Bucătăriile fantomă, un nou trend
Ultimii ani au fost dificili pentru proprietarii de afaceri din întreaga lume. Obligativitatea închiderii bruște a magazinelor și incertitudinea care a persistat o lungă perioadă de timp au împins multe întreprinderi în pragul falimentului, iar asupra multora au avut efecte dezastruoase, greu de recuperat. Pandemia a impus o regândire operațională pentru ca firmele să poată supraviețui. În timp ce magazinele și restaurantele erau închise, serviciile de livrare au crescut exponential, așa că putem spune că a apărut un nou stil de afaceri.
Printre acestea se numără și Ghost Kitchens, bucătăriile concepute exclusiv pentru livrare. Așa că, nu le vei găsi pe strada mare. Nu există nici chelneri, reclama luminoase, meniuri cartonate, săli mai mult sau mai puțin aspectuase și nici mese și scaune. Prozaic vorbind, au fost excluse din afacere toate aceste costuri suplimentare. Pe lângă faptul că este mai ieftin de creat și de operat, o bucătărie fantomă poate fi înființată rapid. Tot ce ai nevoie este o bucătărie cu acces la livrare și un permis de igienă certificat.
Denumite și „bucătării virtuale” sau „bucătării micro-cloud”, bucătăriile fantomă funcționează pentru a onora comenzile la pachet pentru aplicații de livrare terță parte, cum ar fi Glovo sau FoodPanda. Proprietarii acestor bucătării își propun să profite de pe urma schimbării culturale către mâncarea la pachet, care se estimează că va ajunge la un trilion de dolari până în 2030.
Întrucât acest trend este încă în stadiu incipient, nu există multe exemple de acest tip de rețea de franciză pe piață. Prin urmare, atunci când deshid o bucătărie fantomă, antreprenorii se pot confrunta cu un set de provocări. Apariția bucătăriilor fantomă a multiplicat livrarea la pachet a mâncărurilor tradiționale, cum ar fi cele în stil japonez, chinezesc, thailandez, mexican, Italian, american etc.
În mod surprinzător, în cazul bucătăriilor fantomă, atragerea consumatorilor nu este cea mai mare problemă. Provocarea constă în construirea mărcii. Este greu pentru clienți să se identifice cu un restaurant pe care nu îl văd niciodată. De asemenea, proprietarii se confruntă cu provocarea de a menține controlul calității, deoarece mâncarea este livrată de obicei de o terță parte. Investiția în ambalaje și branding de mai bună calitate este o modalitate pe care o recomandăm pentru a rezolva cele două probleme.
Este ușor de observat că bucătăriile fantomă sunt o modalitate de afacere inovatoare, eficientă din punct de vedere al costurilor și al riscurilor. O schimbare în cultura muncii înseamnă că mesele la pachet sunt mai cerute ca oricând. Aceasta pare a fi mai mult decât o tendință, fiind vorba despre un fenomen interesant de urmărit și de speculat.

Articole citite

Brandul 5 to go își extinde afacerile conform așteptărilor clienților, diversificându-și astfel accesibilitatea la produsele pe care le oferă.
Japanos, un brand modern care folosește autenticitatea gastronomiei japoneze și o transpune într-o poveste de succes, se dezvoltă prin intermediul sistemului de franciză.
Brandul 5 to go a încheiat anul 2022 cu un bilanț spectaculos, evoluția impresionantă fiind cuantificată în cele peste 30 de milioane de euro la nivel de grup, de două ori mai mare decât în anul precedent.
Vrei să deschizi o afacere și nu știi de unde să începi? O soluție avantajoasă ar fi să te alături francizei Ice and Roll și Cake and Roll.
Franciza românească Japanos, promotoare a gastronomiei din Țara Soarelui Răsare printre europeni, a început expansiunea. Primul ei francizat, Adrian Buzlea, este convins că a făcut cea mai bună afacere alăturându-se acestei rețele.
Cele mai citite

Lansată la sfârșitul anului trecut în România, franciza SmartyKids a avut un ritm impresionant de expansiune.
Descoperirea abilităților pentru un viitor mai bun al copilului este dorința fiecărui părinte. Centrele Verbatoria, prin franciza care funcționează în peste 20 de țări, face tocmai acest lucru.
Franciza Nomasvello, numărul 1 mondial în centre de epilare definitivă cu Laser & IPL, deschide un nou salon în orașul Otopeni.
După o scurtă perioadă de stagnare, CRAMA MURFATLAT reia planurile de expansiune a rețelei de franciză și își propune să ajungă la 100 de crame până în anul 2020.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Subiecte populare in Forum
Soluție pentru o afacere cu viitor
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Soluție pentru o afacere cu viitor
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Soluție pentru o afacere cu viitor
Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai săraci și în lupta împotriva sărăciei și oferim împrumuturi pe termen scurt, mediu și...
Soluție pentru o afacere cu viitor
ONLINE PÔŽIČKY MEDZI JEDNOTLIVCAMI BEZ POPLATKOV VEĽMI DYNAMICKÝ TÍM V PRÁCI Finančná spoločnosť sa špecializuje na všetky oblasti. Poskytujeme vám ponuky pre...
Soluție pentru o afacere cu viitor
Am luat legătura cu această companie de împrumut care m-a ajutat cu o sumă de împrumut de (10.000 USD) fără niciun stres, așa că vreau să folosesc acest mijloc pentru...
Soluție pentru o afacere cu viitor
Buna ziua. Pot avea o așa franciza in Germania? Mulțumesc anticipat.
Schimbări strategice la Fornetti
Bună ziua! Ce pași trebuie urmați pentru acciza fornete? Va multumesc!
Pizza cu influenţe siberiene
eu totusi zic sa lasam pizza italienilor, celor care au creat-o :)) https://pizzerianapolicentrale.ro/