Caru’ cu Bere, locul care păstrează nemuritor spiritul Bucureştiului de altădată

Acum 135 de ani, în anul 1879, pe Calea Victoriei nr. 2, la intersecţia cu strada Franceză, peste drum de Piaţa Constantin-Vodă exista Berăria „La Caru’ cu Bere”, înfiinţată de ardeleanul Ion Căbășanu, unde erau angajaţi doi nepoţi ai acestuia, Ion Mircea şi Gheorghe Mircea, toţi trei veniţi în Bucureşti din comuna transilvăneană Cața (zona Rupea-Sighișoara), care aparţinea pe atunci Imperiului Austro-Ungar. După 20 de ani, în 1899 Nicolae şi Victor Mircea, fraţii lui Ion Mircea, invitau cunoscătorii prin Avis-ul din ziarul Adevărul în hala nou construită din Str. Stavropoleos, nr. 5, la o bere specială ce rivaliza cu cea mai bună bere din Munchen. Astfel a început povestea Caru’ cu bere, unde forfota, voia bună şi bucatele delicioase domnesc de mai bine de un secol, păstrând astfel spiritul nemuritor al Bucureştiului de altădată printr-un business de succes care şi-a crescut cifra de afaceri anual cu 10-15% sub managementul operaţional al grupului City Grill.
Cât timp a durat procesul de retrocedare, Caru’ cu bere a fost un fel de mausoleu în care intrai, te închinai, te uitai şi ieşeai bombănind: frumoasă arhitectura, dar ca servicii, nu recomandăm. În primăvara lui 2006 a început renovarea şi până în toamnă restaurantul a fost repus în circuit. Reţeta de succes care a (re)umplut mesele a fost asocierea cu o echipă tânără – Dragoş Petrescu de la City Grill care a investit în restaurarea interiorului peste 1 milion de euro.
„De 8 ani am reînviat spiritul Caru’ cu Bere, în prezent fiind considerat una dintre cele mai importante atracţii ale Centrului Vechi şi destinaţia principală pe care bucureştenii o aleg atunci când îşi invită prietenii din străinătate la masă, după cum reiese din ultimul studiu realizat de noi. La Caru’ cu Bere vine tot românul, măcar o dată: vârstnici - nostalgici ai vremurilor de studenţie, familii, pensionari pentru ofertele dedicate lor, studenţii în pauza dintre cursuri, şcolari care vin să asculte povestea Carului, tineri care înainte să meargă în club servesc masa. Aproximativ 40% din clienţii Carului sunt străini, veniţi organizat prin agenţiile de turism, dar şi individual. Reţeta noastră este simplă: am înţeles că oamenii vor mâncare autohtonă bună şi deosebită, la preţuri decente, toate acestea într-o atmosferă veselă şi destinsă, asociată cu un program artistic specific românesc. La o notă de plată medie de 35 euro putem spune că este destul de accesibilă o masă la noi.”, explică Dragoş Petrescu, CEO-ul Grup City Grill.
Conform documentelor din epocă, berăria – în clădirea care o găzduieşte astăzi – a fost inaugurată după lucrări care au durat 15 luni. Fondatorul localului a fost ardeleanul Nicolae Mircea, împreună cu fraţii săi, Victor şi Ignat, originari din Ardeal, din zona Sighişoara – Braşov. Restaurantul a funcţionat până în ‘49 sub administraţia familiei, după acest an fiind rechiziţionat ca şi cum ar fi fost obiect de război şi administrat de o altă societate comercială. Din 1990 s-au început demersurile pentru recuperarea proprietăţii, urmând ca aceasta să fie retrocedată către Niculae Mircea, strănepotul fondatorului, ca urmare a deciziei instanţelor de judecată.
Construcţia actualei berării a fost realizată după proiectul arhitectului de origine poloneză Zigfrid Kofczinsky, care a participat la edificarea mai multor obiective arhitecturale importante din România, inclusiv castelul Peleş. Interiorul, ce a fost completat în anii ‘24 – ‘28 cu partea din faţă, poartă amprenta stilului neogotic de la elementele decorative, lambriuri, vitralii, picturi murale, candelabre până la elementele de feronerie.
Crama a fost deschisă în anul 1930 ca salon de vânătoare şi, respectiv, cramă de vinuri. Aici se bea pe vremuri vinul la carafă, vestita baterie de vin. Spaţiul este acum un adevărat muzeu ce găzduieşte halbe de bere din perioade diferite de timp.
Suprafaţa utilă a restaurantului este de 1.600 de metri pătraţi, iar la cele două etaje sunt locuinţe cu şapte camere până în 50 de metri pătraţi. Caru’ cu bere a fost dotat încă de la început cu instalaţie de climatizare şi de apă, având şi puț propriu, iar un lift exterior de marfă este folosit pentru aprovizionare.
Anul acesta au fost demarate lucrările de refacere a frumoasei faţade, dar şi a interioarelor de la nivelurile superioare. Lucrările sunt ample şi vor dura până la finele anului 2015. Din grupul City Grill fac parte restaurantele Trattoria Buongiorno, City Grill, City Cafe, Hanu’ Berarilor şi Caru’ cu Bere, toate în Bucureşti.

Articole citite

În fiecare an, figurinele rafinate din ciocolată oferite cu mult drag de către cei de la Leonidas sunt legate de sărbătorile pascale. Este un moment de vârf, dar și un prilej pentru noii parteneri de a se alătura acestei francize care a cucerit lumea de mai bine de o sută de ani.
Franciza Dogu, un concept de fast-food autohton, este o oportunitate pentru cei care vor să își deschidă o afacere gastronomică de succes.
Franciza Famous Waffles, cel mai îndrăgit brand românesc care oferă delicioasele gofre, îți dă acum posibilitatea să devii partener în condiții extrem de avantajoase.
Ai visat vreodată să ai propria ta afacere? Noi avem soluția perfectă! Într-o lume în care toți caută mâncare autentică și gustoasă, Ciorbe și Plăcinte este răspunsul pe care toți îl adoră.
Sărbătorile sunt un imbold pentru a alege o franciză care își dovedește maximul de potențial în aceste perioade de peste an. O astfel de franciză, definită de tradiție și rafinament, este Leonidas.
Cele mai citite

Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
În doar câțiva ani, TikTok a reușit să dea lumea peste cap. De neconceput cu un deceniu în urmă, a intrat în forță în lumea reală și a devenit chiar o rampă de lansare pentru francize de succes.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Retailerul METRO Cash & Carry a lansat recent o nouă campanie de brand pentru rețeaua de franciză LaDoiPași.
Subiecte populare in Forum
Povestea din cutie
Asa este daca ai sanatate le ai pe toate..Cat despre stilul de viata sanatos e f greu....
Povestea din cutie
Numai cat auzi 'STIL DE VIATA SANATOS " si atentia iti este acaparata.Cel mai de pret lucru este sanatatea si pe urma vin toate
Povestea din cutie
Suntem prea saraci ca sa nu ne pese cum ne alimentam daca asta inseamna sanatate atunci numarul adeptilor este sigur in crestere
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
La moldoveni este toata nadejdea,la Prut si dincolo ....
Concept franţuzesc cu iz moldovenesc
Lumea buna a micului Paris...a ramas in urma dar parfumul manierelor elegante reinvie si de ce sa nu ajunga si la ....Iasi
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Trebuie sa ai mare curaj daca maresti incasariele prin marirea numarului puncteleor de desfacere este o metoda pe care nu oricine are curajul s-o aplice ,cu atat mai mult o...
Cum ajungi de la una, la 10 francize
Buna ziua, Unde aveți predominant punctele de lucru? În centre comerciale sau stradal? Multumesc.
Inspirat de colonelul Sanders
Din start figura romanului este mult mai simpatica deci nu poate fi vorba de copie,logo-ul lui dormi cu el sub perna,trebuie sa castige in instanta,felicitari