Bucătăriile fantomă, un nou trend

Schimbare în cultura alimentară / Bucătăria fantomă a devenit o tendință de consum impulsionată de pandemie
Joi
17.11.2022
Sunt deja Ghost Kitchens, adică bucătăriile fantomă, un stil de afaceri pentru viitorul takeaway-ului? Se pare că da.
 

Ultimii ani au fost dificili pentru proprietarii de afaceri din întreaga lume. Obligativitatea închiderii bruște a magazinelor și incertitudinea care a persistat o lungă perioadă de timp au împins multe întreprinderi în pragul falimentului, iar asupra multora au avut efecte dezastruoase, greu de recuperat. Pandemia a impus o regândire operațională pentru ca firmele să poată supraviețui. În timp ce magazinele și restaurantele erau închise, serviciile de livrare au crescut exponential, așa că putem spune că a apărut un nou stil de afaceri.

Printre acestea se numără și Ghost Kitchens, bucătăriile concepute exclusiv pentru livrare. Așa că, nu le vei găsi pe strada mare. Nu există nici chelneri, reclama luminoase, meniuri cartonate, săli mai mult sau mai puțin aspectuase și nici mese și scaune. Prozaic vorbind, au fost excluse din afacere toate aceste costuri suplimentare. Pe lângă faptul că este mai ieftin de creat și de operat, o bucătărie fantomă poate fi înființată rapid. Tot ce ai nevoie este o bucătărie cu acces la livrare și un permis de igienă certificat.

Denumite și „bucătării virtuale” sau „bucătării micro-cloud”, bucătăriile fantomă funcționează pentru a onora comenzile la pachet pentru aplicații de livrare terță parte, cum ar fi Glovo sau FoodPanda. Proprietarii acestor bucătării își propun să profite de pe urma schimbării culturale către mâncarea la pachet, care se estimează că va ajunge la un trilion de dolari până în 2030.

Întrucât acest trend este încă în stadiu incipient, nu există multe exemple de acest tip de rețea de franciză pe piață. Prin urmare, atunci când deshid o bucătărie fantomă, antreprenorii se pot confrunta cu un set de provocări. Apariția bucătăriilor fantomă  a multiplicat livrarea la pachet a mâncărurilor tradiționale, cum ar fi cele în stil japonez, chinezesc, thailandez, mexican, Italian, american etc.

În mod surprinzător, în cazul bucătăriilor fantomă, atragerea consumatorilor nu este cea mai mare problemă. Provocarea constă în construirea mărcii. Este greu pentru clienți să se identifice cu un restaurant pe care nu îl văd niciodată. De asemenea, proprietarii se confruntă cu provocarea de a menține controlul calității, deoarece mâncarea este livrată de obicei de o terță parte. Investiția în ambalaje și branding de mai bună calitate este o modalitate pe care o recomandăm pentru a rezolva cele două probleme.

Este ușor de observat că bucătăriile fantomă sunt o modalitate de afacere inovatoare, eficientă din punct de vedere al costurilor și al riscurilor. O schimbare în cultura muncii înseamnă că mesele la pachet sunt mai cerute ca oricând. Aceasta pare a fi mai mult decât o tendință, fiind vorba despre un fenomen interesant de urmărit și de speculat.


Cheltuieli generale reduse / Spune adio chiriilor mari, utilităților în exces, salariilor suplimentare și costurilor mari de instalare
Business Development Manager

Articole citite

Franciza Leonidas, pentru toate anotimpurile /30.06.2025

Când vorbești despre franciza Leonidas, constați că amestecul de rafinament, tradiție și profitabilitate îți oferă tot atâtea argumente pentru a te alătura acestei rețele internaționale.

Marketing inteligent într-o rețea de franciză fast-food /26.05.2025

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.

Hello Donuts, franciza de gogoși care îndulcește România /09.05.2025

Cu o experiență de două decenii în cadrul McDonald's România, în 2016, Constantin Puiu a preluat afacerea Hello Donuts și a transformat-o într-un brand innovator, cu identitate puternică și potențial internațional.

Tradiție la superlativ /08.04.2025

Cu două decenii în urmă, românul Andrei Fâciu, creatorul Pizzamania, a avut ambiția nu doar să facă o pizza italiană autentică, ci și să ofere celor pasionați de gastronomie posibilitatea să creeze acest deliciu universal, folosind rețetele originale.

Bucuria sărbătorilor într-o colecție rafinată /24.03.2025

În fiecare an, figurinele rafinate din ciocolată oferite cu mult drag de către cei de la Leonidas sunt legate de sărbătorile pascale. Este un moment de vârf, dar și un prilej pentru noii parteneri de a se alătura acestei francize care a cucerit lumea de mai bine de o sută de ani.