Brutăria artizanală, o franciză de succes
Inițiatorul brandului Mons Mellis, Gabriel Surugiu, se poate mândri cu faptul că acesta este primul concept integral românesc de brutărie artizanală francizată. “Povestea Mons Mellis a început când, în urma unor vizite în Franța, am descoperit conceptul de boulangerie, un artizanat de produse de panificație, proaspete și sănătoase, un loc în care brutarul și clienții săi sunt ca o mare familie. Întorși acasă, în primăvara lui 2014, ne-am hotărât să demarăm proiectul Mons Mellis – brutărie artizanală – ca o alternativă la produsele procesate industrial. Brutăria am deschis-o în vechea lăptărie a sașilor din comuna Hărman, județul Brașov, în imediata apropiere a cetății fortificate. Apropierea de Brașov ne-a asigurat piața de desfacere, pâinea artizanală și prăjiturile de casă oferindu-ne o poziționare rapidă pe piață, clientela noastră fiind formată din clienți orientați spre o alimentație sănatoasă, precum și clienți în căutare de specialități”, a declarat deținătorul francizei.
Mons Mellis, adică Muntele Mierii, denumirea în latină a localității Hărman, atestată documentar de la 1240, a devenit un proiect care aduce pe mesele tuturor gustul prăjiturilor și al pâinii de altădată. “Conceptul nostru este unul care dorește să fie cât mai aproape de inima și de gusturile românilor. Toate produsele, de la prăjiturile de casă și de la cozonaci și până la pâine, au în ele o parte din sufletul nostru. Sunt făcute pentru a vă delecta simțurile și a vă fi aproape în toate momentele speciale din viață”, spus Gabriel Surugiu.
La conceptul de franciză s-a ajuns ca urmare a tendinței de consum și al succesului produselor, precum și ca o consecință a cererii tot mai insistente a unor antreprenori de a le împărtăși rețeta succesului. Franciza Mons Mellis – Artisan Bakery are ca scop acoperirea națională pentru a crea un brand puternic, autohton. În afară de brutăria din Brașov, care operează patru puncte de desfacere proprii și un bistro, (unde intenția este să se amenajeze Mons Mellis Akademie – centru de inovație și pregătire a brutarilor brandului din toată țara), mai sunt unități ce operează sub franciză în București (Șoseaua Panduri și Barbu Văcărescu), Timișoara, Pitești, Constanța, Târgoviște, Botoșani și Satu Mare. Iar expansiunea continuă.
Gabriel Surugiu a explicat care sunt avantajele francizei Mons Mellis. În primul rând, francizatul beneficiază de o afacere testată, care se bucură de succes. Datorită conceptului, brutăria își poate desfășura activitatea cu un personal redus, format din doi până la șase oameni, ceea ce este foarte important în contextul generalizat al lipsei de personal calificat, fenomen care se va amplifica în viitor. “În România, trendul este al micilor brutării, în detrimentul celor de volum, energofage, operate de un personal numeros. Să ne gândim că în Germania, Franța și Italia, până la 70% din piața pâinii este acoperită de brutăriile artizanale care oferă pâine proaspătă, curată, și care au ajuns la a 5-a sau a 6-a generație de brutari, afacerea transmițându-se din tată-n fiu”, a mai spus Surugiu.
Partenerii Mons Mellis beneficiază de notorietatea unei afaceri cunoscute pe plan național și internațional, de premiile obținute.
Într-o lume în care diversitatea materiilor prime aduce cu sine și probleme legate de calitate, de furnizori cu practici economice diferite, franciza Mons Mellis pune la dispoziție francizaților toată materia primă de care are nevoie, în condiții de calitate maximă, dar și rețetele proprii. Fiecare produs care intră în componența rețetelor este testat și verificat, astfel încât calitatea să fie maximă.
Mons Mellis produce specialități de pâine precum ciabatta, baghetă franțuzească, secară bavareză, soprana, secară, secară cu chimen, multicereale, pane cunzatu, pâine cu turmeric, tip Pompei, cu făină spelta, cozonaci, pască, etc. Totodată, produce prăjituri și ciocolată de casă, dar și o gamă largă de biscuiți după rețete proprii. În unitățile Mons Mellis se găsesc și produse de băcănie cum ar fi musli, dulcețuri, făină spelta, ulei de măsline, vin, bere artizanală, cafea de la o prăjitorie parteneră. Toate produsele sunt strâns legate de pâine, nu fac notă discordantă și sunt ales selecționate.
Pentru noii parteneri care nu au experiență în domeniu, înainte de deschiderea unității, tot personalul va și școlarizat și va face practică în unitățile din Brașov, astfel încât toată lumea să știe precis ce are de făcut.
Mons Mellis oferă francizaților oportunitatea de a se dezvolta, aceștia având posibilitatea să deschidă și să opereze alte unități francizate. Exclusivitatea teritorială garantează zero concurentă din partea altor francizați. Foarte important, contractul de area developer îi dă francizatului posibilitatea de a dezvolta noi unități într-un anumit teritoriu.

Articole citite

Afacerea Hello Donuts a fost puternic afectată de criză, dar a reușit să reintre pe o pantă ascendentă datorită adaptării rapide la situație, a alegerii inteligente a unor noi strategii și printr-o promovare intensă
Lanțul de cafenele 5 to go, deținut de doi antreprenori români, se bucură de o extindere accelerată a francizei
Brandul Cereal Crunch este, în anul pandemiei, un business din categoria celor ”cu un as în mânecă”. Focusat pe extindere și inovație
Rețeaua de pizzerii Bella Italia, primul sistem de franciză integral românesc pentru un restaurant/pizzerie, continuă să deschidă noi locații proprii și în franciză
Ice and Roll și Cake and Roll este unul dintre cele mai versatile concepte de franciză, care asigură profitabilitatea afacerii prin garantarea unei locații personalizate și calitatea excepțională a produselor
Cele mai citite

Sistemele de franciză pot fi clasificate în moduri variate, în funcție de anumite caracteristici, dar ele sunt fundamental diferite în funcție de 3 criterii.
Te asigurăm că e una dintre cele mai bune idei! Iată de ce .... conform ultimelor raportari oficiale, lanţul Fornetti a făcut un profit de 18 milioane de lei din minipateuri şi produse de patiserie.
Iată că precedentul a fost creat pentru franciza Bella Italia Pizza Express! Ce mai rămâne de făcut? Nimic mai simplu ...
Leonidas este mai mult decât o franciză iar noii parteneri au parte de asocierea cu unul dintre celebrii producători de ciocolată din lume, și de o experiență de peste un secol
Dacă domeniul serviciilor de înfrumusețare te atrage, însă consideri că nu ai suficientă experiență pentru a demara o afacere proprie, franciza Saloanele Magic® poate fi o soluție.
Subiecte populare in Forum
Schimbări strategice la Fornetti
Bună ziua! Ce pași trebuie urmați pentru acciza fornete? Va multumesc!
Pizza cu influenţe siberiene
eu totusi zic sa lasam pizza italienilor, celor care au creat-o :)) https://pizzerianapolicentrale.ro/
Crezi că e o idee bună să investești în franciza Fornetti?
Vreau sa deschid si io magazin cum procedez
Fornetti Food & Beverage, un nou concept street-food premium
Buna seara, sunt Ana-Maria as dori mai multe informatii pentru deschiderea noului concept Fornetti Food&Beverange in franchising, acest concept ma intereseaza mult deoarece...
De la conceptul “5 to go” la cel de “social bar”
Daca ar fi si putin controlate, eventual sa emita si bon fiscal ar fi fost cu totul altfel. Speram pe viitor sa vedem si cafea buna la 5 to go. Succes!
Franciza Star Kebab trece Prutul
Vrei sa ști despre francize
Cafenea in loc de masina!
Ma mandresc cu acest copil. Impresionant articolul din pundtul lui de gandire. Multumesc celui ce l-a scris pentru ca in fraze scurte si concise a reusit sa exprime cum acest...
Fornetti încheie cu succes reorganizarea
Ai revenit si ma bucur caci imi lipseau articolele tale...mult succes