Decembrie cu aromă de cartofi prăjiți

Chipstix, cartoful prăjit în formă de spirală, a fost creat de englezul Gary Barnes, care a dezvoltat și patentat conceptul în Africa de Sud, de unde a fost exportat în toată lumea.
Miercuri
12.12.2012
Prăjiți, franțuzești, pai, wedges sau nature – sunt doar câteva modalități în care putem să gătim cartofii. Chipstix aduce un nou produs care are la bază cartofii prăjiți.
 

Punctele de vânzare Chipstix vând cartofi prăjiți în formă de spirală, condimentați cu 18 arome: cașcaval, cașcaval și ceapă, sare și oțet, cârnați țărănești, unt cu usturoi ș.a. Produsul final este pus pe un băț de bambus și oferit clientului. Conceptul a fost adus în România de Cristian Dumitru. El a cumpărat master-franciza Chipstix în anul 2009, când a deschis și primul punct de vânzare din țara noastră, în parcul Herăstrău din Capitală. Master-francizatul Chipstix a încheiat până în prezent 25 de contracte de franciză și vrea ca anul viitor cartofii prăjiți în formă de spirală să poate fi cumpărați din 30 de locații.

”Locațiile ideale pentru deschiderea unor noi puncte de vânzare Chipstix sunt zonele de promenadă, parcurile de distracții sau patinoarele”, spune Cristian Dumitru, master-francizor Chipstix. ”Suma de pornire este foarte mică în comparație cu suma de intrare în alte francize. Practic, se plătesc produsele care vor fi revândute clienților – bețe și arome – și produsele necesare desfășurării afacerii – solnițe, lista de prețuri și eventual o friteuză”.

Taxa pentru achiziționarea unei francize Chipstix este de 420 de euro, adica 0,07 eurocenți/chipstix. În plus, francizatul va mai cumpăra 6.000 de bețe de bambus, 18 kg de săruri aromatizate, solnițe, etc. Suma totală pe care o plătește un francizat pentru a se alătura rețelei se ridică la 1.200 euro. ”La 6.000 de Chipstix-uri vândute francizatul încasează 5.000-6.000 de euro, adică de peste 5 ori mai mult față de cât investește inițial”, spune Cristian Dumitru.

Cele mai noi puncte de vânzare Chipstix sunt deschise în București, la Târgul de Craciun de la Universitate și la patinoarul din Drumul Taberei, precum și în Poiana Brașov și Deva. Cartofii prăjiți în formă de spirală pot fi cumpărați și de la chioșcurile amplasate în județele Constanța, Bacău, Galați, Hunedoara, Dâmbovița și Buzău.

(E.C.)
Elena Cărăușu
ziarist

Articole citite

Un concept românesc, franciză de succes /25.09.2025

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.

Plug In Cafe - un concept inovativ de cafenele care se adresează nevoilor unei lumi în continuă mișcare /04.08.2025

We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.

Famous Waffles, deschidere spre parteneriate /06.07.2025

Una dintre cele mai flexible francize gastronomice românești, Famous Waffles, oferă antreprenorilor posibilitatea să i se alăture în condiții deosebit de avantajoase.

Franciza Leonidas, pentru toate anotimpurile /30.06.2025

Când vorbești despre franciza Leonidas, constați că amestecul de rafinament, tradiție și profitabilitate îți oferă tot atâtea argumente pentru a te alătura acestei rețele internaționale.

Marketing inteligent într-o rețea de franciză fast-food /26.05.2025

Lanțul american de restaurante în franciză Wendy's și-a îndreptat atenția către dezvoltarea de jocuri de aventură bazate pe teme fast-food, ca parte a unei campanii de marketing inteligente.