Franciză simplă, autentică și profitabilă

Acum și la Budapesta / În noiembrie 2019, franciza EasyWine s-a deschis în capitala Ungariei. Oare când urmează România?
Luni
02.12.2019
Conceptul original specific restaurantelor EasyBeer & EasyWine este deosebit de interesant pentru clienți, iar rentabilitatea acestora atrage antreprenorii interesați de francize.
 

Pentru a obține succes în lumea gastronomiei și a ospitalității, astăzi nu este suficient să veniți doar cu un concept atipic sau original. Este esențial ca respectivul concept să fie viabil din punct de vedere financiar. Această poveste gastronomică provine din Letonia - este vorba despre restaurantele EasyBeer & EasyWine, care s-au extins și dincolo de piața internă de câțiva ani, prin modelul de afacere specific francizei.

Pe lângă restaurantele proprii din Riga, EasyWine există și în Tbilisi (Georgia), iar anul acesta s-au deschis încă două restaurante în această zonă a Europei. În luna august 2019, franciza Easy Beer s-a deschis la Koper, în Slovenia, iar în luna noiembrie franciza Easy Wine a deschis un restaurant în Ungaria, la Budapesta.

- Conceptele “EasyWine & EasyBeer” ar putea avea succes cu ușurință oriunde în Europa. De aceea, continuăm căutarea de parteneri noi, viitori francizați. Desigur, suntem interesați și de țările din această regiune - spune Juris Roganovs, manager de franciză responsabil cu dezvoltarea internațională a acestor mărci.

Așadar, ce aduc diferit aceste restaurante față de alte francize? - Principala diferență constă în soluțiile inteligente și o aplicație IT care a permis autoservirea și automatizarea proceselor de lucru, dar și controlul complet al consumului, plăților, programelor de fidelizare și, cel mai important, al inventarului, pentru că fiecare mililitru de băutură turnată în pahare, de către clienți, este înregistrată cu exactitate, așa că proprietarul barului știe întotdeauna ce are „pe stoc” - explică Roganovs.

Această afacere, conform declarațiilor lui Roganovs, a fost creată astfel încât cea mai mare parte a procesului să fie făcută automat. În practică, acest lucru înseamnă că oaspeții sau clienții primesc la început o cartelă magnetică cu bani virtuali, cu ajutorul căreia pot servi și plăti orice băutură la un „dispozitiv special cu băuturi”. Pentru distribuirea precisă a băuturii turnate, se utilizează un sistem automat de distribuire, care asigură și controlul spumei, în cazul berii.

- Într-un restaurant clasic, un client poate comanda minimum un pahar de vin sau o bere mică, dar nu mai puțin de atât. Proprietarul restaurantului nu este interesat dacă respectivul client va bea toată băutura de suma pe care a comandat-o, însă clientul va trebui să plătească oricum. La EasyBeer, clienții își pot turna orice băutură în pahar, atât cât doresc, chiar și în cantități minime, doar pentru degustare. Acest tip de servire este ideal pentru persoanele care doresc să guste mai multe tipuri de vin sau de bere. Doar cantitatea turnată determină prețul și toată consumația este plătită la sfârșitul serii - explică Roganovs, adăugând că aceasta este o veste bună pentru toți viitorii francizați. - Practica arată că aceste moduri de selecție, autoservire și metode de plată încurajează consumul. Și cu cât este mai mare consumul, cu atât profitul este mai mare - spune Roganovs.

La Easy Beer, oferta cuprinde aproximativ 200 de beri diferite, iar Easy Wine oferă aproximativ 100 de vinuri din diferite categorii de preț. Fiecare băutură poate fi asociată, de asemenea, cu un meniu gourmet adecvat. Meniul se adresează în general unei mari varietați de consumatori și cuprinde și o secțiune rezervată întotdeauna bucătăriei locale.

Datorită automatizării servirii băuturilor și plății, francizatul nu va fi nevoit să angajeze foarte mulți oameni. – Mulțumită sistemului de autoservire, proprietarul barului nu trebuie să angajeze o armată de ospătari. Astfel costurile asociate cu angajații sunt reduse, iar problemele cu găsirea personalului adecvat - care este în prezent o problemă cu care se confruntă antreprenorii din aproape toate domeniile – vor fi mult diminuate – mai spune Roganovs.

Antreprenorii care decid să cumpere francizele EasyWine sau EasyBeer vor beneficia de ajutorul oferit de francizor, din perspectiva tuturor proceselor de afaceri care sunt descrise în detaliu și incluse în manualul de operațiuni, alături de diferitele instrumente de asistență dezvoltate și testate în locațiile proprii, precum și de programele de instruire. Prin urmare, francizatul nu este obligat să aibă experiență în gastronomie sau în administrarea restaurantelor. - Toate cunoștințele necesare vor fi dobândite de către francizați prin intermediul instruirii. Francizatul trebuie doar să fie pasionat de domeniul gastronomic, practic de mâncare și de băuturi bune și să aibă abilități sociale dezvoltate. De celelalte aspecte vom avea noi grijă - spune Roganovs.

Locațiile cu un flux mare de oameni, spune intervievatul nostru, sunt locații ideale pentru aceste două concepte - pot fi centre comerciale, aeroporturi, spații comerciale din zonele centrale ale orașului, dar și destinații care atrag turiștii sau localnicii. Sunt recomandate spații de 150 - 500 m2. Cât de mulți bani sunt necesari pentru a investi în pornirea francizei depinde de o serie de factori cum ar fi costul amenajării locației, al chiriei, autorizațiilor necesare etc. Un restaurant Easy tipic necesită o investiție minimă de 150.000 de Euro, sumă care, pe lângă know-how și instruire, acoperă costul echipamentelor și al aplicației software necesară pentru ca toate procesele din restaurant să funcționeze corect. Francizatul se poate aștepta la o recuperare a investiției în 14-30 de luni.

Mai multe detalii despre conceptele EasyWine & EasyBeer sunt disponibile în ofertele de franciză de mai jos.


Consum mai mare, câștiguri mai mari! / Practica arată că aceste moduri de selecție, autoservire și metode de plată încurajează consumul. Și cu cât este mai mare consumul, cu atât profitul este mai mare - spune Roganovs.
Cipele, Kristijano Ronaldo
Business Development Manager