenților? Va fi identic cu cel din locațiile proprii din Cluj-Napoca?
În principiu, aceleaşi produse pe care le comercializăm în prezent, în Cluj-Napoca, vor fi comercializate şi de către francizaţii noştri, în oraşele lor. Produsul nostru principal este – evident – cafeaua, aşa-numitul Blend al Căpitanului. Vom oferi toată gama de băuturi calde şi reci, de la espresso la flat white şi până la Cold Brew Tonic pentru zilele de vară. Ne mândrim cu produsele complementare (mixurile nutritive de fructe şi nuci, batoanele de ovăz şi produsele proaspete de patiserie) suficient de mult încât să insistăm să fie vândute şi în viitoarele locaţii.
Ne-am dat silinţa să alegem cele mai bune (din punct de vedere al calităţii, preţului, diversităţii etc.) produse care să vină în sprijinul cafelei atunci când vine vorba de dimineţi agitate în care nu reuşeşti să mănânci ceva acasă.
Există un profil ideal al francizatului? Care sunt criteriile de selecție a acestora?
Cum am mai spus şi înainte, la o întrebare precedentă, proba eliminatorie constă în bunul-simţ. Îl ai – devenim parteneri şi colaborăm; nu îl ai – nicio problemă, încercăm în altă parte. Mai apoi, este important să fim pe acelaşi “vibe” şi să ne dorim acelaşi lucru: să oferim oamenilor care fac lumea să se mişte şi lucrurile să se întâmple o cafea bună şi la un preţ acceptabil, alături de o servire ca la carte, într-un ambient plăcut. Ne dorim oameni serioşi şi cu viziune, harnici şi dornici de provocări noi.
Ce schimbări majore credeți că vor fi pe piața cafenelelor din România în următorii 5 ani?
Din punctul meu de vedere, în următorii cinci ani va fi aplicată un fel de corecţie a preţului în industria cafelei. Spun asta deoarece uneori, în special în cazul cafenelelor de specialitate, preţul cafelei este greu accesibil pentru publicul larg. O altă problemă pe care o văd este latura de digitalizare a întregului proces de producţie şi interacţiune. Din acest motiv facem paşi spre a duce cât mai mult direcţia de vânzare şi fidelizare în digital, păstrându-ne, în acelaşi timp, atenţia pe barista şi pe măiestria lui. În următorii 5 ani cu siguranţă acest domeniu va ajunge la o maturitate care să forţeze cumva toate cafenelele să ridice standardele din punct de vedere al brandingului, al servirii, dar şi al profitabilității.
Mai multe informații privind franciza Captain Bean se regăsesc în oferta de franciză, disponibilă mai jos.
Articole citite
Sărbătorile sunt un imbold pentru a alege o franciză care își dovedește maximul de potențial în aceste perioade de peste an. O astfel de franciză, definită de tradiție și rafinament, este Leonidas.
Imaginează-ți că deții propria cafenea, un loc unde fiecare ceașcă de cafea oferă un moment de bucurie și relaxare clienților tăi. Aceasta este povestea franciza First Cafe.
Franciza Crazy Bubble, cu zecile ei de puncte de desfacere pe tot teritoriul României, este o afacere deja consactată, cu o evoluție impresionantă în cei doar câțiva ani de la lansarea pe piața autohtonă.
Franciza Dogu a devenit o oportunitate semnificativă pentru cei care vor să își deschidă o afacere gastronomică de succes.
Ciorbe și Plăcinte, unul dintre cele mai îndrăgite lanțuri de restaurante din București, a deschis o nouă locație, ca parte a unei strategii de extindere în cadrul comunităților urbane.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
La 20 de ani și-a făcut propria cafenea "5 to go" cu banii cu care ar fi trebuit să-și cumpere prima mașină
Un concept foarte cunoscut de americani, care se extinde în Vestul Europei dar care a început să stârnească interesul și în regiunea noastră, este cel de franciză care se ocupă cu închirierea de rochii și costume.
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari