Nastja Verdink, creatoarea francizei “Hov Hov”
Nastja Verdink, creatoarea francizei “Hov Hov” / Obișnuiam să fac biscuiți pentru câinele meu, dar nu am visat niciodată să fac din asta o carieră
Marţi
16.08.2022
O franciză mai puțin obișnuită, creată de un jurnalist din Slovenia, a început să se extindă la nivel european.
 

Cine ar fi crezut că un absolvent de jurnalism care trăia în orașul cel mai grav afectat de criza economică din Slovenia, în 2013, va reuși să își rezolve problema financiară – și încă foarte bine – prin producerea și distribuția de gustări cu aromă de carne, mentă sau unt de arahide. Nu pentru oameni, ci pentru prietenii noștri blănoși, cățeii, se arată într-un articol difuzat de Agence France-Presse (AFP).

Inițiatoarea afacerii se numește Nastja Verdink. „Obișnuiam să fac biscuiți pentru câinele meu, dar nu am visat niciodată să fac din  asta o carieră”, a declarat Verdnik  în timp ce se afla în micul ei magazin din orașul Maribor, unde vinde biscuiți, brioșe și prăjituri de casă, inclusiv pentru câini cu alergii.

După ce a absolvit Universitatea din Ljubljana, căutarea unui loc de muncă în jurnalism nu a dus nicăieri. În acea perioadă, ea făcea deja biscuiți pentru câinii prietenilor săi și chiar vândse cantități mici unui magazin local de animale de companie. „La biroul de ocupare a forței de muncă am văzut un program de promovare a antreprenoriatului în rândul tinerilor”, a spus ea. Imediat că le-a prezentat celor de aici ideea unei brutării pentru câini și a primit imediat sprijin. Așa s-a născut „Hov Hov”.

Sunt mai mulți câini înregistrați în Slovenia decât copii sub nouă ani. Și proprietarii, înainte de a obține un câine, știu că vor avea resursele financiare pentru a-i păstra”, a precizat Verdnik. Ea a adăugat că a avut și mai multă încredere că face ce trebuie văzând rezultatele unor cercetări că proprietarii unui animal de companie pot cheltui, pe perioada existenței acestuia, echivalentul prețului unei mașini.

De când a deschis magazinul - situat strategic la intrarea în parcul principal din Maribor, un loc de joacă preferat pentru câini – afacerea nu a încetat să crească.

Voi deschide un nou magazin în capitală, Ljubljana, și  poate voi duce afacerea în străinătate, în statele vecine, Croația sau Austria”, mai spunea Nastja.

Bunătățile “Hov Hov” variază de la produsele clasice cu carne de vită, miel, căprioară, curcan sau ton, până la banane, unt de arahide și chiar biscuiți cu aromă de mentă, ultimul pentru a combate respirația urât mirositoare.

Gustările costă trei până la 4 euro pentru un pachet de 150 de grame. Produsele sunt disponibile și în versiuni fără gluten și fără ouă și au diferite dimensiuni și  forme, cele care arată ca niște oase fiind preferate. Sunt și preparate făcute special pentru zilele de naștere.

Folosesc doar ingrediente sănătoase, așa cum le-aș face pentru propriile mele animale de companie”, a spus Verdnik, care nu adaugă în produse ingredient artificiale și se consultă mereu cu un prieten veterinar.

Și nu doar câinii mănâncă biscuiții ”Hov Hov”. Așa cum unii dintre stăpânii lor mărturisesc, “ciugulesc” și ei din produse.

Nastja nu exclude nici acum posibilitatea să fie și jurnalist. Însă, dacă și-ar găsi vreodată un loc de muncă, și-ar folosi abilitățile doar pentru a scrie despre animalele de companie, despre hrana lor și alte probleme conexe.

Până atunci, afacerea ei cu bunătăți sănătoase pentru căței crește și lucrează deja în franciză. Ultimul partener al sistemului este din Serbia.  


Ștefan Pricop
Business Development Manager

Subiecte populare in Forum

Panda iubeşte Asia

Timpul a inceput sa devina usor usor un dusman..n am timp....e o expresie atat de uzuala...Timpul nu mai are rabdare... 

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Un nou concept echilibrat

Mereu imi doresc un stil de viata echilibrat si sanatos si mereu imi spun ..de maine...

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Un nou concept echilibrat

Ne-am neglijat produsele autohtone si ne-am aruncat pe euri...cine rezista traieste cine nu   unde-i nu-i durere si suspin

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Panda iubeşte Asia

Ceva se intampla cu timpul,ar trebui umblat la calendar sau mai degraba la incalzirea globala...ei daca o sa zburam pe Marte chiar  daca numai dus un mic numar dintre...

3 Declaratii
Final 19.02.2015
Panda iubeşte Asia

Indiferent de varsta auzim expresiile :ce repede trece timpul...mai am nevoie de timp...nu pot sa-mi impart timpul in functie de obligatii...si totusi viteza miscarii...

3 Declaratii
Final 12.02.2015
Un nou concept echilibrat

Incepem sa alegem ce este bun pentru sanatatea noastra si nimic nu se compara cu alimentele sanatoase,eu le-as spune alimentele noastre romanesti

3 Declaratii
Final 03.02.2015
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar

Bine ca tot maghiarii...fac ...Romanii stau si asteapta...pacat...

2 Declaratii
Final 25.01.2015
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar

Fiind vorba de un brand maghiar ar trebui s-o lase mai moale cu extinderea prin Transilvania...maine,poimane spun ca Suceava este a lor si vin cu steagul lor.

2 Declaratii
Final 14.01.2015