Franciza de provincie: un business cu suflet

Pe terasa restaurantului La Michele din Onești sunt organizate deseori demonstrații culinare.
Luni
15.10.2012
Mircea Dumitriu, cel care a adus restaurantele La Michele în orașele Onești și Târgu Ocna, caută parteneri pasionați de domeniul gastronomic.
 

Istoria restaurantelor La Michele începe încă din anii 83-84, în orașul Duisburg din Germania. Conceptul a fost dezvoltat de Mircea Dumitriu, un expert al domeniului gastronomic, care a deschis restaurante La Michele în două orășele din județul Bacău: Târgu Ocna și Onești. ”M-am școlit în străinătate câțiva ani, iar după ce m-am întors în România, în 1996 am deschis împreună cu familia primul restaurant La Michele, în orașul meu natal: Târgu-Ocna. În prezent avem patru unități proprii, două în Târgu-Ocna și două în Onești, precum și o franciză la Satu Mare.”, spune Mircea Dumitriu, foarte încântat de modul în care s-au dezvoltat restaurantele în cei 16 ani de activitate pe Valea Trotușului. La Michele nu mai este un simplu restaurant unde poți lua prânzul sau cina. Deținătorii afacerii organizează aici diferite seri tematice în weekend-uri sau la diferite ocazii și vor să deschidă un complex turistic complet La Michele în Târgu Ocna.

Cum a fost primit conceptul La Michele pe Valea Trotușului?
Am fost primii care au adus acest concept în zonă, chiar și în România. La început oamenii formau cozi la restaurantul de la Târgu Ocna pentru a prinde un loc la masă. Am familiarizat și educat publicul cu ceea ce înseamnă bucătăria italiană și treptat cu tot domeniul gastronomic. S-a întâmplat chiar să fim întrebați de ce am pus lingură și furculiță pentru a servi pastele la masă. Am observat că oameni din București, Satu Mare și alte orașe ale țării auziseră de pizzeria La Michele dar nu auziseră de orașul Târgu Ocna. În prezent La Michele are în spate un istoric de succes și suntem cunoscuți în toată țara.

De ce v-ați hotărât să dezvoltați conceptul La Michele prin franciză?
Am ales să oferim și franciză pentru că noi considerăm că ne facem meseria foarte bine și vrem să oferim conceptul și altor antreprenori. Ne-am documentat despre ceea ce înseamnă o franciză, am fost ajutați să întocmim un contract. În prezent oferim două module de franciză: unul doar de pizzerie, cu produsele specifice: pizza, paste, salată și un modul care include întregul concept La Michele, cu toate sortimentele de mâncăruri pe care le oferim. Franciza La Michele implică și o taxă de intrare în sistem și redevențe lunare, însă pentru zona în care activăm avem prețuri foarte bune.

Ce condiții trebuie să îndeplinească persoanele interesate de franciza La Michele?
Căutăm oameni pasionați de domeniul gastronomic, care să fie pregătiți să se implice total în afacere, care să iubească această meserie. Acesta este secretul nostru: implicarea totală. Restaurantele La Michele au fost făcute cu suflet și cu foarte multă muncă. Căutăm oameni cărora le place să gestioneze un restaurant din toate punctele de vedere. Am mai deschis unități care nu au mers din cauza neseriozității oamenilor. Antreprenorii care se vor implica total în gestionarea afacerii vor primi automat din partea noastră tot sprijinul și ajutorul de care au nevoie. Îi vom școlariza atât pe aceștia, cât și pe toți angajații lor, cu tot ceea ce înseamnă restaurantele La Michele. Dacă vom găsi oameni pregătiți să se implice 100% în afacere, poate ne vom împlini un vis mai vechi: să deschidem câte o pizzerie La Michele în cât mai multe orașe.

(Elena Cărăușu)

Articole citite

Franciză pregătită de Halloween /27.10.2025

Halloween, o sărbătoare așteptată de milioane de oameni, este pentru ciocolateriile Leonidas un prilej de a pune la dispoziția francizaților produse unice, care aduc clienților lor o savoare unică, dar și bucurie.

Plug In Cafe, o francizǎ cu viziune /21.10.2025

Franciza Plug In Cafe, construitǎ din pasiunea pentru cafea a Alka Group, este un concept inovativ. Mirel Ciorogariu, un francizat de succes, ne povestește despre avantajele acestui business.

Latte Caffee To Go, o afacere din care ai doar de câștigat /01.10.2025

Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.

Un concept românesc, franciză de succes /25.09.2025

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.

Plug In Cafe - un concept inovativ de cafenele care se adresează nevoilor unei lumi în continuă mișcare /04.08.2025

We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.