Marţi
09.07.2019
“Căpitanul dimineților” dă start circuitului național, căutând parteneri pentru franciză în Oradea, Iaşi, Constanţa, Timişoara şi Braşov.
 

CAPTAIN BEAN este unul dintre cele mai cunoscute şi apreciate lanţuri de coffee shop-uri TO GO din Cluj-Napoca și nu doar pentru cafeaua delicioasă și serviciile  ireproșabile, ci și pentru implicarea în proiectele comunității și susținerea acestora prin sponsorizări generoase. Până în acest moment, Captain Bean a sponsorizat peste 100 de evenimente, printre care putem menționa TEDx, Business Days şi Elite Business Woman, colaborând cu peste 20 de ONG-uri.

Captain Bean oferă ca produs principal cafeaua, însă diversifică opţiunile consumatorilor cu produse complementare, oferind un mix care va fi valabil şi pentru rețeaua de franciză.

Pe parcursul verii anului 2019, Captain Bean va deschide 3 locaţii noi în Timişoara, Cluj-Napoca şi Braşov, fiind în același timp în căutare de parteneri pentru franciză mai ales în Oradea, Iaşi, Constanţa, Timişoara şi Braşov, însă sunt deschişi şi la solicitări venite din alte oraşe.

Astăzi vorbim cu Bogdan Pandea, fondatorul brand-ului Captain Bean, care ne împărtășește, printre altele, cum s-a hotărât să demareze acest business și care au fost provocările întâmpinate pe parcursul dezvoltării afacerii:

De unde sau de la cine ați învățat cum să gestionați activitatea într-o cafenea și cum v-a venit ideea de a deschide prima cafenea?

Ideea de a începe această afacere mi-a venit în timp ce participam la un curs dedicat antreprenorilor. Aveam, pe-atunci, 22 de ani. Acolo am realizat, mai ales pe baza feedback-ului primit la concursul de business plans, că voi putea avea viaţa pe care mi-o doresc doar dacă devin antreprenor. A urmat o perioadă cam de un an şi jumătate în care am învăţat cele necesare bunei gestionări a unei afaceri. Dezvoltarea şi gestionarea activităţilor a venit în mod organic. Am început cu doi angajaţi şi o locaţie. Fluxul de bani, marfă şi costurile reale ale afacerii le-am înţeles rapid. După cinci luni, am reuşit să deschid o a doua locaţie Captain Bean. Acolo nu am făcut nimic altceva decât să multiplic sistemul existent. Am început să notez micile proceduri pe care le făceam astfel încât să îmi pot învăţa mult mai repede şi într-un mod mai eficient colegii ce anume au de făcut în fiecare situaţie.

Cum ați decis să alegeți conceptul de căpitan al dimineților” și ce v-a determinat să mergeți pe această direcție, ținând cont de faptul că primele cafenele sunt deschise la Cluj-Napoca?

Numele Captain Bean a venit după multe sesiuni de brainstorming. A fost singurul care a reuşit să aibă legătură atât cu mine (şi cu tatăl meu, acesta lucrând în armată), cât şi cu domeniul cafelei. Căpitanul este un personaj, nu doar un nume. Motto-ul nostru e Proud to wake you up!, căci Captain Bean îi cinsteşte pe toţi cei care se trezesc dimineaţa şi fac lumea să se mişte şi lucrurile să se întâmple. Conceptul este dedicat tuturor celor care au nevoie de un boost de energie dimineaţa şi cafeneaua lor este, cumva, în oraş, căci noi ne axăm pe segmentul coffee to go. Dacă stăm bine să ne gândim, fiecare dintre noi suntem, într-un fel sau altul, căpitani şi contribuim activ la tot ce există în jurul nostru.

Cât de mult considerați că vă ajută internetul sau, mai bine spus, rețelele de social media, în acest domeniu?

Foarte mult. Fără expunere în locurile unde se află în mod constant clienţii noştri nu avem cum să ajungem să creştem şi să fim apreciaţi de cei care ne urmăresc şi ne savurează produsele. Asta fiindcă majoritatea clienţilor noştri sunt tineri şi, evident, foarte activi pe reţelele de socializare. Totuşi, noi preferăm abordarea umană a cafelei, să-i spunem aşa. Acest lucru implică generarea de conţinut prin care îl punem în centrul atenţiei pe omul din spatele tejghelei şi pe persoana pe care noi o servim. Şi, urmărind cifrele (număr de like-uri la pagina de Facebook, număr follower-i Instagram, story-uri făcute de clienţii noştri, engagement-ul în sine la postări, etc.) putem spune că facem ceea ce trebuie făcut şi o facem chiar bine.

Câți clienți ați servit în cei peste 5 ani de activitate, în cele 8 cafenele deschise până acum? Care sunt categoriile de clienți pe care le vizați?

Este greu să spunem un număr exact, însă cred că ajungem lejer la 1.500.000 de cafele vândute, fără a lua în calcul cafelele făcute la diferitele evenimente sau sponsorizările efectuate în mai bine de 5 ani de activitate. E de remarcat, însă, faptul că din acest număr, marea majoritate a cafelelor au fost preparate pentru aceiaşi clienţi recurenţi care vin în fiecare dimineaţă la locaţiile noastre. Avem 4 tipuri de locaţii Captain Bean, fiecare dedicată aproape în exclusivitate unei anumite categorii de clienţi: cafenea, office barista coffee point, kiosk şi stand mobil pentru evenimente. Cafenelele şi kioskurile sunt amplasate în zonele aglomerate cu trafic pietonal intens, în imediata proximitate a unităţilor de învăţământ. Locaţiile de tip office barista se află în interiorul clădirilor de birouri, având ca scop energizarea segmentului corporate. În fine, event barista este un concept dezvoltat încă din primul an de activitate, care se concentrează pe oferirea unui coffee break inedit şi eficient în cadrul diferitelor evenimente.

Întorcându-ne la anul 2014, căci acesta este anul în care ați deschis prima cafenea, care au fost cele mai mari provocări profesionale pe care le-ați avut de atunci și până în prezent?

Când începi o afacere cred că este necesar să ai în minte următorul lucru: de unul singur nu o să reuşeşti să creşti. De aici vine provocarea cea mai mare: oamenii din echipa noastră. Când mă refer la provocare, vreau să pun accentul pe fidelizarea colegilor mei şi - cel mai important aspect – pe dezvoltarea lor ca profesionişti în domeniu. Fiind tânăr, mi-a fost greu să mă implic în dezvoltarea lor, având puţină experienţă şi fiind şi de aceeaşi vârstă cu colegii mei. Totuşi, pe măsură ce timpul a trecut şi rezultatele noastre ca echipă au crescut, au început să vină solicitări de angajare datorită nouă şi a faptului că punem accentul pe dezvoltarea angajaţilor. Lumea apreciază energia şi cultura noastră. Într-un domeniu atât de agresiv în care angajaţii pleacă de la o zi la alta, mă mândresc cu faptul că lucrez în continuare cu primii mei 3 colegi de acum 5 ani. Mai mult decât atât, chiar recent am făcut un calcul şi ne putem lăuda cu faptul că, în medie, un angajat de-al nostru continuă să lucreze la Captain Bean nu o vară, ci mai bine de un an şi jumătate. Consider că toate celelalte provocări se pot rezolva uşor, dacă ai oameni potriviţi în echipă şi reuşeşti să îi menţii alături de tine.

Săptămâna viitoare vom afla tot de la Bogdan Pandea cum a luat decizia de a franciza afacerea, care este sortimentul specific unei locații în franciză și profilul francizatului pe care îl caută, dar și ce estimează că se va întâmpla pe piața cafenelelor în următorii ani.

 


Echipa este motorul afacerii / "Într-un domeniu atât de agresiv în care angajaţii pleacă de la o zi la alta, mă mândresc cu faptul că lucrez în continuare cu primii mei 3 colegi de acum 5 ani." - declară Bogdan Pandea.
Business Development Manager